Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6383 besök totalt |
vem kränger däck till bra pris i Lundatrakten?
Jag har köpt nya däck (med lite mönster och styva däcksidor ![]() den lokala däckgubben bara skakade på huvudet och tyckte ett pris på 500:- per däck var rimligt... ![]() Är inte detta väldigt orimligt?? Tips mottages. Gärna en kompis farbrors grannes son som jobbar på däckverkstad och vill tjäna lite extra ![]() |
||
Jörgen Svensson Däck & Fälg AB på Gunnesbo är ganska bra att ha att göra med
![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
500:- !!!
Låter ju helt galet. Jag som tyckte 600 spänn för alla 4 var dyrt, när däcken kostade 200 ![]() Det är lika bra att du smörar dig in hos någon som kränger däck, det blir väldigt dyrt att kränga runt däcken i längden ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Däckonline.com ligger på Gastelyckan. Har inte koll på vad de tar för montering men kritiken mot dem har ju rört sig om att andra däckakrängare tar för mycket betalt för monteringen av deras däck. Hade varit kul att veta vad de tar för monteringen.
![]() Jag har fått betala mindre än prislistan (för balansering) hos Vianor vid Kung oskars bro. ![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Kan rekommendera Jonas på Autodäck i Lomma, han har brottats med konstiga däck åt mig i många år nu. Brukar tjura lite över 19" dock, de är tydligen rätt jäkliga att få på
![]() Tel.nr 040-41 27 27 _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
Ute på skroten i Kvarnby (utanför Malmö) kan man ju få däck krängda hyfsat billigt... men sen brukar de "riktiga" däckfirmorna klaga på att balanseringen inte är så väldigt fackmannamässigt utförd...
![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
Jag fick mina Yokohama R-däck pålagda på Vulco i Lund (Gastelyckan) 100:- styck och efter som det var R-däck till en sportbil var dom extra noga med balanseringen.
//Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||
Puttes Däck i oljehamnen, där klarar du dig nog på EN 5hundring... (2 papp för att kränga däck
![]() ![]() 040-938869 0733-663169 _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||
Själv har jag varit inne på Elias Däck o Skrot i spånga 2 ggr och fått däck på lagt o balanserat...
Vid trevligt bemötande finns viss "prutmån" o en prisbild på 400-500 för alla 4:a är ingen svårighet. ![]() Lycka till !! _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||
Idag hämtade jag mina däck från Jörgen Svensson. Lämnade dem i tisdags och redan på tisdagkvällen ringde han och sa att de var klara. Balanseringsvikter var det inte många av vilket borde betyda att han vet vad han sysslar med (och att mina däck var bra.
![]() Priset var verkligen inte att klaga på och Jörgen är en kanonkille att ha och göra med. Det blir bruksbilsdäck från honom i framtiden och han lär få fortsätta kränga mina r-däck! ![]() om man bara kunde få tummen loss och skruva på hjulen också så kanske man kan sticka ut och köra en sväng... ![]() ![]() |
||
Re:
Han kanske visste att du hade nog bly i din kärra och du förmoligen inte skulle sakna det ![]() Dessutom måste han ju spara in nånstans om han var jättebillig ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6383 besök totalt |