Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 3486 besök totalt |
Re:
2006 kostade det 10 000:- att hyra banan, en kväll 17-20. Vi begärde in en offert för ev kundevent. Efter 5-papp tävlingen skulle jag nog vilja säga att de flesta bilar tåls att köra hårt med. Men vad vet jag. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Hårt
Nu ska vi inte börja käfta Jag har varit med om en hel del körningar genom åren Porschar och nyare bilar tåler troligen mer stryk än många andra bilar (har även varit med om motorhaverier på Porsche) Jag avsåg mer standardbilar av äldre datum som ofta förekommer på privata träffar och även ibland på kvällsträningar GRCs trackdays är väldigt tunna på eftermiddagen då det är heldagskörningar (på Knutstorp) och då talar vi inte om att det körs med äldre "vrak" / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Jag tror att Bengt menar typ audi och andra standarsvagnar som faktiskt tar mycket stryk på sturup. Mantorp är faktiskt en mer förlåtande bana för "vanliga" bilar, då bromsarna hinner kylas på rakan och kurvorna inte är lika snäva.
_________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||
Re: Körtid
Hejsan En av nackdelarna är ju att om nu bilen "pallar med" men du vill in och justera lufttryck i däck eller något annat på bilen så ryker tiden fort iväg. Jag har kört 3-timmars pass på knutstorp och har i princip legat ute och kört 2,5 timmar. Enda stoppen har varit för att tanka och byta lite medpassagerare så visst går det ![]() Nu blir det ändå ingen körning för mig ikväll då jag tyvärr måste jobba. Väl mött vid nästa tillfälle _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||
Anna
Tack Anna Jag lägger denna tråd till vila Synd med vädret i går, fick dock testat lite med mitt nya koncept dvs lite fler hästkrafter Svårigheten är nu att jag måste ha mer varv på motorn för att den skall dra bra (ca 4-4500), vilket innebar, i alla fall i vätan, att jag får välja lägre växel i svängarna Får se hur det blir när farten kan skruvas upp på torr bana Allt är inte effekt / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 3486 besök totalt |