Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1233 besök totalt |
Frågan är om de är "kalibrerade" eller om inställningen bara är ungefärlig, det finns ju ingen skala liksom.
Jag hade nog inte brytt mig om hur ratten står utan ställt in dem så att de går ut på samma tid. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Är gastrycket kalibrerat då...?
Vilken del av dämparkurvan tittar du på med den långsamma rörelsen (det är ju långt från 1+Hz)...? För egen del spelar det flaska vad det interna gastrycket hittar på, det är ju med fjäderkrafterna/hastigheterna som dämpningen är intressant. Möjligen är det enklare att montera om dämparen expanderar lite sakta ![]() |
||
Re:
Man kan ju kolla gastrycket genom att kila fast dämparna på en våg. Justeringen på gula koni är ju främst på lågfarts returdämpning vilket borde vara det som syns när de expanderar av gastryckets kraft. Om gastrycket är det samma skulle jag därför skruva dem så de expanderade lika fort. _________________ Tomas Lindbäck |
||
0,2Hz (5 sek expansion) är väl lite väl lågfart men det kanske är helt proportionerligt?
Men jag har varit bortskämd med åtkomlig toppjustering både fram och bak, har man krånglig justering som görs med dämparen ur så kan det ju vara krångligare (omöjligt) att justera efter känsla i depån så då får man använda andra sätt att synka dämparna. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1233 besök totalt |