Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1015 besök totalt |
Max camber med originalstorlek på fjädrarna Bmw M3 E36?
Har köpt ett PSS9 clubsport kit till min M3:a men hade missat att det inte var 60mm fjädrar fram.. Fjädrarna är smala i botten och ökar i dimension till samma dimension som originalfjädrarna i toppen. Så frågan lyder: Hur många grader camber kan jag ha fram utan att fjädern tar i fjäderbenstornet?? Vill veta om det är värt att modifiera det redan dyra kitet. En bonusfråga...: Det är ingen som har en bild på i vilket läge man ska vrida den excentriska bulten till i bakvagnen för att få max camber..? Testade alla möjliga lägen för någon vecka sen men fick det inte som jag ville... Antingen så är det bilen eller mitt huvud som är snett ![]() ![]() och skriv snabbt! För om drygt två veckor ska bilen stå klar nere på ringen ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
Svar finns i min gamla biltråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Den enda siffran jag kan hitta i den tråden är 1,7 grader... Är det verkligen max?? Ni som vänder på topplagringarna från 3.2:an har väl 3,2 grader. Är det med originalfjädrar då? _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
Re:
Rimligtvis borde man kunna få minst 3,2 grader med originalfjäder. Tror inte det är där bekymret ligger så E36 har extremt rymliga torn jämfört med E30 som man klarar minst 3 grader med. |
||||
Re: Max camber med originalstorlek på fjädrarna Bmw M3 E36?
ang exentern så är det inte så svårt när du vridit så bult skallen är så långt ut på länk armen som möjligt så har du max camber tips är att starta om maskinen om du får helt galna värden det har hänt mig en gång på en gammal maskin. vad för värden är det du hade? _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Re: Max camber med originalstorlek på fjädrarna Bmw M3 E36?
Maskin...? ![]() Men tack ändå! Nu tror jag att det löser sig! Samuel: jag ringer snart och shoppar lite ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1015 besök totalt |