Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Pannizzi på Ringen
<<   1, 2, 3, 4   >>
8724 besök totalt
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

7.56 eehh ... tror att en wrc bil kan ta igen en del i kurvorna av det den tappar på rakerna , men det är svårt att sia om , vi får mailbomba pischå helt enkelt och begära att de gör en riktig test

Shoppingclion
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Här sen Feb 2003

Men herregud, ni tror väl inte att en GT3 kör snabbare än en WRC-bil?!

7,30.

Här sen Jul 2003

slettet

Växjö
Här sen Jun 2003

kan det va klippet som finns på eurosport

http://www.eurosport.se/home/pages/V3/L0/S42/sport_Lng0_Spo42.shtml

blå liten text på mitten nått

asfaltsrally e fränt

Här sen Jul 2003

slettet

Täby
Här sen Feb 2003

En WRC-bil har ju ingen fast utväxling, så det är ju bara att ändra till lämplig. Däremot är nog inte bilen byggd för att gå så fort, men den kan ju gå fort i alla fall, om man testar. De snabbaste rallyna är svenska och finska och där går det väl lite över 200 som värst. Men det är ju en ren racingbil med alla möjliga inställningar och svindyra lösningar för allt som är tillåtet att ändras på, så nog borde den väl kunna slå en GT3:a. Men svårt att veta.

När de körde med grupp-B bilarna på Estoril så sas det att de snabbaste hade kvalat in i F1-loppet nåt år, men jag tvivlar på att det verkligen är sant. Men grymt fort gick de och dagens WRC-bilar ligger väl inte så långt efter, tidsmässigt? Men det är förstås på de relativt långsamma rallysträckorna det.

#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Finns det t.ex. någon GT3:a som spöar en STCC-bil, på drygt 250 hk, på de svenska banorna?

#24, #64, #88
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Här sen Jul 2003

slettet

Slåtte
Här sen Nov 2002

AndersY skrev:
En WRC-bil har ju ingen fast utväxling, så det är ju bara att ändra till lämplig. Däremot är nog inte bilen byggd för att gå så fort, men den kan ju gå fort i alla fall, om man testar. De snabbaste rallyna är svenska och finska och där går det väl lite över 200 som värst. Men det är ju en ren racingbil med alla möjliga inställningar och svindyra lösningar för allt som är tillåtet att ändras på, så nog borde den väl kunna slå en GT3:a. Men svårt att veta.

När de körde med grupp-B bilarna på Estoril så sas det att de snabbaste hade kvalat in i F1-loppet nåt år, men jag tvivlar på att det verkligen är sant. Men grymt fort gick de och dagens WRC-bilar ligger väl inte så långt efter, tidsmässigt? Men det är förstås på de relativt långsamma rallysträckorna det.

Har för mig att jag sett någonstans att dagens WRC-bilar är snabbare än de gamla Grupp-B bilarna. Det skulle bero på att chassiutvecklingen har gått med en rasande fart de sista åren. Rakt fram har förstås WRC-bilarna ingen chans. Däremot tror jag inte att de har 300 hk, snarare 350-400 hk...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
abd

Här sen Feb 2003

Tor Helge skrev:
Nå har jeg diskutert med min kompis som kjör mye og FORT på Ringen, han er også tidligere Rallysjåför.
Vi er enige om at en WRC bil har IKKE sjangs mot en GT3 på Ringen. Selv ikke med endret utveskling tror vi.

Avventer en tid, men det blir vel aldrig forsökt så vi får vite det.

Uansett, WRC er ikke bygd for Ringen det er GT3.

Svelg det eller ikke, jeg er 100 % overbevist og klarer ikke å overtales til noe annet för jeg ser en tid

Du tycker verkligen om Porsche, eller hur?

En WRC bil är på alla sätt snabbare än en GT3... Givetvis ändrar man utväxling efter bantypen.

Här sen Jul 2003

slettet

Täby
Här sen Feb 2003

WRC-bilen har ju ingen fast utväxling, den är ju olika för olika banor, från långsamma knixiga asfaltsträckor till snabba grussträckor i finska rallyt, så det är ju klart att den skall ha optimal utväxling för ringen och inget konstlat handikapp. Dessutom har den olika chassiinställningar för asfalt och grus, vilket också skall vara optimalt för ringen naturligtvis. Frågan är om ett WRC-fabriksstall lyckas ställa in en WRC-bil så att den går snabbare runt ringen än en GT3. Det skulle förvåna mig om de inte lyckades, men motbevisa mig gärna...

#24, #64, #88
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Här sen Feb 2003

Tor Helge skrev:
AndersY skrev:
WRC-bilen har ju ingen fast utväxling, den är ju olika för olika banor, från långsamma knixiga asfaltsträckor till snabba grussträckor i finska rallyt, så det är ju klart att den skall ha optimal utväxling för ringen och inget konstlat handikapp. Dessutom har den olika chassiinställningar för asfalt och grus, vilket också skall vara optimalt för ringen naturligtvis. Frågan är om ett WRC-fabriksstall lyckas ställa in en WRC-bil så att den går snabbare runt ringen än en GT3. Det skulle förvåna mig om de inte lyckades, men motbevisa mig gärna...

Hehe, ja jeg vet de har forskjellige utväklingar. Uansett er det et ubesvart spörsmål som ingen av oss kan si med sikkerhet er riktig för vi ser en tid. Da og först da skal jeg innrömme at jeg tok feil. Jeg begrunner mine påstander med stor Ring erfaring, erfaring med GT3 PÅ Ringen og det var hele tiden snakk om en WRC bil som ikke gikk fortere enn den gjör "normalt" på asfalt. Hvis WRC bilen er "satt opp" for Ringen da blir saken en helt annen.

Noen som har en WRC bil så vi får testet det ut?

Du kan inte säga "en WRC bil som ikke gikk fortere enn den gjör "normalt" på asfalt". En WRC bil går alltid så fort som banan/rallyt tillåter... det är liksom grejen med en rallybil.

Så.. en wrc-bil har bättre acc, garanterat bättre väghållning och tillräcklig toppfart, hur ska den kunna vara långsammare?

Det räcker ju med en lite trimmad EVo 6 för att vara lika snabb som GT3!!

Här sen Jul 2003

slettet

Här sen Jul 2003

slettet

Här sen Feb 2003

Tor Helge skrev:
Du kan inte säga "en WRC bil som ikke gikk fortere enn den gjör "normalt" på asfalt". En WRC bil går alltid så fort som banan/rallyt tillåter... det är liksom grejen med en rallybil.

Alle biler går så fort som Ringen tillater også, argumentet faller i grus.
Det er liksom "grejen med Ringen det".

Hvis du tror 200 km/t rekker for å få en god tid på Ringen så tar du veldig feil. Det var det diskusjonen gikk ut på,
en WRC bil slik den var satt opp for et "vanlig" asfalt rally, ikke Ringen.

Men det är ju det jag säger, du tror väl inte WRC-bilen blir uppsatt på samma sätt inför varje asfaltrally?!
En WRC-bil går att ställa in i oändlighet, ska den köra på ringen så ställs den in därefter.

Här sen Jul 2003

slettet

Här sen Feb 2003

Tor Helge skrev:

Hvis du tror 200 km/t rekker for å få en god tid på Ringen så tar du veldig feil. Det var det diskusjonen gikk ut på,
en WRC bil slik den var satt opp for et "vanlig" asfalt rally, ikke Ringen.

Vad är vitsen att jämföra med en felinställd WRC-bil, isåfall kan man ju lika gärna jämföra med när den är uppsatt för svenska rallyt och kör med isdäck...?

Du skriver att du vill se en tid, det vore väl trist då skulle ju diskussionen dö ut. Men det finns nog ingen officiell tid..

Pannizzi på Ringen
<<   1, 2, 3, 4   >>
8724 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande