Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8829 besök totalt |
WTCC på anderstorp
Har funderat över detta hela dan, Hur i helsike kan anderstorp arrangera ett WTCC lopp med den standarden som anderstorp (faciliteter mm) håller?????? Vart skall alla bo? Eller har de hyrt in ett helt "home/race-styling" regemente å byggt om anderstorp inför detta????? Ja hoppas ju på de senaste, för om detta skiter sig....ja ni förstår.... Varför är man på marstrands regattan å guppar omkring i en båt isf att se/höra ett wtcc race! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Har du varit på Anderstorp de senaste 2 åren??
Deras depåboxar är ungefär i samma klass som de på tex. Hockenheim.. Toalett i varje box osv.. Tror säkert faciliteterna var betydligt sämre tex. i Porto eller Pau.. _________________ /Arne Lindgren |
||||
Banan är inget jätteproblem längre. Boxarna är snygga och toaletterna i depån helt ok
![]() För publikens skull får vi hoppas på fint väder för att vada genom en dyngblöt mosse för att ta sig till o från läktarna är inte kul. Bekymret är, som Jovani skriver, vart ska folket bo? Anderstorp och Gislaved är inga metropoler. Räcker med en SLC-helg för att de lediga sängarna i omgivningen ska ta slut... _________________ /Kristian Elisson |
||||
Exactemente! Hade det funnits vettiga ställen att bo kanske man kunde tänkt en gång till på att vara funkis. Inte tältar man väl på Anderstorp med det här vädret! Var det snygga depåboxar? Läktarna var inte så mysiga 2005 iallafall.
|
||||
Hur fick alla plats då det var BPR (VM för GT-bilar och väääldigt i ropet när det begav sig.) som drog en faslig massa storteam?
Jo, de flesta bodde 4 mil från banan i Värnamo. Kul kvällar då man svingade bägare med protentater av rang. GTC-teamet (McLaren/Gulf) bjöd tom in för närstudie och tröjutdelning dagen efter...gräddfil och rena VIP-behandlingen då pöbeln föstes undan då man anledde till deras tält. ![]() ![]() Boxarna får 4 av 5 tändstift...det saknas egen dusch. ![]() |
||||
Jag tänte tälta iaf. Värre väder än på Knutan förra helgen kan det väl inte bli (det har väl snart regnat klart för i sommar också
![]() Det är väl tur att det inte är DTM som de lyckats locka, då hade det varit lite ont om sovplatser i hela södra sverige. Banan anses tydligen lite exoisk av ütlänningar, så vi får väl ställa upp och gör vad vi kan för att få de att fungera (både som funktionärer och publik). Kanske kan det bli fler faciliteter framöver. De gamla gamla byggnaderna behöver bytas ut mot saker som är i linje med depåhuset, nu ser det ju bara konstigt ut. |
||||
Re:
Nja, Hockenheim besökte/körde jag på senast den 17maj, å jag vill lova att de finns MER än ett dass i varje box.... inte ens tala om vad varje övervåning ovan boxen innehåller.... Å sen skall vi väll inte ens ta upp i diskutionen publikfaciliteter... de är ju dock en F1 bana vi talar om. Inget negg om Anderstorp som bana, jag vill bara att WTCC teamen å dyl skall känna att "fean, detta var något som vi vill komma tillbaka till" Å inte ett "måste" för att få poäng. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Re:
Jo, jag har varit å kört på anderstorp 3ggr, senaste gången 1,5år sen ![]() depå... Visst jag har följt bygget på gymnasiet å depån, ser bra ut, men mer då? De är en del team folk som kommer, MEN de kommer antagligen ett par tusen kanske tio tusen åskådare som (jag) tycker skall få lite VM status för pengarna de med! eller? tex. hur många mer läktare kommer upp runt banan? SOM SAGT: har inget imot ARC eller SRW eller småland, MEN de är ändå ett VM-mästerskap som skall visas, å de är Anderstorps "legend" status som står på linan. Helt OT: kolla bara på det som jag skall vara funktionär på, reggattan, de är minst sagt helt sinnessjukt va de släpar ut för resurser till denna lilla ö för dessa få dagar, å andra sidan världseliten kommer år efter år... Till sist: ja menar inget illa ment med detta, är bara orolig ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Varje gång Anderstorp har arrangerat något, så har det fått höga betyg av teamen och FIA för hur arrangemanget faktiskt har funkat. Och vi svenskar vet ju inte bättre när det kommer till hur det skall se ut runt om, så det är nog inga problem. Men visst, en klippt gräsmatta på innerplan hade varit ett kul tillskott i banbilden..
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Tror inte det kommer vara så värst mycket publik somkommer att övernatta och det verkar bara vara en supportklass (Formula Masters) så inte extremt många team heller, även om det naturligtvis handlar om en hel del folk ändå...
Angående faciliteterna på Anderstorp så har det ju blivit ett riktigt stort lyft! ![]() Gislavedsbron är sprängd ![]() När vi var där och körde för en knapp månad sedan var publikkullen runt karusellen avstängd, vet inte riktigt vad de ska hitta på där...? Men att ARC alltid skulle få beröm för sina arrangemang håller iaf inte vi i ERCup med om... ![]() Fast man får väl hoppas att det sköts betydligt bätte när en VM-serie är på besök! _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Jag kanske skulle börja hyra ut mitt extrarum i lägenheten
![]() kan ju berätta att jag inte kommer missa evenemanget ![]() Gislavedsbron är inte sprängd den är bara flyttad ifrån banan pga att den var i för dåligt skick men den sparades eftersom att alla som någonsin sett banan vet vilken bro det är! _________________ Daniel Modig |
||||
Re:
Historic GT, Superkart, radical och sport2000 (kör tillsammans med radical) är nationella supportklasser. Hoppas bara alla tre klasserna lyckas skapa fulla startfält. För annars är tyvärr all racing på mossen tråkig och titta på. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Hur många läktare har dom på regattan då?
Hur mycket ser publiken av seglingsracen? Hur stor är egentligen seglingspubliken, ärligt talat? Att bratsen och glidarna är där säger ju inte så mycket om populariten, möjligen om köpkraften hos seglingspubliken.... (o den är ju inte på något sätt oviktig) Men att jämföra Hockenheim med Anderstorp för 1,5 år sedan känns ungefär som ett jämföresletest mellan... äh skit smma, orelevant känns det iaf. Men visst sjutton är hotellkapaciteten ettt problem för A-torp. Men det är det för Ringen, Hockenheim och Le Mans också. Skillanden är att vi svenskar gärna ojar oss över 10-15 mil mellan bana och säng. Hade jag bott i Halmstad hade jag kunnat köra tur o retur. Går julätt att göra från Mälardalen eller Skåne om man vill också. För publiken är det nog inget stort problem. Teamen har redan ordnat sitt. Det enda kruxet jag ser är den blygsamma marknadsföringen av evenemanget. Men precis som beträffande banans faciliteter handrla det väl om resurser. Tänk om bratsen lade sina sponsorpengar på WTCC istället för seglingen, vilka möjligheter ![]() ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Är det bara jag som kommer ihåg att domkörde ETCC och FIA GT där typ -02? Varför skulle det vara et sånt ofattbart mycket större arr nu? För att det är en av tre Världsmästerskap?
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Re:
Vet inte om jag tror eller tycker att det är större nu än det var då... Men förra den gången vart ingen direkt succé ![]() Men som sagt, Anderstorp har bra mycket bättre förutsättningar nu än då och förhoppningsvis räcker det och ett rejält engagemang till att det ska bli klang och jubel ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Re:
Se där, det var ju kul! ![]() Har försökt hitta info om detta men det står inget på varken ARC:s eller WTCC:s hemsida... ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Jag har jobbat hela sommarenpå banan med alla förberedelser och gör det fortfarande. Publikplatserna i karusellen var avstängda för att räcket flyttas ut så att avåkningssonen blir större plus att det sätts nya höga staket som det finns på banorna ute i europa.
_________________ Avregistrerad användare |
||||
Re:
Det gör vi ![]() Enligt ticnet kostar inträdet 200kr och för 250kr så ingår läktarplats. Jag har väl hajat rätt? Känns lite väl bra pris för ett VM ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8829 besök totalt |