Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (10154 totalt) |
Re:
Precis så gjorde jag igår och overallen ser nu ut (och luktar...) som ny. ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Logik
Jag blir lite tveksam till detta med 30 grader. En 90 minuters stint med en yttertemperatur runt 30 grader. Sannolikt minst 40 grader i bilen och kanske en halv liter svett i overallen. Tja, då kan man konstatera att overallen borde färga redan under racet. Slutsatsen är att alla overaller borde klara minst 40 grader. _________________ Micke Jakobsson f.d 9-timmars |
||||
Re: Logik
Jag har då haft 50 grader i min bil också men är det jämförbart? _________________ Daniel Steiner |
||||
Re: Logik
Jag håller med; det där med 30 grader blir lite fjantigt ibland. Jag har ett par gamla Marlboro-jeans (100 % bomull precis som de flesta jeans) där de anger 30 grader ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Nu har rejsa.nu visst blivit rena rama ICA kurriren, med husållsfrågor och åsikter om tvättråd
![]() ![]() Det är väl upp till och var och en om man vill följa tvättråden från tillverkaren av plagget och kanske inget av vikt som känns jätteangeläget att diskutera på rejsa iaf. Själv har jag erfarenheter av tvätt som gör att jag inte gärna chansar med högre temp, larvigt eller inte. Men som sagt det är väl resandes ensak. Dennis har fått ett antal svar och valt att följa et av dem, det gick ju bra, så.... ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Samtidigt som konsumentverket ofta klagar på att tillverkarna sätter för låga tvättemperatuer på tvättlapparna för att gardera sig mot slarvig infärgning av tygerna.
Mon Monza-overall är nog tvättad 40 ggr i 40 graders fintvätt och hängtorkad utan att ha tappat vare sig storlek eller färg. _________________ Arne Lindgren |
||||
Re:
Sedärja - då vet vad som funkar! ![]() ![]() Det är bara att följa ett "winning concept". ![]() _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (10154 totalt) |