Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3701 besök totalt |
Re:
Tror du tänker fel ![]() Det som troligen kommer hända är att bilarna ändrar förbränningen och släpper ut annat skräp istället. Så skedde med katalysatorns intåg. En 'katbil' där du skippar att ha perfekta avgaser kan få upp till 10% reducerad förbrukning. Detta då katalysatorn behöver ha avgaserna i bra tillstånd för att göra sitt jobb. Det fokuseras på en enda grej och sedan kan resten bli uppåt väggarna. Detta är min gissning efter hur det skett tidigare gånger. _________________ Roland Johansson |
||
När jag var på studiebesök hos Shell skröt de mycket om den hårda specen och den höga och jämna kvaliteten på deras V-power. Tydligen så tillverkas all V-power i Sverige och körs ut till alla mackar av Shell själva. Därför finns den inte norröver. Vi i Sverige var längs fram i utvecklingen av additiv i bensinen och de additiv vi hade i sverige skulle så småningom även hamna i den tyska och brittiska v-power varianterna.
När de hade något event på Mantorp med en F1:a så körde den rakt av på helt vanlig V-power från pumpen utan något annat i. Sen var det väl mest vanligt balongblåseri och försäljningssnack. Nu är det ca 1 år sedan jag var hos Shell så det mesta har väl hunnit ändras 7 ggr men det som de tryckte hårdast på var just den jämna kvaliteten i och med att de hade koll på hela kedjan själva. _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3701 besök totalt |