Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 7031 besök totalt |
2007-07-06 till 08 MGCCs Sportvagnsmeeting på Knutstorp
MGCCs Sportvagnsmeeting 6-8/7 behöver flaggvakter ![]() Tackar alla som hört av sig, behovet fyllt Ett kanontillfälle att se Racing på NÄRA håll ![]() Utbildning samt mat bjudes ![]() kontakta Bengt Metz 040 546729 0706548597 bengt.metz@tele2.se Länk http://sportvagnsmeeting.se/start.ht _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Att se racing från funktionärshåll är underbart (Posteringen efter Ambulansen ser man massor ifrån). Det finns dessutom gott om vandrarhem runt Knutan till rimliga priser.
|
||||
Börja se ut som intern Porscheuppgörelse.
Roadsport A Roadsport A Bengt Metz, Caterham Superlight 2001 Mats ohlsson, Porsche 964 Cup 1990 Claes Paulsson, Porsche 993 RS 1996 Roadsport B Krister Andersson, Porsche Boxster 1997 Mogens Christensen, Morgan 4/4 1967 Rolf Dawidzon, MGB GTS 1967 Mats Johannesson, Porsche 944 CS 1987 Fredrik Åberg, Porsche 944 S2 Cabriolet 1991 Anna Eriksmo, Porsche 944S2 1990 Bengt Nylén, Porsche 944 turbo 1986 Några andra lite udda bilar ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
|
||||
Anmälda
Hej Mats du glömde de deltagare som är anmälda via SPVM
/ Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Re:
Hoppas inte samtidigt bara. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Re:
kan knyta gulflaggan på zoomen ![]() Men jag tänkte nog ha kameran med mig på posteringen ja. _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Note to self. Dont drive where Andreas flaggvaktar
![]() |
||||
Flaggvakt
Hej Roger Ber om ursäkt att jag missade din förfrågan Fredag saknar jag folk men även lördag söndag är OK för mig Samåkning med Josen?? Samling på fredagen kl 8.00 vid röda stugan, grinden, mat mm bjudes under dagen / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Re:
Du kan räkna med att bli rejält dissad eftersom det garanterat kommer att synas på andras kort... Fullt fokus på bevakningsområdet och ett fast grepp om gulflaggen. ![]() |
||||
denna gång kommer det inte att bli någon mesig körning från min sida. Skall man om kommer det att kosta. Så håll flaggan i beredskap.
![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Re:
ok will do so. ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
_________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
|
||||
Re:
Har jag aldrig märkt. Med tre pers på en postering kändes det rätt lugnt. En hade hand om radion och lite uppsikt, en hade full fokus på uppsikt och den tredje kunde göra vad han ville. Sen roterade man under dagen. Men mgcc/spvm har kanske andra krav på funkisar än slc. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
(Det här är inte riktat mot dig P.P - jag vet att du har koll. Vill bara diskutera posteringar lite allmänt.) ![]() Jag tycker ambitionen i alla fall bör vara att de som står på posteringen har som uppgift att ha fullt fokus på racet. Om någon t.ex. börjar fotografera är risken alltid att det tar fokus från huvuduppgiften. Jobbet på en postering går ju inte bara ut på att vifta lite med den gula flaggan när någon bil helt uppenbart åker av, eller dänger in i räcket. Det finns många andra småsaker som uppskattas oerhört när man rejsar: T.ex en extra vaken funktionär som hänger ut blåflagg vid exakt rätt tidpunkt, eller varför inte den alltför sällan visade oljeflaggan; Denna säsong väntar jag fortfarande på att få se en oljeflagg, innan jag halkat runt i skiten själv. (Har hänt två gånger, hittills...) om jag teoretiskt dänger bilen i räcket efter en tredje oljeincident denna säsong, så blir jag knappast gladare om jag får veta att någon i posteringen stod och fotograferade/läste tidningen/petade näsan... ![]() ![]() _________________ -- |
||||
Re:
Men det hela beror ju lite på hur man gör upp det på posteringen också. Det är ju inga problem att rodda radio+flaggor ensam en kort stund, men det är ju inget man kan ta för självklarhet. Det skiljer ju dessutom lite mellan att ta ett par fotopauser och att stå kameraberedd hela dagen. Det kommer inte att vara brist på kameror på SSM heller, kanske om det är åska och drivis alla tre dagarna. |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 7031 besök totalt |