Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1610 besök totalt |
2007-06-30 SVKG, Sprint 3, Parkbanan.
Jo nu är det dax igen tror jag bestämt. ![]() Det verkar inte bli så bra väder om man kollar på svt.se och dess vädertjänst. ![]() ![]() Vilka kommer? ![]() _________________ Peter Karlsson |
||
Jag var ute och kollade i eftermiddags.
Det är bara två rejäla vattenpölar nu. Men de är djupa. Om det inte kommer nåt regn innan lördag morgon så torkar nog den ena (den innan långa målsvängen) såpass att det bara är nån cm djupt på den grunda sidan (det var ca 5cm djupt där nu). Men det blåser rejält så vem vet hur mycket det torkar (marken är ju tätad så nedåt dräneras det inte). Naturligtvis gör vi bedömningen på plats (vi får skicka ut nån sjua och testa om den flyter) men det är mest reko att meddela långväga gäster om läget innan. Edit: Örk, det ser ju inte ut att bli torkväder i morgon direkt... Nån som jobbar i närheten om kan svänga förbi och rapportera i morgon em (den stora vattenpölen syns från avspärrningskedjan så man behöver inte ens gå ur bilen)? |
||
|
||
Re:
Jag brukar faktiskt kolla här innan man åker på banträffar och sånt så det inte blir inställt. ![]() ![]() Niklas Falk i den större av pölarna. Idag var det rekordlånga vattenpölar, djupet gick inte heller av för hackor... ![]() ![]() '1275GT's fina bil var det första gången jag såg, asläcker tyckte jag. ![]() ![]() ![]() 'Andersss' Polo 6N2 GTi. ![]() 'oje' hade visning på maskinen i 1303:an. ![]() ![]() Det var nog allt, vi hoppas på bättre väder nästa gång. ![]() _________________ Peter Karlsson |
||
Stellan ringde mig precis efter klockan 7 och sa att jag kunde vända om. Då var jag mellan Bollebygd och Hindås. >
![]() Jag tog bussen från Borås 06.35 igår fredag för att åka till garaget och fixa det sista på Coopern inför Sprintet. Kollade tändningen så att den stod rätt, bytte till en tempgivare som gav rätt värde, så att mätaren inte visar maxtemp hela tiden, skruvade dit en backspegel på förardörren och kopplade in en lampa för oljetrycket. Sådana här småsaker som aldrig hinns med i vanliga fall. Och så blir det inget sprint. ![]() Nu är Coopern godkänd hos SBP också. ![]() Kollade lite toppfart efter att jag vänt om hemåt igen förresten. Vid 7000 rpm så visar hastighetsmätaren full tank. Det borde bli någonstans 200 - 210 km/h. Men som vanligt så visar mätaren helt fel. Skulle tro att det inte är mer än 165-170. Men i en koja så räcker det till. _________________ Oscar Kärrqvist |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1610 besök totalt |