Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 78 besök senaste veckan (23608 totalt) |
Ja det gäller ju att få plats, tänkte faktiskt inte på detta!
Men jag har ganska bra plats mellan huvudbromscylindern och insuget så jag tror att det ska gå, jag får åka och mäta så man inte gör något dumt. Bromsvåg blir det inte för min del. _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||
Hej,.. tack för era tips!.. ska kolla med Jurgen ifall man kan boka in en mappning hos honom.
![]() Tomgången går att justera utan tomgångsmotor.. har dock ej fått 110% koll på det ännu.. men det är inte så intressant på denna bil att den går perfekt vid tomgång. |
||||
så!.. nu har jag bokat tid med Turbocenter 29/8.. liten översyn av motor, omprogrammering av chip samt mappning av AN..
![]() Lite nytt på bromsfronten på G oxå ![]() Slicks införskaffade från ett stcc team.. jagar fortfarande lämpliga fälgar. |
||||
Blev det för tufft med stumma kuddar. ![]() _________________ bmw bmwsson |
||||
...hehe.. ,.. ![]() |
||||
provstartade päärlan idag,..
![]() en bild kan man väl bjuda på ![]() |
||||
Några saker som ska åtgärdas;
* Fixa en vettig lösning på vevhusventilationen (det heter väl så?) slangen från ventilkåpan.. ![]() * Vaddera bur * Fästen för fönsternät... tips på hur mottages gärna!.. ![]() * Montera nya frambroms-kitet ![]() * Hitta fälgar som passar de lite bredare oken.. ![]() * Leta fram Homlogiseringspapper samt besikta för Vagnsbok * Montera EVo2 frontläpp * Montera fönsterlucka (köpt på Rejsa) ![]() MVH Peter |
||||
Re:
hehe,.. det är ju "lite rassel och lite pling" i början ![]() Kom på att jag ska montera min nya M3 E36 spännare någon dag snart oxå.. ![]() Några till bilder ![]() ![]() |
||||
Re:
Vad är det för bromskit? ![]() _________________ bmw bmwsson |
||||
Re:
Det är inköpt från Movit, någon slags 4-kolvsok och lite större skivor ![]() EDIT: som på bilden nedan; ![]() |
||||
Re:
fin bild!.. har du fler? körde ju ett eller två varv oxå.. ifall du har några bilder från det? ![]() |
||||
Bilen börjar ju se klar ut. När blir premiärtävlingen?
Jag har stripat fast fönsternätet runt buren och det är ingen besiktningsman som haft några synpunkter mot det. Inte ännu i alla fall. Snabbt, enkelt och framför allt lätt. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
Re:
Tyvärr inte ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Hej, jaa.. hmm vet inte riktigt ännu när den blir klar,.. har tyvärr alldeles för lite tid för garaget just nu men, till i jnu juli någon gång hoppas jag ![]() Har du någon bild på nätinstallationen? mvh P |
||||
Re:
tack tack,.. den ska bli ännu tuffare sen hoppas jag med Evo2 läppen ![]() |
||||
Re:
Tjena! trevligt,trevligt...ska vi äntligen få sej dej och bilen ute på banorna nudå i sommar? ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Petri: Hoppas på att kunna få klar den nu i juni
![]() Nu I helgen har jag pillat dit mina nya frambromsar. Nu återstår att dra lite nya bromsrör samt fylla på och lufta systemet.. ![]() ![]() enlite negativ sak dock ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 78 besök senaste veckan (23608 totalt) |