Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 7809 besök totalt |
Inbjudan till Gelleråsen 9/6
Träffanmälan öppnad på vår hemsida www.bmwsc.com. Inbjudan till bankörning med gatbilar 9/6 på Gelleråsen Vi håller varvtalet uppe efter säsongspremiären på Mantorp BMW Springbreak, och fortsätter nu med Gelleråsen - en favoritbana för många. Anmälan: obligatorisk träffanmälan för SC-medlemmar med gatbilar. Betalning: Träffavgiften sätts in på BMW SC:s plusgiro 630 50 25-6. Skriv tydligt ditt namn och syfte med inbetalningen på meddelanderaden om betalning sker via Internet. Sista anmälningsdatum: 5/6. Några saker att tänka på: Ingen anmälan eller betalning på plats Återbetalning av träffavgift enbart pga synnerliga skäl Regn eller att inte hunnit skruvat färdigt bilen är inga synnerliga skäl Gatbilen ska vara besiktigad, skattad, samt försäkrad Se till att ha mönstrade däck, och bromsar i bra skick Inga lösa föremål i bilen En säkerhetsmässig bedömning av din bil kommer att ske vid incheckningen Personlig utrustning såsom hjälm, heltäckande klädsel av tex. bomull, lämpliga skor, och handskar obligatorisk Ta även med lämpliga regnkläder vid behov Giltlig förarlicens (racing), funktionärslicens, medlemskort, och körkort ska visas upp under incheckningen Ta även med dina unika nummerlappar till gatbilen som kom med medlemskortet Medlemsregister för BMWSC kommer att finnas tillgängligt om SC-medlemskortet ännu inte har hittat fram till din brevlåda Instruktörer kommer att finnas på plats Samtliga licensierade förare kommer att stå flaggvakt Missat flaggvaktspass eller enligt arrangör omdömeslös körning kommer att resultera i svartflagg och hemfärd Mer finns att läsa här: http://www.bmwsc.com/gatbilstraffar_index.html Träffavgifter (gatbilar): 500 Kr BMW Sport Club medlem, licensierad förare 700 Kr BMW Club Schweden medlem, licensierad förare 800 Kr Inbjuden medlem annan klubb, licensierad förare OBS - Ingen incheckning möjlig efter kl. 09:00 för er som planerar att utnyttja bankörningen. Preliminärt schema för bankörning: 08.00-09.00 INCHECKNING GATBILAR 09.20-10.00 OBLIGATORISK FÖRAR/FLAGGVAKTSGENOMGÅNG GATBILAR 09.00-10.00 BANKÖRNING ARRANGÖRER (MAX 10 GATBILAR) 10.00-10.40 BMW CUP TRÄNING 10.40-11.20 BANKÖRNING GATBILAR 11.20-12.00 BANKÖRNING GATBILAR 12.00-12.40 BMW CUP DELTÄVLING III 12.40-13.20 BANKÖRNING GATBILAR 13.20-14.00 BANKÖRNING GATBILAR 14.00-14.40 BMW CUP DELTÄVLING IV 14.40-15.20 BANKÖRNING GATBILAR 15.20-16.00 BANKÖRNING GATBILAR 16.00-17.00 BANKÖRNING GATBILAR OPEN PIT Ca 17.00 PRISUTDELNING BMW CUP Styrelsen i BMW Sport Club hälsar Er varmt välkomna ! _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Tyvärr är det så nu, tidigare var det per bil. Jag och min sambo har delat bil i några år men nu är det slut med det eftersom vi inte får dubbel körtid. Hoppas att vi har två bilar iordning till Knutstorps träffen. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Ang. nummerlapparna för gatkörningen.
Jag har ju inte fått några lappar på posten men fick ju vid incheckningen till Mantorp. Kommer jag ha samma nummer hela säsongen för gatkörningen eller kommer jag få nya lappar när jag kommer till Gelleråsen? Tänkte om jag ska plocka bort dom från hardtopen eller om dom ska sitta kvar (använder ju bara topen på banträffar ändå!). /Magnus |
||||
Re:
När dina nummerlappar med ditt medlemsnummer kommer med posten så använder du dessa under alla våra banträffar. Tills nummerlapparna har dykt upp så har vi provisoriska för utdelning under incheckningen. Våra provisoriska behöver du inte spara. Du kan dock rama in, och spika upp som prydnad ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Nix, ingen Prova-På på Gelleråsen. Vi hade vår licensutbildning 4/5 på Mantorp, erbjudandet gick ut till bla BMW Car Club Norway. Synd att du missade den. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Anmälan öppnad: http://www.bmwsc.com/docs/inbj_gellerasen_070609.html
OBS ! Ingen PR-möjlighet på Gelleråsen. 10 platser erbjudna vänner på Rejsa. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Tunnt startfält i cuppen, dax att vakna nu! -starten går snart
![]() ![]() 17 pers anmälda, hoppas vi får 5-6 till idag. 9 standard 3 modifierad 5 special -som det ser ut nu så har Samson sådan tur igen att han kommer får en buckla "what so ever" -eller vad säger du Måns? ![]() Det finns 2 platser över i olika stugor om ngn är intresserad av att dela. _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Jag tror Samson bara kör för guld numera. Världsordningen är rubbad ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Ja ja ja,,, inte bli för kaxig nu Samson.. ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
Du är välkommen Edvard !
![]() Är du sugen på att försöka sätta varvrekord med flaggvaktsbussen så behövs det hjälp ![]() Vi kommer att vara på Gelleråsen strax efter kl. 0700 så du ser oss när du kommer. _________________ BMW MC-klubben |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 7809 besök totalt |