| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Spel med Svenska banor
|
1 besök senaste veckan (2678 totalt) |
|
Spel med Svenska banor
Hej. En enkel fråga, vilket spel har Svenska banor? Har ett gammalt STCC 2 som var bra när jag köpte det för 7 år sedan men utvecklingen av grafik & spelmotor har gått framåt. Vad rekomenderas om man vill ha de svenska banorna? _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||||
|
Hej E!
Vad jag vet så har rFactor 3 st svenska banor. Anderstorp, Mantorp och Knutstorp. Men det finns ju massor av andra banor att rejsa runt på i rF, ca 200 tror jag visst det närmar sig!!! Stefan _________________ Stefan Persson FeniX Motorsport |
||||
|
De 3 banorna finns även till GTR2 och GTL
dessutom har nyligen Falkenberg släppts till GTR2 och GTL. Fast den är baserad Nascarversionen så den är bredare och något större än verkliga Falkenberg... Nascarversionen är väl i sin tur baserad på Grand Prix Legends tror jag, men det vet säkert någon bättre än mig....
spana in www.nogripracing.com för många GTR2 och GTL banor _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
|
_________________ Rickard Javanainen #18 Renault Junior Cup http://www.driverdb.com/racingdriver11109.html |
||||
|
Den finns för nedladdning men ni kan kontakta mig via msn för att få den. den finns hitils bara på en privat ftp server.
Men lägg bara till swe_67@hotmail.com för att få den
|
||||
|
Tackar för alla tips, får dra hem några DEMo innan jag slår till.
Önskemålet om Svenska banor är främst till för träning. Någon som har erfarenhet? _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||||
|
Re:
5-10!! Nu får du väl ändå ge dig obizzz!!!!! Stefan _________________ Stefan Persson FeniX Motorsport |
||||
|
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
|
Re:
Nästan alla som följer med spelen. Jag kan peka på massa kvalitetsmissar där också men det får jag nog inte göra så det är bäst jag är tyst
För att ta ett annat exempel så är alla banorna som följer med Live For Speed mer eller mindre exemplariska på hur det ska vara _________________ Martin Öberg
|
||||
|
ja, kvalitetsmässigt sett så har du säkert rätt,
många banor till rFactor är ju inte gjorda av proffsstudios och har en del buggar mer eller mindre störande, men jag kan ju knappast påstå att jag hellre drar till Puebla eller Curitiba än man kör t.ex. en buggig Mantorp eller MOSport... Instämmer med 100% om LFS
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Spel med Svenska banor
|
1 besök senaste veckan (2678 totalt) |