Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
998 besök totalt |
Bankörning dämpar farten?
Är det några fler än jag som upplevt att man kör mycket lugnare i trafiken efter några bankörningar? Kanske vore ett led i nollvisionen... statsfinasierade bankörningar ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Re: Bankörning dämpar farten?
Japp, om man köra tills man blir mätt! _________________ Pär Hylander |
||
Du har så rätt! Själv kör jag lugnare och kan ligga bakom en bil (om den nu inte kör alldeles för sakta) utan att känna behov av att köra om. Lite har det kanske att göra med att man blir äldre och förhoppningsvis förnuftigare, men banträffar har helt klart en lugnande inverkan på mig. om man, som sagt, fått köra sig mätt. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Re: Bankörning dämpar farten?
Ett sätt att se det faktiskt... ![]() Nej men faktiskt så måste jag hålla med att det fyller flera funktioner det här med roliga banträffar, man lär sig och man kör av sig (tyvärr så kan man köra av sig i dubbel bemärkelse, nog om det). Vilka kör lugnast hem från träffarna? De som har tittat eller de som har kört? Tycker "alltid" (undantag finns såklart) att man ser åskådare köra som galningar hem bara för att se har sett alla andra leka Schumacher eller vad de nu gillar för personer bakom ratten. Kör hårt (på rätt ställe) så kör du lugnare! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
När jag körde RS-bana senast åkte jag faktiskt snabbare hem än vad jag brukar
![]() ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
998 besök totalt |