Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Anmälan till årets MGCC KM är nu öppen.
<<   1, 2
9322 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

En omoddad -86 951 får väl 220*1,15*5,2 kg ekipagevikt, det är väl inte orimligt tungt?

Det ser ju inte ut som blir trängsel på banan ivf... men det brukar kanske se ut såhär såhär dags?

Jag tilllämpar för närvarande 98/2-reglen, 98% av arbetet på de sista 2% av tiden, inne för en ballerinapaus (blodsockertoppning) från mekandet. Motorn hänger på plats i motorfästena nu, så nu är det bara resten kvar...

Edit,1,15,inte 1,5

Skåne
Här sen Sep 2004

såg du mitt pm till dig? 1700 kg.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Re:

Pär Hylander skrev:
En omoddad -86 951 får väl 220*1,5*5,2 kg ekipagevikt, det är väl inte orimligt tungt?

Det ser ju inte ut som blir trängsel på banan ivf... men det brukar kanske se ut såhär såhär dags?

Jag tilllämpar för närvarande 98/2-reglen, 98% av arbetet på de sista 2% av tiden, inne för en ballerinapaus (blodsockertoppning) från mekandet. Motorn hänger på plats i motorfästena nu, så nu är det bara resten kvar...

Heja Pär

Håller tummarna för dig också så du kommer till start thumbs up thumbs up !

easec
Skåne
Här sen Sep 2004

Är det någon som kan hjälpa mig med att fylla i den där vagnsdeklarationen för RS? Helt standard motor med 2.5 l motor och 163 ardennerhästar.

/ från Lomma

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Nu är ju anmälan till Bulltofta öppen och jag har anmält mig

- Har någon här kört där tidigare ?

MGCC har ju till skillnad från SPVM krävt att passagerar stol skall vara i, jag tycker det är smidigare att köra bilen till tävlingar än att dra på kärra.
Denna gången är det några mil ner från Göteborg och vill gärna inte åka på R-däcken ner, skulle ni ta illa upp om jag hoppar över passagerar-stolen denna gången och ger plats för R-däcken istället.

Skall fråga MGCC om det är OK.

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Re:

Josen skrev:
Nu är ju anmälan till Bulltofta öppen och jag har anmält mig

- Har någon här kört där tidigare ?

MGCC har ju till skillnad från SPVM krävt att passagerar stol skall vara i, jag tycker det är smidigare att köra bilen till tävlingar än att dra på kärra.
Denna gången är det några mil ner från Göteborg och vill gärna inte åka på R-däcken ner, skulle ni ta illa upp om jag hoppar över passagerar-stolen denna gången och ger plats för R-däcken istället.

Skall fråga MGCC om det är OK.

Jag har inget emot det.

Anmälan till årets MGCC KM är nu öppen.
<<   1, 2
9322 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande