Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 88 besök senaste veckan (15665 totalt) |
Re:
hehe... Jag vet... Men vi har en liten internt "bus"... Med våra sjuor som är mer i garaget än på banorna ![]() och sen har alltid Mäcen mobbat mej för haft turbo bilar som jag hade innan. och när jag väl köpte en utan så köper han en med, som funkar lika bra som mina gjorde ![]() Den BUSEN ![]() _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||
Gjorde en hjulinställning idag i hopp om att få lite mer negativ camber. Som väntat så gick det inte att få mer.
Toe-vinkeln stog iaf fel. Alltid nåt. Värdena är nu: Fram Camber -1.24 (vänster) -0.54 (höger) Toe 0.03 (höger och vänster) Bak Camber -0.24 (vänster) -1.12 (höger) Toe 0.12 (höger och vänster) Man kanske skulle investera i ett par camberplattor? Bilen sliter väldigt mycket yttersida på framhjulen, så lite mer camber hade inte skadat. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||
Problemet då blir att jag måste köpa coilovers eftersom att fjädern jag har nu kommer ta i om jag ökar den negativa camber-vinkeln.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Vi är två nu som tycker att bilen ska igång, sno på lite innan det blir tre, fyra, fem, sex............... O.s.v. ![]() ![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Du har väl samma infästning av fjäderben som mig fram?! Kan du inte justera nere i hjulnavet i stället?!
|
||||
|
||||
Re:
Jag har tjatat sedan han köpte den,, är väl ett år nu lr? ![]() _________________ Philip George |
||||
Galne: Ja, det skulle man kanske kunna göra.
Roger: Hoppas du inte kommer ner på ett tag då. ![]() Philip: Nä, köpte den faktiskt i slutet av augusti, så ett år är det inte... ännu. ![]() ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Hmm, risken finns att jag kommer ner den 29 juni. Nostalgiafestival i Ronneby Brunnspark. Gillar gamla bilar... Men som straff så får du väl bjuda på kaffe då om den inte funkar!! ![]() ![]() |
||||
Midsommar är i slutet av augusti va?
![]() Så lite så för åkturen. Ser fram emot att åka Porsche 944. Var ett tag sedan jag åkte Philips. Sen rasade ju den när han skulle rejsa mot kvalitets-MX-3:an. ![]() Zebb, Mini och grusväg = nära-döden-upplevelse ![]() Hittade camberbultar på eBay nu. Ger +1 eller -1 grad camber. Nog värt att testa. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 88 besök senaste veckan (15665 totalt) |