Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (44793 totalt) |
ooops, fel av mig!!!!!
![]() Slangen från intercoolern ska gå till den undre porten på wastegaten och ingen annan stans, den övre wastegate porten ska bara gå ut i friska luften. Edit: Jag ändrar i posten ovanför för att ingen annan ska bli lurad. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
Ja då är jag med ,blev lite fundersam där.
![]() Måste bara berätta en rolig grej som hände igår när jag höll på att skruva dit dethär.Jag sa ju tidigare att jag hade haft overboost problem ibland..En kompis till mig som har en likadan bil , kom förbi garaget och sa att han hade upplevt samma sak.Vi konstaterade att hans silikonslang från turbon till iC:n satt dåligt och tog tjuvluft.Sen gick vi till min bil och jag fortsatte greja med det jag höll på med och han kollar direkt hur min slang satt..Hmmm jag kollade upp och ser hur han flinar och har den i handen.Det var det overboost problemet ![]() ![]() Antagligen så har den lossnat mer och mer efter varje gång jag har plockat bort Ic:n. _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
Re:
Ja, jag är ledsen för att jag lurade dig där. Du skriver att det är otätt mellan ic och turbo, är det verkligen det du menar (ger inget overboost tvärtom). om du har en silikonslang mellan ic och turbo så är det intressant och höra vad du (eller tidigare ägare) har fått tag på den, skulle vilja ha något styvare än de jag har idag. om du har overboost problem så ska du kolla: - slangen mellan ic och wastegate (dvs. får wg:en tryck för att lyfta kolven) - att membranet i wg är okej (om det här sprickor/hål så lyfts inte kolven som den ska) Men jag fattar det som att du inte har konstaterat att du har högt tryck men att övertryckswitchen triggas, kan ju vara en trött switch (brukar vara det). _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
Hehe ingen fara..
Det jag menar var ,att overboostproblemet som jag trodde jag hade nu gör klart för mig att det inte är tryckgivaren (bra att byta ändå). Den armerade silikonslangen som går ner från IC:n till turbon satt riktigt löst.Det känns exakt som när switchen klipper soppan.Jag kommer ihåg det från tiden med min 930 då ett tryckrör satt löst (den dör direkt). Nått annat tror jag inte att det är med tanke på att jag har bytt ut mitt membran i WG:en och kollat upp dom flesta slangar. _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
Re:
t ok, så du har inte längre något "overboost" problem, du hade en tryckläcka? _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
Ja precis en "tryckläcka". Kom inte på ordet bara..
![]() ![]() _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
Re:
okej så du har inte testat? När det läcker där så hör du ett "fladdrande blåsljud" och du får ett lägre turbotryck, när tryckventilen går in och stänger av bensinen så rycker hela bilen och det blir tvärstopp. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
Jo men jag tyckte den betedde sig ganska lika som när man får overboost(kanske lite snällare ryck i bilen)..Antar att den bara satt halvt på och glappade när jag fick upp trycket. Ska bli intressant att testa när jag har fått ihop bilen igen..
_________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
När man inte kan köra med bilen så kan man ju alltid köpa lite trevliga del:ar till den.
![]() ![]() ![]() Jag och min Porschecompanion med likadan bil beslöt oss för att klippa våra luftpumpsremmar..min är den utan tandning(lär ha slirat en del ser det ut som) ![]() _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
Fick tillbaka vingen från lack idag..Nu fick bilen äntligen den där rejsigare looken som jag vill åt.Saknas bara en uppsättning 18" speedline/BBS mag nu.
![]() ![]() Ser ut som den har en annan nyans på bilden ,men är bara väldigt dammig. ![]() ![]() _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
|
||
Tack tack!! När man ser den här vingen monterad ,så tänker man -borde inte turbon ha haft en sån vinge orginal.Den orginala turbo vingen borde ha gått i stöpet med 930.(tycker jag)
![]() Nu lär man bara beställa ett nytt turbo-emblem till den.. _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
Höfläkt: När bilen är lagad och jag lärt mig köra..Skämt och sido..Jag överväger faktist att gå över till zatzy.com med mitt lilla projekt.Jag ska verkligen köra den på bana nångång när jag får chansen ,men jag är nog kanske inte lika biten på bana som ni här på forumet är.Har iallafall träffat väldigt trevligt och hjälpsamt folk här!!
![]() _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
när du väl fått ut den på banan så kommer du ha andra tankar
![]() då är det mest vad ska jag göra för att bilen ska fungera bättre på banan och vad ska jag göra för att lära mig köra bättre. jag har hållt på en del med dragracing innan och de har sin charm det med, men man får ut mycket mer av bankörning tyckert jag, det viktigaste är att man lägger sig på sin nivå då är det hur kul som helst. det finns alltid dom med snabbare bilar och duktigare på att köra med dom har oxå börjat nånstans. så se till att ta dig till nån banträff för förutom all rolig körning är det alltid trevligt folk att prata med och få och dela med sig av ider. _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
På bana har jag aldrig kört med därimot på Arlanda(Porsche road show -02) Det var bara såååå roligt. Det skulle jag gärna göra om igen.
Jag vet att jag skulle bli superbiten om jag tog ut den på bana,för det blev jag när jag var där.Känns bara som jag har så mycket saker jag vill göra med bilen innan jag köper R-däck och nya bromskivor/belägg. Lägger upp en bild på ett pris som jag är riktigt stolt över(tydligen kan jag köra lite iallafall) ![]() ![]() _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
Re:
Jag hittade min på en annons,men om jag inte hade köpt den ,så hade det blivit en från tyskland(ebay.de)Där finns dom för 500-599euro. Passformen är inte perfekt men näst intill.Den har ingjutna gängor så man skruvar dit den på gångjärnen som vanligt.Den är dessutom lätt.Förlorade 9.5kg på rätt ställe!! ![]() _________________ Johan Burman Porsche 964 TURBO -92 Ex - Bmw M3 Hartge 3.5 -96 Ex - Porsche 911 TURBO -86 Ex - Bmw Alpina 3.5 -86 Ex - Bmw Alpina 2.8 -85 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (44793 totalt) |