| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bur placering
|
4350 besök totalt |
|
Bur placering
hej jag håller på att modda in bur i min racebil, huvud bågen komemr att kommalite mer än 1 dm bakom orginal B stolpen. gör detta nogot? är de godkänt för gata? ska ej reggas med vagnsbok osv.. [img]http://img504.imageshack.us/img504/4789/hpim0184wd4.jpg1[/img] mvh // Andreas _________________ Andreas Fäldt |
||||
|
om du enbart tänker på Svensk Bilprovning så är väl deras största problem om man kan slå i bågen vid kollision, eller om den sitter ivägen för t.ex. bälten. Om du har baksätet kvar kanske problem uppstår för passagerare där.
Reggar du om den utan baksäte, så borde det väl inte vara några bekymmer. Ring och fråga, eller åk dit med din bild och visa upp. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||
|
Re:
Du kan inte regga bil med bur & baksäte i Sverige
& eftersom du har bågen bakom B-stolpen så är det mkt mindre risk för att du får problem med att 3-punktsbältet hänger upp sig i buren. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
Jodå, den här är reggad på det viset.
http://www.garaget.org/?car=9423 _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
Re:
hehe - menade såklart att om besiktningsteknikern förljer reglerna till 100% så kan man inte det. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Men corradon är väl reggad för 1 passagerare från början? Precis som min scirocco var och precis som min 924 med båge var. De var reggade för 1 passagerare, men hade ett baksäten i alla fall.
3 passagerare enligt vv om man tittar på regnumret. Men i tillägg står inget om "T71E SKYDDSBUR".... _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
|
Re:
såklart, men killen säger okså i första inläögget att ingen vagnsbok skulle nyttjas så jag länkade till lite olika bilder utav bilar med huvudbågen bakom B-stolparna.... _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
Jag fick lära mig det tidigt här på rejsa, att aldrig svetsa ett rör rakt emot ett annat utan ett mötande bakom (så att säga) _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Skissen till vänster är avritad från din bild
Se de områdena som jag ringat in på den... De har ingen vidare hållfasthet då de inte har ett "mötande" rör. Jämför med den högra skissen... Försök även lägga nånting mellan så du svetsar det blåa röret i kardantunneln för extra styrka Hmmmm har jag börjat bli nån slags burprofet efter Benci
:woot:
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Bur placering
|
4350 besök totalt |