Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3421 besök totalt |
The Greatest Spectacle in Racing, 070527
För nittioförsta gången ska Indy 500 köras. Dan Wheldon snabbast i första tidsträningen. Tre kvinnliga förare ska försöka kvala in, Danica Patrick, Sarah Fisher och Milka Duno. www.indy500.com _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
För den som har missat det, så här såg IMS ut för tolv år sedan ur min synvinkel:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
De racet har jag i mina gömmor någonstans, väldigt spännande mot slutet ![]() |
||||||
Re:
Japp, jag har registerat mig. Men just nu regnar det så den andra träningen är uppskjuten. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
och förvirrande eftersom första bil i mål inte vann... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Scott Goodyear. Jacques Villeneuve fick ju köra 505 miles för att vinna ett 500 mileslopp. Rörigt lopp, hm... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Dagens träning avslutades alldeles nyss och det blev bra fart sista halvtimmen. Scott Dixon snabbast före Danica Patrick. Sarah Fisher på plats 13 och Milka Duno på 24:e plats av 26 bilar som var ute.
Streaming TV:n är som sagt gratis, men de vill att man registrerar sig. ![]() Imorgon är det "Fast Friday" och på lördag är det Pole Day. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Scott Dixon snabbast idag igen, Danica Patrick sjua, Sarah Fisher 16:e och Milka Duno 26:a av 28 bilar.
Milka satte sin bil i muren i kurva ett, men det verkade inte vara så allvarligt varken med förare eller bil. Imorgon avgörs det vem som tar pole position. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Men just nu visas bara publikbilder, verkar som om kamerorna längs banan har lagt ner... > ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Ja, de verkar ha pajat när det börjar bli som mest spännande ![]() |
||||||
Re:
...och bilden kom tillbaks när det precis var slut... ![]() Helium Castro Neves tog pole före Kanaan som skyllde missen på att han inte hade rakat sig i morse... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Idag har man fyllt platserna 12-22 och lite bumpning blev det.
Nästa helg fyller man resten av platserna. Startordning hittills: http://www.indycar.com/grid/index-in _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
En ganska rolig blogg från Indy:
http://walterzoomiesworld.blogspot.c _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3421 besök totalt |