Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-07-15 TPC Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
20430 besök totalt
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Re: Lite filmer

PeOR skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=i-eJZC0odVQ
Där man får se en svart Kadett GSi, blå Focus RS, grön V70, blå Peugeot 206, mycket Manta A, Saab 900, röd Miata och röd Civic.

Alltid kul att se sig själv på film - tack för det PeOR!
...och tack för ditt försök att släppa om mig redan på rakan (det gick inte - för min bil går inte fortare än så på rakan. )

Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006

ingen som har mer bilder / filmer?

Henrik

BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004

Re:

Houke skrev:
ingen som har mer bilder / filmer?

Henrik

Ligger några filmer i min biltråd här på rejsa. /easec

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Är det inte dags att rätta till trådnamnet?

Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

Y-Maleky skrev:
Riktig kul körning och bra arrangemang av TPC thumbs up Jag kommer gärna på fler körningar!
Första gången jag körde på denna banan och måste säga att banan passade våra Honder super bra, iaf med tanke på hur många bilar med mycket mer effekt man fick köra om
S partiet var mitt favoritparti, underbart och ligga i halvställ och bara dra igenom den.
Det fanns en Porsche 944 med annorlunda front som vägrade släppa förbi mig och en svart Miata bakom mig i minst 7-8 varv, tills passet tog slut. Det var rätt störande, så tänkt på detta att aggera inte bromskloss och kör brett det är ingen tävling på försten i mål.

Det var jag som låg bakom och jagade. Och jag tror det var "Snigeln från Lomma" som gjorde själ för sitt namn. Han kom fram efter passet och underade ifall han varit ivägen. Tyckte inte det var störande utan bara kul att ligga och jaga luckor några varv. Men jag kan förstå att det var frustrerande om du ville förbi.

Robban T skrev:

Sjyst med film PeOR. Skoj att se sig själv köra precis som du sa. Minns att du låg bakom mig några varv, svårt att bedöma ibland men jag hoppas inte man var i vägen.. Hade även en svart Miata bakom mig några varv, någon härifrån kanske

Jag igen... Ingen kamera tyvärr men det var kul körning. Din bil verkar gå bra! thumbs up

#52 Modsport II
Citera
johan sekéus
Limhamn
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Re:

sweanders skrev:

Det var ju meningen att det skulle vara lite ironiskt, för hade man inte vetat om att det först och främst var en Volvo träff hade man ju inte gissat på det.
Det såg ju mer ut som vilken Rejsa träff som helst he he.

Mvh.

Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

johan sekéus skrev:
sweanders skrev:

Det var ju meningen att det skulle vara lite ironiskt, för hade man inte vetat om att det först och främst var en Volvo träff hade man ju inte gissat på det.
Det såg ju mer ut som vilken Rejsa träff som helst he he.

Mvh.

Jo, men det är tramsigt. Byt nu och följ standarden.

Skåne
Här sen Sep 2004

Re:

Cyberoid skrev:
Y-Maleky skrev:
Riktig kul körning och bra arrangemang av TPC thumbs up Jag kommer gärna på fler körningar!
Första gången jag körde på denna banan och måste säga att banan passade våra Honder super bra, iaf med tanke på hur många bilar med mycket mer effekt man fick köra om
S partiet var mitt favoritparti, underbart och ligga i halvställ och bara dra igenom den.
Det fanns en Porsche 944 med annorlunda front som vägrade släppa förbi mig och en svart Miata bakom mig i minst 7-8 varv, tills passet tog slut. Det var rätt störande, så tänkt på detta att aggera inte bromskloss och kör brett det är ingen tävling på försten i mål.

Det var jag som låg bakom och jagade. Och jag tror det var "Snigeln från Lomma" som gjorde själ för sitt namn. Han kom fram efter passet och underade ifall han varit ivägen. Tyckte inte det var störande utan bara kul att ligga och jaga luckor några varv. Men jag kan förstå att det var frustrerande om du ville förbi.

Fanns inte en chans i världen att jag skulle släppa Tomas i den blå Alfan. http://www.seventwentyfour.org/porsche/944vsalfa.wmv När Alfan svängde in så släppte jag om Hondan varvet efter på rakan men då var det tyvärr försent då passet flaggan av. Som ni ser på filmen kunde ni köra om på rakan som GT3:orna gjorde. Hade jag velat stänga er så hade jag kört ett mer defensivt spår.

/snigeln

Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

easec skrev:
Cyberoid skrev:
Y-Maleky skrev:

Fanns inte en chans i världen att jag skulle släppa Tomas i den blå Alfan. http://www.seventwentyfour.org/porsche/944vsalfa.wmv När Alfan svängde in så släppte jag om Hondan varvet efter på rakan men då var det tyvärr försent då passet flaggan av. Som ni ser på filmen kunde ni köra om på rakan som GT3:orna gjorde. Hade jag velat stänga er så hade jag kört ett mer defensivt spår.

/snigeln

Nej det stängdes definitivt inte och heller ingen defensiv körning. Det ständiga problemet med Miatan är att komma om på rakorna. Till och med när Barbapappa gick åt sidan med Lupon kom jag inte om förrän i inbromsningen. Fast han har ju 9hk mer också!

Kul film och bra kört. thumbs up

#52 Modsport II
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004

Blev lite förvånad att jag hängde av Miatorna så lätt på rakan, min 944:a hade 163 hk en gång i tiden. Med spridare bekymret har jag säkert bara 150 hk. Men era bilar går bättre i partiet efter hårnålen.

Släppte förbi Dennis innan RP, ren självbevarelsedrift då Dennis kör i en helt annan klass än vad jag gör. Men på rakan tror jag nog Bettan gick lite snabbare.

Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

FredrikÅ skrev:

Möjligen hade man kunnat önska lite bättre säkerhetsgenomgång, när många var så totala nybörjare.

Skriv vad det är så kan vi bättra oss till nästa gång

--VVTS--
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Maciek, jag tittade förbi under eftermiddagen och såg bara glada miner. Hann tyvärr inte komma fram och hälsa.

Jag har varit på några körningar med olika arrangörer och de säkerhetsgenomgångar som varit mest genomgående och nybörjarvänliga har varit med tandläkarklubben.

Kanske kan ni höra med någon i PCS om ni kan få komma med på studiebesök under ett banmöte? Kolla på porsche.nu eller ring 0771-911911 för att prata med någon vänlig själ där.

Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

sweanders skrev:
Maciek, jag tittade förbi under eftermiddagen och såg bara glada miner. Hann tyvärr inte komma fram och hälsa.

Jag har varit på några körningar med olika arrangörer och de säkerhetsgenomgångar som varit mest genomgående och nybörjarvänliga har varit med tandläkarklubben.

Kanske kan ni höra med någon i PCS om ni kan få komma med på studiebesök under ett banmöte? Kolla på porsche.nu eller ring 0771-911911 för att prata med någon vänlig själ där.

Ska prova , Tack
Kanske vi syns nästa gång

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Länk till filmen när jag jagar DOMME och LEIF V70R
http://www.turboperformanceclub.com/_files/faq/uvs070719-001.AVI

--VVTS--
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Maciek Matwiejczuk skrev:

Ni behöver i alla fall inte bli trevligare - jag tyckte ni var ett kanongäng!
Kommer gärna och åker med er igen.

Men, som sagt, åk förbi på t.ex. en Porscheträff - där får du höra en säkerhetsgenomgång som
heter duga..

Det gynnar ju alla om vi kan få till säkrare banmöten för alla klubbar. Jag PM:ar dig därför kontaktuppgifter
till Porscheklubbens banmötesansvariga, så kan du säkert få en officiell inbjudan till något evenemang.

MVH

Lomma
Här sen Nov 2002

Re:

Är filmen bara 1 GB

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

FredrikÅ skrev:

Ni behöver i alla fall inte bli trevligare - jag tyckte ni var ett kanongäng!
Kommer gärna och åker med er igen.

Men, som sagt, åk förbi på t.ex. en Porscheträff - där får du höra en säkerhetsgenomgång som
heter duga..

Det gynnar ju alla om vi kan få till säkrare banmöten för alla klubbar. Jag PM:ar dig därför kontaktuppgifter
till Porscheklubbens banmötesansvariga, så kan du säkert få en officiell inbjudan till något evenemang.

MVH

Tack Fredrik

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Pelle75 skrev:

Är filmen bara 1 GB

Pelle , jag har en som är på 2,85GB , försökte ladda upp den på TPCs server men det blev nåt strul så det fick bli den kortare varianten

--VVTS--
Citera
Pelle75
Lomma
Här sen Nov 2002

Re:

Pelle75 skrev:

Är filmen bara 1 GB

Pelle , jag har en som är på 2,85GB , försökte ladda upp den på TPCs server men det blev nåt strul så det fick bli den kortare varianten

hehe Nu har man fyllt magen med mat och sett filmen. Man ser klart och tydligt vad du har för målsättning med körningen, den röde och till slut den svarta Volvon skall köras om! och den svarta räddades av

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Pelle75 skrev:
Pelle75 skrev:

Är filmen bara 1 GB

hehe Nu har man fyllt magen med mat och sett filmen. Man ser klart och tydligt vad du har för målsättning med körningen, den röde och till slut den svarta Volvon skall köras om! och den svarta räddades av

Ja det går inte å missa vad jag var ute efter
Men nästa gång så kommer inte sätta stopp för det det har jag lovat Leif

--VVTS--
Citera
Domme
Tungelsta City
Här sen Jun 2007

Re:

Pelle75 skrev:
Pelle75 skrev:

Är filmen bara 1 GB

Ja det går inte å missa vad jag var ute efter
Men nästa gång så kommer inte sätta stopp för det det har jag lovat Leif
jag ska nog få ordning på grejerna och då ska du inte tro att jag ger mig!!

2007-07-15 TPC Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
20430 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande