Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 15103 besök totalt |
Re:
Jag har köppt alla polyurethan prylar från Ireland Engineering www.bmw2002.com Motorfästena (alltså de svarta i metall) har jag köpt av en kille på forumet www.bmw2002faq.com som tillverkar dem (Dan Williams). Gjorda för att sätta m20 motor i 02:s orginalinfästningar på frambalken. Pulverlackade och med frakt till Sverige 155$ = ca 1000 skr helt klart värt de pengarna för att slippa hålla på och passa in och tillverka egna motorfästen. Har visserligen inte testat dem än tänkte provmontera motorn nu till veckan efter jag kapat bort växellåd/kardan tunneln för att få plats med 325 växellåda får väl se om de passar.... _________________ Oskar Kronlid |
||||
Re:
[quote="Jesper L"][quote="oskie"] Har eventuellt tänkt mig dessa ![]()
Vill inte låta som en mordisk BMWfanatiker, men om du sätter på dem fälgarna på en 2002a så kommer du garanterat inte till himlen ![]() Trevligt bygge i övrigt! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Re:
[quote="Jesper L"][quote="oskie"] Har eventuellt tänkt mig dessa ![]()
Vill inte låta som en mordisk BMWfanatiker, men om du sätter på dem fälgarna på en 2002a så kommer du garanterat inte till himlen ![]() Trevligt bygge i övrigt! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Nej det blev inte sådana, jag har tänkt om. Det blev 5 ekrade med polerad kant 9x16 bak och 7,5x16 fram (bak är alltså exakt dubbelt så breda som orginalfälgarna kanske man skulle haft dubbelmontage istället...heheh) ska se om jag kan slänga upp någon bild snart
_________________ Oskar Kronlid |
||||
Re:
Bra val! Kirra bilder =) MVH erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Det där blir ascoolt!!
![]() ![]() Mycket snygga fälgar, gillar djupet ![]() Hur hade tänkt göra med övergången mellan breddare och tröskel? Ser fram emot resultatet! ![]() //Mvh |
||||
Fick ett skoj paket från Racetep....
Lite uppgradering av kolvar. Smidda JE kolvar ger 8 i komp, Heavy Duty kolvbultar och Total Seal kolvringsset. Dollarn ligger verkligen på sin rätta nivå nu för USA import av delar (1USD=6,50SKR) ![]() ![]() _________________ Oskar Kronlid |
||||
Re:
Varför??? _________________ /Jhonas Wiik Team Hajriders! |
||||
www.racetep.com ca 1100 $ inkl. frakt och då gör de dem efter dina önskemål om borr, komp osv. lev tid knappt 1 månad pengarna dras från ditt kort vid ordertillfället. De skriver även ner värdet på inehållet om du vill så att det inte blir massa moms här (jag fick betala 450 kr för moms, tull och svenska postens avgifter) Men paketet är ändå försäkrat till 1100 $ = 7150 skr skitbilligt!
_________________ Oskar Kronlid |
||||
Re:
En fråga bara: hur kan dom försäkra paketet på $1100:- när dom har skrivit att det är värt mindre???Ska själv beställa från USA snart. /Ricke _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW M235 -14 BMW 330 -06 Banbil/bruksbil *BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt) |
||||
Re:
Jodå det finns en hel del. Allt till 6V elsystemet, bromsar, diff, kyl, motor, växellåda mm Maila mig vad du vill ha så kan jag kolla skicket... oskarkronlid@spray.se _________________ Oskar Kronlid |
||||
Re:
Jo det är ju så att man får ange värdet på innehållet och hur mycket man tagit betalt var för sig. Varan kan ju vara värd mer än man fått betala för den och då ska den ju vara försäkrad upp till sitt egentliga värde. Men man får ju självklart inte göra så egentligen....det är ju bara ett sätt att smita undan moms. Ett annat sätt som vissa leverantörer gör är att skriva att det är en gåva och då slipper man ju momsen helt. (om inte tullen öppnar paketet och ser en faktura/följsedel hände mig en gång och då fick jag lösa ut paketet med momskostnaden, paketet var ihoptejpat med tullens tejp) _________________ Oskar Kronlid |
||||
Re: Testmontering av motor
Tja! Ser bra ut detta... Är det henrik samuelsson i bakrunden här??? Ser så ut. Vi gick i skola ihop ![]() |
||||
Re: Testmontering av motor
Jodå det stämmer det är Henrik. Bilden är tagen på Shell i Ed där Henrik jobbar i verkstaden och jag jobbar i butiken _________________ Oskar Kronlid |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 15103 besök totalt |