Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3 besök senaste veckan (1427 totalt) |
RaidOPOWER stolar i GBG
Finns det någon i trakterna runt GBG som har Raidopower stolar i sin bil som man kanske kunde få provsitta/åka en gång. Jag har hittat en kille som säljer ett par stolar men med min fina kroppshydda så krävs det en provsittning innan man köper på distans. Så finns det någon som är villig att mötas så jag kan få provsitta stolen en stund så hade det varit kanon. Skicka ett mail till mats at impreza.nu eller skriv i tråden om du kan hjälpa till. _________________ Mats Lindholm Impreza WRX STi Type R '99 |
Allmänna erfarenheter av dessa stolar är också intressant.
De kommer att användas i en gatbil för att sitta fast lite bättre de gånger det körs konbana. Letar alltså inte efter nån kolfiber/kevlar stola för 15 000kr. Bilen används dock till och från jobbet så därför är det ganska viktigt att stolen "passar" mig (179/94kg). _________________ Mats Lindholm Impreza WRX STi Type R '99 |
Annars finns ju bimarcostolar som troligtvis är av liknande kvalité om inte bättre:
http://www.millersolja.com/ http://www.dnstrading.se/ny/sortimen Finns ju att provsitta i gbg om inte annat |
gjorde missen att skicka i dessa stolar i min bil. Kommer inte åka en meter med dem! De känns väldigt rackliga och veka. sitter man i stolen och viker överkroppen fram och tillbaka så flexar stolen med.
Kommer köpa riktiga stolar istället. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
Även jag går i tankarna på att införsffa ett par stolar av detta märke i kolfiber. Någon som har erfarenhet för om de är som förgående talare säger så hoppar jag det direkt. Hoppas jag inte stör tråder för övrigt.
![]() _________________ Jens Rosenqvist |
Jag köpte 2st. När jag fått hem dom och skulle ändra lutningen lite så blev jag paff. Ska det verkligen bara vara fyra korta M8or tror jag det var som sitter inskruvade i glasfibern. Tycker det ser farligt ut jag. Så en framför datorn och möjligtvis en i min skräp 740 som jag inte kommer använda på vägarna. Känns som att det är mycket mer värt o lägga några hundringar till på iaf den billigaste Sparcostolen eller liknande.
Dom är riktigt vingliga men jag har fått det berättat för mig att dom blir stadigare efter montering i bilen. Vet inte om det är sant. _________________ Nicklas Jäderlund |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3 besök senaste veckan (1427 totalt) |