Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Formel Vee RPB -70
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (57489 totalt)
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
MaZ skrev:
Ibland är det skönt med lösa foder...

Fusk!

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Va? Har inte du en folka motor? Dom har väl lösa foder/cylindrar?

BMW 330i -05
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
MaZ skrev:
Va? Har inte du en folka motor? Dom har väl lösa foder/cylindrar?

Jo, lösa cylindrar (nu är jag med på vad du menade.... ).

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Tänkte på alternativet, att skrota blocket.

BMW 330i -05
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Motorn är nu hämtad och till helgen skall den lyftas i ramen.
om allt går som planerat blir det säsongspremiär under SSK träningshelg i mitten på april.

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Jarl
Stockholm
Här sen Jun 2005

Med en sådan värsting motor måste det väl gå att åka under 55s på kullen . Verkar som att jag missar detta event, hade vart kul att vara där för att se både formel bilen samt den andra räsern som håller på att leta sig ur garaget igen.

Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Jarl skrev:
Med en sådan värsting motor måste det väl gå att åka under 55s på kullen . Verkar som att jag missar detta event, hade vart kul att vara där för att se både formel bilen samt den andra räsern som håller på att leta sig ur garaget igen.

Synd att du inte kan hänga på till Kullen, hade varit gött att få lite hjälp att sortera ut bilen ytterliggare. Om du omprioriterar fixar jag sovplats i bussen.

Den andra lastades igår kväll för avfärd mot bromsning. Sventen befinner sig i skrivande stund på rullarna, ska bli spännande att se vad han lyckas få ut ur motorn.

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Idag startades den nya motorn upp och enbart småsaker återstår. Så nästa helg blir det premiär på Kullen.

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Jarl
Stockholm
Här sen Jun 2005

Sovplats i bussen, låter lockande . Bjuds det på grillad korv, folköl, racingskrönor och diskussion om idealspår också? Ibland saknar man allt tiden i CRT.

Verkar som båda bilarna är på g, kul. Blir nog ett antal telefonsamtal under helgen för att följa er framfart.

Jarl
Stockholm
Här sen Jun 2005

Tycker nog att det här ekipaget ser betydligt coolare ut än det ni har nu, som att jämföra James Hunt med Alain Prost . En pressening över bakdelen så är det klart.

Andreas Åkebrink
Verkstaden i blekinge skogen
Här sen Feb 2004

hoppas att ni får fint väder på Kullen, hade gärna med varit där men min bil är ej klar!

Citera
Speed-Demon
Oslo
Här sen Mar 2007

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Hei

Jeg restaurerer en 68 modell (trolig) RPB Formel V, (likner veldig på denne!!!)

Bensintank: Min bil har ingen bensintank. Hva slags tanker benytter folk, og finnes det tegninger til slike? Hadde värt fint hvis noen kunne sende tegninger/bilder på tank og innfestning.

Stötdempere: Hvilket merke brukes? Hvor stiv fjär til coiloveren bak? Hvor kjöper dere dempere til Formel V???

Motor: Finnes det et bra og enkelt recept? Alt er vel fritt foruten volum (1300), topper (enkelportet, men med fri porting), forgasser og vipperamer?? Hva slags kompresjon kjörer dere med? Hva slags kam??

Pedalställ: Har noen et bilde av sitt pedalarrangement?? Hva slags clutchcylinder? Hva slags pedalsett??

Karosseri: Mangler bakdel og underdel. Er det noen som har liggende, eller finnes det former til denne bilen??

Dekk: Hvilke dekk brukes? Hvor kjöpes disse? Hva er prisen? Er den noen som har begagnade dekk å selge?

På forhånd takk

Vällingby
Här sen Jun 2004

Re:

Speed-Demon skrev:
Hei

Bensintank: Min bil har ingen bensintank. Hva slags tanker benytter folk, og finnes det tegninger til slike? Hadde värt fint hvis noen kunne sende tegninger/bilder på tank og innfestning.

Stötdempere: Hvilket merke brukes? Hvor stiv fjär til coiloveren bak? Hvor kjöper dere dempere til Formel V???

Motor: Finnes det et bra og enkelt recept? Alt er vel fritt foruten volum (1300), topper (enkelportet, men med fri porting), forgasser og vipperamer?? Hva slags kompresjon kjörer dere med? Hva slags kam??

Pedalställ: Har noen et bilde av sitt pedalarrangement?? Hva slags clutchcylinder? Hva slags pedalsett??

Karosseri: Mangler bakdel og underdel. Er det noen som har liggende, eller finnes det former til denne bilen??

Dekk: Hvilke dekk brukes? Hvor kjöpes disse? Hva er prisen? Er den noen som har begagnade dekk å selge?

På forhånd takk

Hej Jens Kristian

om du vill ha hjälp med att kolla om det är en RPB så ska du snacka med Thomas Lundström och kolla gärna runt på hans sajt http://users.burtrask.com/rpb/

Men släng gärna upp en banåkartråd så vi får följa renoveringen.

Läs världens rent subjektivt bästa blogg
http://www.luftkyld.blogspot.com/
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Markus,
Har du fått den nya maskinen bromsad? Inte för att du ska behöva gå ut med officiella effektsiffror, är bara nyfiken på om ni kollat den...

Du ska inte ner till Falkenberg nu på onsdag? Har för mig att det är körning då.

Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Jarl skrev:
Sovplats i bussen, låter lockande . Bjuds det på grillad korv, folköl, racingskrönor och diskussion om idealspår också? Ibland saknar man allt tiden i CRT.

Verkar som båda bilarna är på g, kul. Blir nog ett antal telefonsamtal under helgen för att följa er framfart.

Vid sidan av att det är skitskoj att rejsa så är det ju just detta som är en stor del av racingen, att umgås och ha skoj i depån. Se nu till att ta dig ner på lördag!!

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Speed-Demon skrev:
Hei

........
På forhånd takk

Det var många frågor på en gång, svarar dig i ett pm.
Som Niklas skrev kontakta Thomas. Han sitter på mycket information.

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Wankelsport skrev:
Markus,
Har du fått den nya maskinen bromsad? Inte för att du ska behöva gå ut med officiella effektsiffror, är bara nyfiken på om ni kollat den...

Du ska inte ner till Falkenberg nu på onsdag? Har för mig att det är körning då.

Har tyvärr inte hunnit med ngn bromsning, iår heller...
Vissa ändringar är dock gjorda sedan förra motorn som iaf inte skall sänka effekten.

Hörde att Nils-Åke var nere och körde förra onsdagen.
För min del får räcka med Kinnekulle denna vecka...
Kanske blir det dock ett besök på Falkenberg i början maj.

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Jarl
Stockholm
Här sen Jun 2005

Kan tyvärr inte komma men du själv får ta och boka in helgen 7/7-8/7, då har Opelklubben 2 dagarsträff på Kinnekulle. Jag skulle behöva en genomgång av spårval, vi kör ju båda motorstarka bilar med motorn bak så du har säkert lite tips. Ploga säger att det inte finns en chans att min tunga turbo speedster kan hänga med hans lättare sugis runt Kullen och det kan vi väl inte acceptera .

Lycka till i helgen.

Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Jarl skrev:
Kan tyvärr inte komma men du själv får ta och boka in helgen 7/7-8/7, då har Opelklubben 2 dagarsträff på Kinnekulle. Jag skulle behöva en genomgång av spårval, vi kör ju båda motorstarka bilar med motorn bak så du har säkert lite tips. Ploga säger att det inte finns en chans att min tunga turbo speedster kan hänga med hans lättare sugis runt Kullen och det kan vi väl inte acceptera .

Lycka till i helgen.

Den helgen är det SSM på Knutstorp. Vi får ta ett förebyggande snack innan dess, tror iof inte att du behöver så mycket guidning, det är ju knappast första gången du kör på Kullen. Ploga kommer inte ha en chans!

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Helgen på Kinnekulle var två mycket lyckade och trevliga dagar. Underbart väder, många bilar av skilda slag och en ny motor i Vee:n som fungerade mycket bra. Hade lite problem med kopplingen som ibland inte ville koppla ur. Trots mängder av luftningar är det antingen fortfarande luft i systemet eller ngt annat som strular. Skall dock inte vara så svårt att komma underfund med.

Körningen fungerade riktigt bra, körde det sista ur en uppsättning gamla däck som gjorde sitt för att göra det mer underhållande.

Nu längtar jag bara till tävlingssäsongen drar igång igen!

En liten film från helgen: http://www.youtube.com/watch?v=8XYRaXJKzec

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Re:

Lefors skrev:
Helgen på Kinnekulle var två mycket lyckade och trevliga dagar. Underbart väder, många bilar av skilda slag och en ny motor i Vee:n som fungerade mycket bra. Hade lite problem med kopplingen som ibland inte ville koppla ur. Trots mängder av luftningar är det antingen fortfarande luft i systemet eller ngt annat som strular. Skall dock inte vara så svårt att komma underfund med.
har du bytt något i kopplingssystemet en förra året? För den var ju inte helt bekymmersfri då heller...

Gott att motorn gick fint. När kör du första tävlingen?

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Formel Vee RPB -70
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (57489 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande