Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1907 besök totalt |
Spoilers på hjälmen?
Är det någon som har provat sk spoilers på hjälmen, och vet om det reducerar turbulens. Tycker själv att det kan vara jobbigt ibland när det börjar gå undan och vinden gör att hjälmen nästan vibrerar. Det är såna här spoilers jag menar. ![]() _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
Jag bytte från en 90-tals integralhjälm till en HJC FG-14 med en liten spoiler för några dagar sedan. Både ljudnivån och turbulensen upplevs som ungefär 3 gånger lägre. Dock åker jag offroad-motorcykel, men sittställningen är ju ganska upprätt, så det kanske går att jämföra med en Seven. Men är det inte rutan som orsakar den mesta turbulensen i en öppen bil?
_________________ Mikael Arnberg |
||
vaxa
vaxa hjälmen istället de gör en riktigt mycket skillnad känns som en ny hjälm.... om man ska vara lite överdriven så kan man lägga klarlack på hjälmen sen vaxa vet dock inte om man "får" göra det, om hjälmens plast påverkas ![]() _________________ Joakim Barkstedt Bilbyggare för tillfället motorbyggare (ford) |
||
Re:
Jäkligt snygg! Vad heter den o va kostade den ca? E själv lite på jakt efter ny karthjälm. Märker själv i lite högre farter så vill min karthjälm typ dra mig uppåt.. känns som att någon står och drar i hjälmen rakt upp, känns skitläbbigt ![]() _________________ Emil Jönsson |
||
Jaså, då är det inte bara jag som upplever det. Finns det någon hjälm som klarar 1500gr med spoilers?
![]() Det gör ju inget om den skulle ha ett realistiskt pris också...för mig känns 5000kr som en smärtgräns och då är nog utbudet inte så stort längre. Hjälmen på bilden i mitt första inlägg springer loss på ca 6000kr+frakt. Jag vill dessutom prova en hjälm(inte så lätt med postorder)så att jag vet att jag får rätt storlek och att den känns ok/passar mitt huvud. _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1907 besök totalt |