Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Reglements Frågor , Historic . .
654 besök totalt
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005

Trådstartare

Karossen har nu blivit snart så klar den kan bli , lite små plastning av hjulöppningar o frontspoiler kvar bara + inpassning på högerdörren
Ett liiiitet problem bara . . vilken klass bilen ska köras i

Roadsport A kan den komma in i

Därimot vill jag helst köra historic och där verkar det som om mina stöttdämpare satte stop för allt (teleskop istället för dörrupphängnings stötdämpare modell dålig) , hur hårda är dom på de ?
vet att nån av original Sebring bilarna körde med teleskopdämpare och att det fanns till dom men har inga bevis . .

Dessutom , får man ha breddade karossen i GT ny ? har inte sett nån annan Sebring.

Sen är det mina 13*7" fäljar dessutom

Nån som vet och kan säga om det skulle gå att få in den i GT Ny med breddad Sebring kaross + stötdämparna och fäljarna ? trots allt så fanns det en MGC GTS som gick med B serie motor med breda fäljar

Bilen är annars byggd enligt reglementet just förutom breddarna / fäljarna / dämparna . .

Nån som kan ge svar i mörkret

Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Re: Reglements Frågor , Historic . .

Andreas T skrev:
Karossen har nu blivit snart så klar den kan bli , lite små plastning av hjulöppningar o frontspoiler kvar bara + inpassning på högerdörren
Ett liiiitet problem bara . . vilken klass bilen ska köras i

Roadsport A kan den komma in i

Därimot vill jag helst köra historic och där verkar det som om mina stöttdämpare satte stop för allt (teleskop istället för dörrupphängnings stötdämpare modell dålig) , hur hårda är dom på de ?
vet att nån av original Sebring bilarna körde med teleskopdämpare och att det fanns till dom men har inga bevis . .

Dessutom , får man ha breddade karossen i GT ny ? har inte sett nån annan Sebring.

Sen är det mina 13*7" fäljar dessutom

Nån som vet och kan säga om det skulle gå att få in den i GT Ny med breddad Sebring kaross + stötdämparna och fäljarna ? trots allt så fanns det en MGC GTS som gick med B serie motor med breda fäljar

Bilen är annars byggd enligt reglementet just förutom breddarna / fäljarna / dämparna . .

Nån som kan ge svar i mörkret

Se mitt svar under biltråden!

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Allmänt banåkaforum
654 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande