Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9647 totalt) |
Hej! Kommer det vara ngn spårvalsgenomgång el likn. för blåbär som jag.
och/eller möjlighet till en sväng med instruktör ? Btw. Missade en träff i fjol ( Kinnekulle 26 / 8 ) Har jag träffavgift tillgodo, eller är det nya kulor som gäller? ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Självklart skall vi tre instruktörer (Micke Regnell, Kenth Dahlin och undertecknad) försöka hjälpa dig och alla som vill och behöver tillrätta med spårval medmera. Vi finns på plats hela dagen för att assistera träffledningen och deltagarna så gott vi kan, och kommer att vara med vid genomgången på morgonen. Men, vi är även där som medlemmar och kommer att vid några tillfällen att vilja köra som sånna. Vilket är utan medåkare osv. Hoppas det kan respekteras. _________________ Stefan Larsson |
||||
Re:
Nya kulor. Ta hjälp av instruktörerna under dagen så får du all hjälp du behöver. Stefan "Höfläkt" är väl långsammast så börja med honom ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Det kommer inte att gå att efteranmäla sig. Den 27/4 sätter vi definitivt stopp ![]() ![]() om medlemskort med tillhörande nummerlappar inte har hittat fram till er brevlåda innan 5/5 så har vi nummerlappar, och vårt medlemsregister med oss som reservplan. _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
||||
Hurra
![]() / John ![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
OBS - Gatbilsdelen av banträffen är fullbokad!
Anmälda ska se till att medlemsavgift och träffavgift är betalda innan den 5/5. om så ej har skett går bokningen till reservanmäld. Det har varit ett enormt stort tryck vad det gäller anmälningar till Mantorp. Vi måste tyvärr stoppa redan nu om inte antalet (gatbilar) ska bli för stort för arrangemangets bästa. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Peter,
Jag återkommer med antalet om ett par dagar då återstående betalningar har inkommit. Banlicensen för Mantorp har ännu ej uppdaterats, ÖBF har påpekat detta för Mantorp, men max låg tidigare på 40 bilar samtidigt. Vi har gällande gatbilar normalt sett till att inte ha fler än vad ert körbeteende har tillåtit. oftast under max antal enligt banlicensen för att ha en bra marginal. Vi ses på Mantorp ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Anmälde mig tydligen i sista stund (vid lunch idag).
![]() Spontan reflektion angående....
om det nu är sådant tryck varför inte hålla fast vid det tidigare betalningsdatumet så ni har sportslig chans att meddela de stackare som står på reservlistan lite i förväg? _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Re:
Japp ! ![]()
Redan anmälda har till tidigare utsatt datum att betala annars kommer platsen att gå till hugande icke tidigare anmälda spekulanter. Nya anmälningar är dock stoppade då det rasslade in anmälningar varje dag i en strid ström, vilket är jättekul, men vi kan inte gärna stapla våra bilar på varandra ![]() Inte kul att behöva sätta stopp för körsugna medlemmar, men förhoppningvis ser vi fler anmälningar tidigare i fortsättningen än vanligtvis sista dagarna innan, speciellt nu då klubben verkar ha en väldigt stor skara körsugna medlemmar. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Vi var tvingade att stänga anmälan tidigare än planerat pga att det rasslade in anmälningar i stort antal dagligen.
Inkluderat arrangörer, instruktörer, PR, och BMW Cup så kommer vi att vara ca 125 bilar anmälda till bankörning på Mantorp 5/5. Möjligen ett BMW SC rekord ? ![]() Väldigt kul för klubben, men det ställer också krav på att anmälda kommer i tid till incheckningen som är mellan kl. 0800-0900 (gatbilar). Antalet utställningsbilar inkl. Oldtimers är ännu okänt, men förbered er på att det kommer att bli trångt. Anmälda gatbilar kommer att delas in i fyra grupper: Blå (mest rutinerade) Röd (näst mest rutinerade) Gul (näst minst rutinerade) Grön (minst rutinerad) Blå och Röd kör tillsammans (2x20 min. pass) Gul och Grön kör tillsammans (2x20 min. pass) En grupp står flaggvakt, en är på banan, en redo i line-up, och sista gruppen vilar/fikar/myser i solen/tittar runt. Ett jämnt antal anmälda fördelat per grupp är målet. Arrangemanget blir vårt första denna säsong så vi kommer säkert att vara något ringrostiga, men vi skjuter skarpt, och fegar inte utan börjar med säsongens största (?) arrangemang direkt ![]() Ett glatt humor och lite tålamod är bra för oss alla att ta med till Mantorp ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Fantastiskt!
Men - incheckningen MÅSTE gå fort! Fortare än någonsin tidigare och framförallt fortare än i fjol. Detta om tiderna för dagen skall kunna hållas, vilket jag tror är ett måste för att det hela inte skall bli rörigt och alla skall veta var dom skall vara. _________________ Stefan Larsson |
||||
Vi har en incheckning för enbart gatbilsförarna märkt "BMW Sport Club".
Minst tre personer kommer att ta hand om incheckningen. Minst fem personer kommer att ta hand om besiktningen. Trots detta: Morgontrötta som brukar droppa in fem minuter före, eller ännu hellre fem minuter efter att incheckningen är stängd kan förlora sin plats. Kom i tid ! Arrangörerna kommer att vara på plats strax efter kl. 0700 så morgonpigga anmälda kan smygas in genom incheckningen något tidigare än kl. 0800. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Bla Millway, PEAN, CustomMania, och OCL/Brorsson kommer att vara på plats.
Passa på att kolla vad dessa företag har att erbjuda. OCL/Brorsson kommer bla att ha fina priser på AC Schnitzer prylar. Självklart kommer företagen också att finnas på banan ![]() http://www.millway.se http://www.peansweden.com http://www.custommania.se http://www.oclbrorssons.se Givetvis kul att vår lokala BMW återförsäljare är på plats för att visa vårens nyheter ![]() www.autopartner.nu _________________ BMW MC-klubben |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9647 totalt) |