Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Köpa lägenhet med utsikt över Ringen?
<<   1, 2, 3   >>
11332 besök totalt
SnAjDaRen
Göteborg
Här sen Jun 2005

Fasen va vackert!

och så gott när dom står och håller om varandra på balkongen och så romantiskt tittar på utsikten som lätt slår en löjlig solnedgång över havet eller liknande överskattat trams

/Magnus

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nu var det klart med byggstarten för lägenheterna berättade Eddy på Hotell Nordschleife när jag bodde där i helgen.

Som jag fattade det så skulle dom börja den här veckan att bygga, för i april nästa år var dom tvungna att vara färdigbyggda.

Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Är alla lägenheterna sålda nu då eller???

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Wihlle skrev:
Är alla lägenheterna sålda nu då eller???

När han började prata om byggandet av lägenheter förra året, sa han att han var tvungen att ha 3 sålda för att börja bygga.

Jag frågade inte nu hur många han hade sålt.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nu hade dom börjat med bygget av lägenheterna.

8 av dom 12 lägenheterna var sålda, sa Eddy, 2 av lägenheterna var det ryssar som hade köpt.

CarreraGT
Feutersoey/Schweiz
Här sen Apr 2008

Lennart, vet du mojligtvis vad lagenheterna kostar? //Leif

Feutersoey / Switzerland
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

CarreraGT skrev:
Lennart, vet du mojligtvis vad lagenheterna kostar?
Leif Peterson
Carrera GT -06
Feutersoey /Switzerland

Tyvärr så kommer jag inte ihåg priset, men det var inte billigt.

Jag fick prospekt över lägenheterna när jag bodde där förra året som jag gav till en här på rejsa, som var intresserad.

CarreraGT
Feutersoey/Schweiz
Här sen Apr 2008

Lennart, hm, tyvarr sa ar ju lagenheter oftast inte billiga och sarskilt inte nar dom ligger pa det sattet som dessa gor. Skickar en forfragan till dom.

Mvh
Leif
--------------------------------------------------------------------------------

CarreraGT skrev:
Lennart, vet du mojligtvis vad lagenheterna kostar?
Leif Peterson
Carrera GT -06

Feutersoey /Switzerland

Tyvärr så kommer jag inte ihåg priset, men det var inte billigt.

Jag fick prospekt över lägenheterna när jag bodde där förra året som jag gav till en här på rejsa, som var intresserad.

Feutersoey / Switzerland
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

det var annons på två av lägenheterna i tidningen EVo. En på 98 kvadrat och en på 68. 259 000 euro för den stora, den andra stod det inget pris på.

Feutersoey/Schweiz
Här sen Apr 2008

Det var ju en bra indikation, har dock annu inte fatt svar pa min forfragan till ftg som bygger fastigheten...

Feutersoey / Switzerland
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

du kan kolla direkt med killen som hade annonsen,

edgar-mathey@t-online.de

0049/2961-930158

Jonstorp
Här sen Jul 2003

Re:

RS 1800 skrev:
du kan kolla direkt med killen som hade annonsen,

edgar-mathey@t-online.de

0046/2961-930158

Det landsnummret går inte till tyskland

Kör BMW
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

sorry fixat

Feutersoey/Schweiz
Här sen Apr 2008

Precis... det skall nog vara 0049 istallet, provar numret imorgon (ar i Thailand fnr sa det ar lite sent har)
Tack Mikael och Daniel

... fick precis en ide, fan, man kanske skulle kopa en lgh dar, pricka in nagra veckoer sjalv och sen hyra ut den till andra ringen stollar som Ni , kanske betalar en del av dom lopande kostnaderna?.... vad tror ni thumbs up eller thumbs down

Feutersoey / Switzerland
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

CarreraGT skrev:
... fick precis en ide, fan, man kanske skulle kopa en lgh dar, pricka in nagra veckoer sjalv och sen hyra ut den till andra ringen stollar som Ni , kanske betalar en del av dom lopande kostnaderna?.... vad tror ni thumbs up eller thumbs down

Hej Leif och välkommen till forumet!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Hela komplexet borde köpts av rejsa.nu-medlemmarna gemensamt så rejsa.nu:s Nürburgring-klubbhus kan öppnas! Självklart med tillhörande garage med mekplatser, förvaringsutrymme och en obligatorisk -bar!

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Christian Eick skrev:
CarreraGT skrev:

Hej Leif och välkommen till forumet!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Hela komplexet borde köpts av rejsa.nu-medlemmarna gemensamt så rejsa.nu:s Nürburgring-klubbhus kan öppnas! Självklart med tillhörande garage med mekplatser, förvaringsutrymme och en obligatorisk -bar!

Det är en tidsfråga, Christian!!
HAde jag pengarna, hade det redan stått klart!!

Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Qvisfr skrev:
Det är en tidsfråga, Christian!!

Jag startar klockan...nu!

Kristianstad
Här sen Apr 2006

Re:

CarreraGT skrev:
Precis... det skall nog vara 0049 istallet, provar numret imorgon (ar i Thailand fnr sa det ar lite sent har)
Tack Mikael och Daniel

thumbs up thumbs up thumbs up Tror inte den hade stått tom många veckor om året, Tycker där är folk från Rejsa ofta.
Bra ide Leif.

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

CarreraGT skrev:

om jag fattade Eddy Mantey (ägaren till Hotell Nordschleife) rätt så skötte han uthyrning av lägenheten om man ville.
och transport till o från flygplats ingick också om man köpte en lägenhet, för varje lägenhet hade ett garage som man kunde ha bilen i när man inte är där.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nu när jag var nere nu på Ringen fick jag en guidad tur i det nya lägenhetshotellet av ägaren.

Vilket ställe, det var verkligen fint, försäljningen hade gått över förväntan, så han hade byggt två lägenheter till i vindsplanet som inte var tänkt från början. Dom lägenheterna var på 100 kvadratmeter var, och var inte uthyrda än, och den lägenhet som ligger närmast hotellet på bottenplan var också ledig.
När ägarna inte använder sina lägenheter så hyrs dom ut till ett pris av 45 euro per säng inkl frukost på hotellet.
Så här ser det ut nu.

och så här var det tänkt från början att det skulle se ut.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Grymt thumbs up thumbs up thumbs up

Så underbart att vakna upp till ljudet från banan, ta en långfrukost på balkongen och bara njuta av livet..
vi får kanske slå våra säckar ihop (typ timeshare) men 259.000 euro är ju en del pengar att hosta upp

eller så får man väcka liv i en gammal dröm jag haft om att restaurera upp det gamla livlösa hotellet man kör förbi vid sidan av banan någonstans, tänker varje gång att det här skulle man gjort till ett "svenskplace" ligger förvisso lite off men med rätt folk i tåtarna så skulle väl det oxå gå att få till.

hoppas någon vet vilket "hotell" jag menar

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nürburgring
Köpa lägenhet med utsikt över Ringen?
<<   1, 2, 3   >>
11332 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande