Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Btcc vectra 90/91, fjäderbens fråga
1 besök senaste veckan (1028 totalt)
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Jag har köpt mig ett par fjäderben från en btcc vectra från tidigt 90-tal. Ska ha suttit på Cooks vectra 90/91. Benen i sig ser riktigt fina och extremt lätta, strax under 7kg styck med dämparen inräknat. Ska tydligen vara en Konidämpare med 2 vägs ställning, men den känns jävligt slapp. Den trycker inte ut sig själv igen efter att man tryckt ihop den, var kan man lämna in såna på reparation/service?

Det jag undrar om är hur länkarmarna såg ut på vectran för det verkar inte vara någon vanlig lösning med spindelled på dessa. Det enda som finns i botten på dessa ben är ett gängat hål där det ska sitta en liten tapp men ännu mindre gänga i änden

Naven verkar vara en centrummutter typ men jag har bara ett, någon som vet var man kan få tag i ett nytt? Samt är det någon som har koll på vad dom körde med för bromsskivor och ok på dessa bilar?

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Btcc vectra 90/91, fjäderbens fråga

Calle gsi skrev:
Jag har köpt mig ett par fjäderben från en btcc vectra från tidigt 90-tal. Ska ha suttit på Cooks vectra 90/91. Benen i sig ser riktigt fina och extremt lätta, strax under 7kg styck med dämparen inräknat. Ska tydligen vara en Konidämpare med 2 vägs ställning, men den känns jävligt slapp. Den trycker inte ut sig själv igen efter att man tryckt ihop den, var kan man lämna in såna på reparation/service?

Det jag undrar om är hur länkarmarna såg ut på vectran för det verkar inte vara någon vanlig lösning med spindelled på dessa. Det enda som finns i botten på dessa ben är ett gängat hål där det ska sitta en liten tapp men ännu mindre gänga i änden

Naven verkar vara en centrummutter typ men jag har bara ett, någon som vet var man kan få tag i ett nytt? Samt är det någon som har koll på vad dom körde med för bromsskivor och ok på dessa bilar?

Är det koniinsatser så ska de inte nödvändigtvis skjutas ut av sig själva, eller så tar det väldigt lång tid (några minuter).

Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Skulle tro att grabbarna på touring car spares kan ett och annat.
http://www.touringcarspares.com/

Citera
maptun_900
Edsbyn
Här sen Apr 2004

Annars kan du testa http://www.pilbeamracing.co.uk vekar vara dom som gjort resten av spindeln..

1 besök senaste veckan (1028 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande