Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1600-2 -67 M20 TURBO
<<   1, 2, 3   >>
15103 besök totalt
Oskie
Ed
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Re:

chellquist skrev:
Det här blir ju sportigt. Klart du ska följa eget huvud när du byggersportbil.

Vart har du köpt motorfästet ifrån och kränghämmardetaljerna?

Jag har köppt alla polyurethan prylar från Ireland Engineering www.bmw2002.com
Motorfästena (alltså de svarta i metall) har jag köpt av en kille på forumet www.bmw2002faq.com som tillverkar dem (Dan Williams).
Gjorda för att sätta m20 motor i 02:s orginalinfästningar på frambalken. Pulverlackade och med frakt till Sverige 155$ = ca 1000 skr helt klart värt de pengarna för att slippa hålla på och passa in och tillverka egna motorfästen.
Har visserligen inte testat dem än tänkte provmontera motorn nu till veckan efter jag kapat bort växellåd/kardan tunneln för att få plats med 325 växellåda får väl se om de passar....

Ed
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Testmontering av motor

Har nu testat att montera 325 motorn på 02:ans balk med de motorfästen jag köpte av Dan Williams, passa helt OK

Stockholm
Här sen Dec 2004

Re:

[quote="Jesper L"][quote="oskie"]
Har eventuellt tänkt mig dessa
Citat:

Vill inte låta som en mordisk BMWfanatiker, men om du sätter på dem fälgarna på en 2002a så kommer du garanterat inte till himlen

Trevligt bygge i övrigt!

MVH Erik

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Re:

[quote="Jesper L"][quote="oskie"]
Har eventuellt tänkt mig dessa
Citat:

Vill inte låta som en mordisk BMWfanatiker, men om du sätter på dem fälgarna på en 2002a så kommer du garanterat inte till himlen

Trevligt bygge i övrigt!

MVH Erik

Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Citera
Oskie
Ed
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Nej det blev inte sådana, jag har tänkt om. Det blev 5 ekrade med polerad kant 9x16 bak och 7,5x16 fram (bak är alltså exakt dubbelt så breda som orginalfälgarna kanske man skulle haft dubbelmontage istället...heheh) ska se om jag kan slänga upp någon bild snart

Kvarnåsen
Här sen Sep 2006

låter som fina fälgar, du kanske skulel ha haft både alpinabreddare och turbobreddare för att rymma dom

Opel Rekord E1 2.2 '81
Volvo Amazon hgv custom '66
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Re:

oskie skrev:
Nej det blev inte sådana, jag har tänkt om. Det blev 5 ekrade med polerad kant 9x16 bak och 7,5x16 fram (bak är alltså exakt dubbelt så breda som orginalfälgarna kanske man skulle haft dubbelmontage istället...heheh) ska se om jag kan slänga upp någon bild snart

Bra val!

Kirra bilder =)

MVH erik

Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Citera
Oskie
Ed
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Här kommer bilder från provmonteringen (heller montering kan man kanske inte kalla det jag har bara ställt dem i hjulhusen....)

Solna
Här sen Okt 2005

Det där blir ascoolt!! thumbs up thumbs up

Mycket snygga fälgar, gillar djupet

Hur hade tänkt göra med övergången mellan breddare och tröskel? Ser fram emot resultatet!

//Mvh

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
Oskie
Ed
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Fick ett skoj paket från Racetep....

Lite uppgradering av kolvar. Smidda JE kolvar ger 8 i komp, Heavy Duty kolvbultar och Total Seal kolvringsset. Dollarn ligger verkligen på sin rätta nivå nu för USA import av delar (1USD=6,50SKR)

Järfälla
Här sen Sep 2006

Re:

oskie skrev:
Har köpt lite styling prylar på ebay som ska anpassas så att det passar på min bil får väl kapa, plasta, spackla lite....
Verkligen skitbillig frakt från tyskland 500 spänn i frakt. Totalt knappt 2000 spänn för både kjolar och bakdel och frakt

Sidokjolar med coola flames

Nedre bakdel av stötfångare

Varför???

Team Hajriders!
Citera
Oskie
Ed
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Dum fråga...

För att det blir coolt så klart. Jag gillar när man blandar gammalt med nytt. 4 utblås kommer passa perfekt i den bakdelen & sidokjolarna har profilerade flames kan det bli bättre ?

Järfälla
Här sen Sep 2006

Dumt svar...

Smaken är som baken.

Team Hajriders!
Citera
Henke YZ
Stockholm
Här sen Jul 2005

Vart köpte du kolvarna?

BMW 1602 -73 projekt
Citera
Oskie
Ed
Här sen Jan 2007

Trådstartare
www.racetep.com ca 1100 $ inkl. frakt och då gör de dem efter dina önskemål om borr, komp osv. lev tid knappt 1 månad pengarna dras från ditt kort vid ordertillfället. De skriver även ner värdet på inehållet om du vill så att det inte blir massa moms här (jag fick betala 450 kr för moms, tull och svenska postens avgifter) Men paketet är ändå försäkrat till 1100 $ = 7150 skr skitbilligt!

Emmaboda
Här sen Feb 2005

Re:

oskie skrev:
www.racetep.com ca 1100 $ inkl. frakt och då gör de dem efter dina önskemål om borr, komp osv. lev tid knappt 1 månad pengarna dras från ditt kort vid ordertillfället. De skriver även ner värdet på inehållet om du vill så att det inte blir massa moms här (jag fick betala 450 kr för moms, tull och svenska postens avgifter) Men paketet är ändå försäkrat till 1100 $ = 7150 skr skitbilligt!

En fråga bara: hur kan dom försäkra paketet på $1100:- när dom har skrivit att det är värt mindre???Ska själv beställa från USA snart.

/Ricke

Äger följande:
BMW M235 -14
BMW 330 -06 Banbil/bruksbil
*BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt)
Citera
bananen
Stockholm
Här sen Jul 2007

Hej har du kvar några originaldelar som du inte tänkte använda? Behöver en del till min 68a.
Jan

Ed
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Re:

bananen skrev:
Hej har du kvar några originaldelar som du inte tänkte använda? Behöver en del till min 68a.
Jan

Jodå det finns en hel del. Allt till 6V elsystemet, bromsar, diff, kyl, motor, växellåda mm
Maila mig vad du vill ha så kan jag kolla skicket...

oskarkronlid@spray.se

Ed
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Re:

Ricke_1602 skrev:
oskie skrev:

En fråga bara: hur kan dom försäkra paketet på $1100:- när dom har skrivit att det är värt mindre???Ska själv beställa från USA snart.

/Ricke

Jo det är ju så att man får ange värdet på innehållet och hur mycket man tagit betalt var för sig.
Varan kan ju vara värd mer än man fått betala för den och då ska den ju vara försäkrad upp till sitt egentliga värde. Men man får ju självklart inte göra så egentligen....det är ju bara ett sätt att smita undan moms.

Ett annat sätt som vissa leverantörer gör är att skriva att det är en gåva och då slipper man ju momsen helt. (om inte tullen öppnar paketet och ser en faktura/följsedel hände mig en gång och då fick jag lösa ut paketet med momskostnaden, paketet var ihoptejpat med tullens tejp)

Long valley
Här sen Nov 2005

Re: Testmontering av motor

oskie skrev:

Tja! Ser bra ut detta...

Är det henrik samuelsson i bakrunden här??? Ser så ut. Vi gick i skola ihop

Oskie
Ed
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Re: Testmontering av motor

bulldog skrev:
oskie skrev:

[

Tja! Ser bra ut detta...

Är det henrik samuelsson i bakrunden här??? Ser så ut. Vi gick i skola ihop

Jodå det stämmer det är Henrik. Bilden är tagen på Shell i Ed där Henrik jobbar i verkstaden och jag jobbar i butiken

BMW 1600-2 -67 M20 TURBO
<<   1, 2, 3   >>
15103 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande