| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Renovera BBS RS
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 8 besök senaste veckan (38470 totalt) |
|
ingen som har koll var man köper fälgbanor någonstans!? hade tänkt att byta och få lite bredd på grejorna! (har varit i kontakt med någon engelsk firma men det gick på runt 20 papp med fälgbanor och skruvar, visserligen högglanspolerade i rostfritt + titan skruvar men inte riktigt dem pengarna jag tänkte lägga!)
_________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||||||
|
Re:
aha ... kom på efter ett tag att så måste det vara, och så är det ju
snyggt som f*n blev det _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||
|
Re:
Finns en hel del på eBay.. _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||||||
|
Vi drog bultarna med handkraft med sunt förnuft så lika som möjligt, så att det sitter fast helt enkelt.
Låsningen fick bli Loctites "Gängtätning". Bara så att inte muttern rör sig. Låsningar av olika kvalisort kände vi var lite overkill.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||||
|
Här är en länk till BBS med reservdelar, så som färg, o-ringar, kåpor etc..
http://www.bbs-racing-wheels.com/Sei Säljs bla av www.scm-engineering.se _________________ Håkan Persson |
||||||
|
Re:
Tack för snabba och nyttiga svar inför stundande renovering. Sista frågan jag har är vad är de för hyllsa på muttern e det torx eller vanlig??? Föresten ska fälgarna sitta på Anders Milds M3e30? _________________ Robert Otternäs Mini Cooper |
||||||
|
Re:
Hylsan är tians sexkant. Fälgarna sitter redan på Milds M3E30 om jag inte tajmar tiden fel. Han gjorde nog klart det sista på den idag, det har varit lite att göra på den inför denna säsongen som började för länge sen.
Man förstår ju att han vill ha en helfräsch E30 när det står M3 i nacken på den. Då lägger man lite tid på sin lilla pärla. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||||
|
Re:
Tack för all info nu känner jag mig redo. Ja jag vet hur de är med att ha en m3 e30 man vill att allt ska va i tipp topp skick. _________________ Robert Otternäs Mini Cooper |
||||||
|
Nä nu får ni sluta upp med att posta så otäcka bilder.
M3 E30 med denna typen av hjul är nog bland det fräsigaste som finns tror jag. Är det nån som känner nån som vill bli av med en omgång RS eller RM i 4x100 så var inte blyga för att höra av er till mig...
_________________ Peter Karlsson |
||||||
|
Fick lite inspirqation för att renovera min RS fälgar nu.
Men fråga är vad det blir för färg på sentrumen på fälgarna ?? VIT blir det inte då jag inte ska ha några vita fälgar igen. Silver är tråtigt och vanligt. Kan man kroma aluminium ??? _________________ // Jani Hast |
||||||
|
Re:
|
||||||
|
Re:
NEJ. Har polerat formrum till våra verktyg på jobbet och det är inte kul. (arbetar med formsprutnig av plast) Så jag vet vet hur kul det är. _________________ // Jani Hast |
||||||
|
Lite bilder andra tagit på min M635:a och dess BBS rs 16" under Knutstorp cs/sc träffen!
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Renovera BBS RS
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 8 besök senaste veckan (38470 totalt) |