| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
några frågor som nybörjare
|
1053 besök totalt |
|
jag hade tänkt köpa en ratt och börja köra lite rejsing hemma. men vet inte om jag ska köpa en playstation eller uppdatera min dator. jag tror jag har en amd 2400++,1024 mb ram 120 gig hårddisk gforce 4 mxx440 grafikkort(tror jag det heter) funkar det att köra på eller ska jag byta ut det? har sett många som verkar gilla g25 ratten. går det att köra med den på både datorn och PS? eller nån som kan rekomendera nån annan lösning? har väl en budget på några tusen som sagt riktigt grön på det här med hemma rejsing, så hoppas på hjälp _________________ Robert Eriksson |
||
|
Re: några frågor som nybörjare
G25:an funkar till PC / PS2 / PS3 och är ett bra köp _________________ Martin Öberg
|
||
|
huh jag har provat att ladda hem GTL demo och det verkar inte funka. känns som min dator kanske är lite föråldrad.
vad pratar man för priser att uppdatera datorn eller är det enklare att köpa en ny? g25:an finns på inköpslistan
_________________ Robert Eriksson |
||
|
om du vill ha ett system som klarar av ALLA spel som finns idag och som står sig ett tag så skulle jag satsa på ett liknande system som jag föreslår nedan. Det går på 5995 kr vilket är ungefär som ett PS3. Fast jag skulle rekommendera en PC. Du har så mycket mer bilspel mm att välja på.
Bara som exempel plockade jag ihop ett mkt bra paket på datorbutiken.com: Det finns fler affärer men jag tog ett exempel... db barebone #4 allroundplattform (kontor, familjedator, speldator), chassi med 400W nätagg., moderkort för Intel Core 2 Duo Socket 775 och DVD-brännare EZBB4 Intel Core 2 Duo E4300 1.8GHz 2MB FSB800 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775 IE4300R Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink 2GBTWXD2800C4 Western Digital Caviar WD1600JS 160GB 7200rpm 8MB SATA2 WDC160JS MSI GeForce 8600GT HeatPipe 256MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express MSINX86GT Creative Sound Blaster Audigy SE Bulk PCI 7.1 CRESBAUDBULK _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1053 besök totalt |