Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
993 besök totalt |
Vart köpa hjälm i Jönköpingstrakten?
Hejsan. Jag är på jakt efter en hjälm inför kommande banträffar. Då jag inte vill köpa en hjälm oprovad så undrar jag om det finns nån som säljer hjälmar i Jönköpingstrakten. Då jag bor i Mullsjö och jobbar i Gnosjö så kan ju området utökas till Falköping och en bit neråt. Jag hade tänkt att köpa en på Elmia-mässan men där fanns ju inte så mycket att välja på. Realcar hade en Peltor för runtr tusingen men den kändes "B" på nått sätt. Sen hitttade jag en Stilo för 2800:- och det tyckte jag var lite mycket just nu. Det som verkar intressant nu är typ Sparco Club eller OMP Axis. En FIA-godkänd hjälm springer ju iväg i pris ganska bra och det känns inte helt nödvänligt nu till en början. /ola _________________ Ola Starkman BMW 328 E46 banåkabil BMW 218d F22 bruksbil |
||
Hej, ring och kolla med http://www.rallyimport.se/ vad han har hemma i lager...
_________________ Mats Norlander ------------------- BMW 335 IM ------------------- |
||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Vad är det för hjälm ni är ute efter?
Titta in hos mig, finns i Nissafors, kanske på vägen? Kan ta hem hjälm efter önskemål. Mvh: Lasse www.360gfx.com _________________ Lasse Mehtola |
||
LGM: Jag kanske återkommer till dig lite längre framöver.
Månadens pengar tog visst slut. Däck och bromsvätska är ju också viktigt inför banträff. Jag har så jag kan låna hjälm men en egen skall jag ha förr eller senare. _________________ Ola Starkman BMW 328 E46 banåkabil BMW 218d F22 bruksbil |
||
Re:
Magnus som driver Rallyimport är kanonkille som har mycket bra service ![]() Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
993 besök totalt |