| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Eftersnack
2007-05-05 Mantorp med BMWSC/BMWCS/ACS
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 21155 besök totalt |
|
Re:
Vill du inte förstå eller är du för dum för att förstå. Vi har (klubben) tagit ett beslut att följa ett visst regelverk, som skall vara till hjälp för så många som möjligt. Acceptera ett majoritetsbeslut och åk bana under dessa former, eller stanna hemma. Tillbaka till Mantorp - instruktörerna håller nu på att sammanställa intrycken från helgen. Det inkluderar även synpunkter från alla närvarande. Vill ni att instruktörsbiten skall vara på något annat sätt, eller om det är något som ni tycker vi skall förändra så går det bra att maila synpunter. Man kan alltid göra saker bättre och vi skall försöka finslipa till kommande drabbningar. _________________ Stefan Larsson |
||||||||||||
|
Re:
Inte för att lägga mig i era regler (det är helt upp till var och en att sätta hårdare regler om man vill) men var någonstans har ni fått för er att det inte är tillåtet med tidtagning i samband med gatbilskörning? I SLC när Motorklubben kör gatbilskörning så kör vi med transpondertidtagning för dom som så önskar, enda skillnaden är vilken sorts tillstånd man tar ut från SBF. På prova på tillståndet så går det inte men eftersom ni ändå kör tävling så kan ni lika gärna ta ut en bättre variant på tillstånd. (sen finns det numera ett alternativ till SBF om man vill göra lagliga och försäkrade gatbilsträffar oavsett om man vill ha tidtagning eller inte) |
||||||||||||
|
Kan lägga upp massa bilder här själv nu då ja fått tag i en dator!
(är på kurs i Kristianstad)
Kö till bantaxin
Taxin
Bmw V8 med separata spjäll!!! måste upplevas!!!
Finast! B6 3,5
BONUS!
_________________ Emil Koop Familjekärra: Tiguan R-Line 2019 190TDI Hoj: BWM R90 Offroad -71 ATV: Cforce 820L 2018 |
||||||||||||
|
Re:
Jag tyckte Hobbe nämnde att vi inte skulle diskutera detta ämne vidare i den här tråden, tycker vi ska respektera det. I övrigt ser jag ingen anledning till att du skall vara otrevlig och nedlåtande men det säger väl mer om dig än mig. _________________ Magnus Lind |
||||||||||||
|
Re:
Japp, det finns redan trådar om detta ämne för diskussionssugna. Det finns olika åsikter, synpunkter, tolkningar, och funderingar om allt, men inget värt att argumenteras med personliga påhopp. Se så, "back to topic"
_________________ BMW MC-klubben |
||||||||||||
|
Samuel Lindkvist skrev:
Är det ingen som har lite film från gatbilskörningen? Micke skrev Nej tyvärr. Till Gelleråsen kommer jag ha hunnit fixa min kamera dock. I ett annat forum här på rejsa så diskuterades kamror/pennkamror i bilen, där hade du Micke skrivit att du skulle prova någon form av pennkamera eller liknande. Har du forskat vidare i det och vad har du införskaffat? Jag är ute efter någon form av apparatur där man helst skall kunna sätta dit fler kameror (för att ex se vadför min koppling går sönder ) typ en kamera framåt, en bakåt o.s.v.
_________________ Per-ola Mattsson |
||||||||||||
|
Re:
Ursäkta det fortsatta trådkapanadet (Någon moderator kanske kan klippa och klistra) men då en fråga lämnas hängande utan svar är det lika bra att plugga även det hålet, även om det skitar ner tråden lite. Det är ju många som bara läser och inte skriver. ________________ Tidtagning är självklart inte förbjudet från SBF:s sida. Men, alltfler försäkringsbolag ersätter skador som sker på bana, bl.a. SalusAnsvar och BMW originalförsäkring. De accepterar inte tidtagning. Eller rättare sagt, tas det tid får man inte ut något på försäkringen för då anser bolagen att det var tävlingskörning eller träning inför tävling. Så för att alla skall ha skuggan av en chans att kanske få ut något för sin smällda gatbil på sin försäkringen är tidtagning förbjudet. ________________ Inte riktat till dig nu Fredrik utan alla: Kör enligt BMWSC:s regler eller kör någon annanstans! Den som undrar vad reglerna är och bakgrunden till dem kan läsa på här: www.bmwsc.com och fråga sedan!
Bestämmelserna är inte påhittade för att jäklas eller för att de som en gång lade fast regelverket inte har koll - utan för att de personerna har koll! :shifty2: _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||||||||
|
Det finns ju tusetals racingserier att köra i om man vill köra på tid. Man får helt enkelt respektera BMWSC regler eller låta bli att köra.
|
||||||||||||
|
Re:
Jag har fått pris på en lösning med 4 kameror koplade till en mediaserver som spelar in direkt till USB minne. Tanken är att jag ska invenstera i en sådan utrustning under sommaren. Prislappen, ca 14000 kr exkl moms. Det "höga" priset kommer av att jag inte ville spela in på hårddisk då denna inte kommer att hålla. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||||||||
|
Re:
Jag fortsätter här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||||||||
|
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||||||||
|
Här kommer 7 minuters körning på Mantorp i en M3 e36 med gatdäck. Några tappra kom med på filmen också. http://www.youtube.com/watch?v=s0d9E
_________________ Magnus Lind |
||||||||||||
|
Re:
Kul! Ser bra ut det där Personligen så kan jag tycka lite att du fick till andra halvan av Parisen bäst spårvalsmässigt när du låg efter den långsammare 80-tals 5-serien och något/några varv efter den. Innan så verkade du inte ta dig in till andra apex och hamnade för tidigt ute längs vänstercurbsen efter utgången (och kunde därmed inte gasa lika tidigt o hålla ner?). Skriver det här mest för jag är nyfiken på hur du tycker själv? Analys äs skoj SP: satt hela filmen o vänta på att Loaded skulle komma omfarande på rakan men nääää....
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||||||
|
Nyfiken på bilder hur min blåe krängde o såg ut i olika kurvpartier. Körde den bara sent på e.m. eftersom jag körde Loaded fram tills jag fick punka (f'låt Fransson!
). Verkar som fotograferna gick hem eller tröttnat på bilar när jag väl kom ut så sent på e.m. med den egna blåe bilen....
otroligt kul att köra Loaded igen. Man får verkligen använda olika körstil med den och den egna bilen. Loaded får man mer köra som precisonsskalpell medans min bil kör jag mer som "tjohej" eftersom den är så otroligt mer förlåtande. Förlåtande är kanske inte det ord man bäst beskriver Loaded med, hahaha, även om den överlag är fantastiskt lätttkörd med tanke på dess kapacitet. Men i Loaded kan man gasa på sig när som helst, var som helst, hur som heslt och man får se upp för det kan ibland bli lite tendens till returer om/när det släpper.
När jag väl flyttade från brutalsnabba Loaded till den i jämförelse egna M3'an så var det ändå sjukt kul att den egna bilen nu lirar precis som den ska igen Yokohama 048 som jag aldrig kört förut var en mycket positiv upplevelse, verkligen en av de absoluta topp-r-däcken på en tung M3'a. Michelinarna på Loaded är också fantastiskt trevliga men oj, de ligger i en egen klass av taskigt grepp bland r-däck när de inte fått temp. Alla andra r-däck jag kört har haft någorlunda halvokej grepp även när man startar med kalla däck för att sen ge extra kanongrepp när de fått temp. Michelinarna hade verkligen kanongrepp varma men oj vad dåliga de var kalla Inga kompromisser där jmfrt med de flesta andra r-däck.....
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||||||
|
Re:
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||||||
![]() |
Eftersnack
2007-05-05 Mantorp med BMWSC/BMWCS/ACS
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 21155 besök totalt |

