Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 9404 besök totalt |
Re:
Kunde vara intressant att veta om missförhållandena påtalades för arrangören(-erna). Ser inte att dessa deltar i debatten. _________________ Kjell Adelsund |
||||||
Jag kände mig gnällig i överkant... Så jo jag pratade. Direkt efter första passet, och även senare. Både med "sekreteriatet" och han som vinkade ut oss.
De verkade något överrumplade av situationen kan man säga. Kanske ovana. Ärligt talat undrar jag om nån av dem känner till detta forum... |
||||||
En snabbfilm som talar sitt tydliga språk om hur mycket bilar det fanns på banan på fm.
http://youtube.com/watch?v=ftmtQ79sI |
||||||
oj!
![]() Snacka om trafik! Intressant för oss som inte var där att se. Detta får väl vara ett exempel på hur vi INTE vill att bankörningar skall arrangeras. Kan användas som avskräckande instruktionsfilm. /alex |
||||||
Liten förklaring till 6/6
det kom ca dubbelt så många bilar som vi räknat me. När sedan 70% skulle åka STD Avc Hur KOLLA Vi startade med STD lugnt inte så många Tävlings bilar samma där. men nu kom kaoset vi sa att vi skulle släppa ut 35 bilar på banan bilar startade så utsläppet inte ens hann med och räkna, så vi stängde utsläppet och efter några varv räknde vi bilar på banan 47 st vi tog en snabb diskution och sa att vi måste dela upp klassen i två. passet flaggades av innan full tid och vi bröt för lunch. under tiden beslöt vi att ställa upp std avc i två rader och hålla koll på att bara en rad åkte ut ca 30 bilar. Vi hade ingen formel bil åka så tiden skulle bli samma Detta var så vi åkte efter lunch kl 1200- 1600 då tycke jag att det funkade. att det är sådana skillnader mellan bilar och förare är ju en stor hake vid sådana körningar Jag fick fyra på pekanden om ojust körning som jag var och talade med. även han som kom backandes i i depån pratade jag med och det var inga sura miner. att det tog tid att rensa banan efter smällen berodde på M3v skärm låg på så den måste dras ut, styrstaget h gick inte att få rätt. 924 v fram hade flyttat sig 15 cm in i karossen pg av att bärarmen krök sig när detta var klart var det 20 min kvar Kaoset vid första stdavc får vi som ARRANGÖRER TA PÅ OSS HELT OCH HÅLLET hoppas på förståelse. Christer SSVK _________________ Christer Lundmark |
||||||
Ursäkta, jag har egentligen inte alls med denna träff att göra, men efter att ha tittat på filmen så ploppar en fråga upp.
Hur många bilar säger banlicensen att man får ha? Är väl lite över 30? Så att få ut 47 känns förödande... :/ Mvh Fredrik - som i höstas körde på OSC-GTI-träffen på Kullen tillsammans med 85 andra bilar. _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
oavsett om det kommer 20 eller 120 bilar så _måste_ väl ändå arrangören hålla viss koll på de bilar som är ute och kör på banan? Det är väl inte meningen att andra förare ska behöva springa och 'skvallra' på ojust beteende.
Att hitta på egna regler kring Gulflagg vid förarmötet var ju helt otroligt. Varför inte köra efter SBFs regler? Helt klart blev det mycket bättre vad gäller antal bilar och beteendet på banan efter lunch ![]() |
||||||
Hoppas att någon tog lärdom av hur man arrangerar en bankörning.
Både vad det gäller körning och funktionärer. Eftersom jag själv bara har sett filmen,så kan jag nog bara som jag skrivit tidigare. Tur man stannade hemma. Detta som vi har sett på filmen är Tabu på OSC/GTi träffarna som tur är. Låt funktionärerna gå en kurs hos SSK,som jag själv har gjort. Så tror jag dessa problem är ett minne blott. ![]() _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||||||
Re:
I beg to differ: Jag tog ett snack med de två omnämnda Volvo:sarna, och åtminstone i det ena fallet; 'verkade det som om poletten trillade ner. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Re:
Sant sant, man kan ju alltid gå och prata med vederbörande om körningen. ![]() |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 9404 besök totalt |