Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3906 besök totalt |
2007-06-02 MGCC Bulltofta
Km2 ska gå på Bulltofta. Jag har aldrig kört där själv men tydligen ska det vara ganska gott om plats, så jag hoppas innerligt att det blir en uppkonad bana där många kör samtidigt så att det blir rejält mer körtid! Varianter typ konbana brukar ju ge vedervärdigt lite körtid (typ 3x1min på en hel dag eller så....). Hur blir det med detta månntro? _________________ Pär Hylander |
||||
Det blir en och en. För att få till en bra bana måste man lägga den som en åtta (eller dubbelåtta som vi gjort), vilket kanske gör flera bilar på banan lite väl spännande ..
![]() Men vi är väl medvetna om bantidsproblematiken, så vi har lagt infart & utfart på ett sådant sätt att man minimerar dödtiden. Det gör att man borde hinna avverka tre varv á 1.300 meter på under tre minuter, dvs ca 20 bilar / timme. Jag tror själv Bulltofta har potential att bli riktigt bra; det finns stora ytor som du säger. Kanske kan man hitta en bra banlayout som man kan få banlicens för med flera bilar åt gången? |
||||
Finns det någon karta eller kontakt info till dom som hyr ut Bulltofta ??
om man kan lägga någon 5papp där istället för på Ljungbyhed ? |
||||
Re:
Jag print screenade detta från hitta.se: ![]() Troligen lättare att tyda om man varit på plats. Det ser även ut som att det finns en liten offroadbana på området för de som är lagda åt det hållet. ![]() Fredrik |
||||
Yupp.
Där är en hel del hard to hit objekt samt en hel del ytor som det är No-no att köra på (halkytor), Dessutom så är det på många ställen dålig asfalt och/eller fästen för avspärrnigsstolpar som inte är så hälsosamma att komma glidandes över i sidled. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Re:
http://www.bulltoftabanan.se/ |
||||
Christian
Hej Christian Konstigt, jag kan inte minnas varken hard objekts eller annat som var fel med bulltofta sist MGCC hade körning där (2003) men det kan ju ha ändrats Jag tror att banläggaren fixar till en bana som blir OK utan ev hard objekts mm Välkomna alla MGCCs körningar är ju öppna för alla som har bilar som följer reglkementet samt all nödvändig personlig utrustning Edit Funkisar behövs som vanligt, kontakta mig bengt.metz@tele2.se 040 546729 0706548597 eller PMa _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Re: Christian
You will get to know them when you meet them...
Det hoppas jag, annars får jag och Dan inkompetensförklara oss själva =). _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Re:
Sydsvenska Dagbladet 2007-06-03 Hänt lokalt: -En stor del av Malmö stad blev spänningslöst sedan några ett gäng raggare vid okynneskörning ute på trafikövningsplatsen i Valdemarsro lyckades meja ner några viktiga elkopplingsskåp. ![]() ![]() Fredrik |
||||
_________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Re: Elskåp
![]() ![]() |
||||
Re: Elskåp
Det skämtet var skitbra!!! ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
|
||||
Dum fråga, men det bjuder jag på
![]() Det är alltså de tre snabbaste individuella varven man summerar - alltså inte total tid på den snabbaste 3-varvsstinten? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
funktionärer
Jag saknar i dag Torsdag 13/5 3st banfunktionärer Intresserad? 040 546729 0706548597 bengt.metz@tele2.se _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
_________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
Härligt. ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3906 besök totalt |