Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Europas GP 2007
<<   1, 2, 3
5088 besök totalt
C

Här sen Feb 2003

Re:

david-o skrev:
C skrev:

det där med utlyftet kan jag inte förklara mer än att rödflaggen gjorde att det blev "rätt" endå. alla som var i fållan fick ju starta om vid omstarten om de ville/kunde vad jag förstod.

att han fick köra om sateycar går enkelt att förklara. det är de nya reglerna vad gäller safetycar situationer. de vill inte ha en bil som kommer bli blåflaggad mitt i fältet bakom safetycar så därför ser de till att "hamnar sist" i ledet igen. bonusen är att ligger man bara ett varv efter så hamnar man helt plöttsligt på samam varv som ledarbilen igen. jag personligen tycker att det är bra för då slipper de blåflagga som tokar precis när alla kämpar om att vinna något på det när safetycar går in i depån igen. blir säkrare dessutom.

mvh C

Startade någon av de andra som hamnade i sanfållan om igen precis som hamilton då? Är lite osäker på det men såg ingen annan lyftas ut.

Men det där med safteycar håller ju inte för han låg ju redan sist när han blev förbiviftad... spelar väl ingen roll om han ligger sist på samma varv eller ett varv efter, blir ju samma resultat ändå när han ska köra upp sig genom fältet bara det att om han hade legat ett varv efter så hade det tagit dubbelt så lång tid.

ja då är det faktiskt konstigt! trodde han låg i fältet men det var rätt rörigt så jag missade att han låg sist. hade inte time trackern på då jag spelade in loppet.

mvh C

Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004

Re:

Kristian Larsson skrev:
Hamilton var väl den ende som satt med fungerande bil (motor igång)?
Noterbart var att Eje o Blomman ägnade mer tid till att diskutera om det var rätt eller fel att blåflagga Hamilton när han skulle varvas än om han skulle få vara med öht. Ni som kikar på utrikiska sändningar, hur gick snacket där?

Jag såg Engelska ITV, där var dom mest förvånade över att Hamilton satt kvar i bilen och höll motorn igång. Inga spekulationer om han skulle få vara med eller inte. Dom sa bara att stallet kommer att hävda att han stod i på en farlig plats och därför hade rätt att bli flyttad.

om blåflaggen var rätt eller fel diskuterades inte alls. Däremot tyckte dom att Hamilton gjorde ett onödigt stort släpp, han hade kunnat ta ytterligare någon blåflagg innan han släppte om.

Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

Daniel Ahlin skrev:
Kristian Larsson skrev:
Noterbart var att Eje o Blomman ägnade mer tid till att diskutera om det var rätt eller fel att blåflagga Hamilton när han skulle varvas än om han skulle få vara med öht. Ni som kikar på utrikiska sändningar, hur gick snacket där?

Jag såg Engelska ITV, där var dom mest förvånade över att Hamilton satt kvar i bilen och höll motorn igång. Inga spekulationer om han skulle få vara med eller inte. Dom sa bara att stallet kommer att hävda att han stod i på en farlig plats och därför hade rätt att bli flyttad.

om blåflaggen var rätt eller fel diskuterades inte alls. Däremot tyckte dom att Hamilton gjorde ett onödigt stort släpp, han hade kunnat ta ytterligare någon blåflagg innan han släppte om.

Ser du på ITV inom Sveriges gränser? Jag har länge klurat på hur jag ska kunna få tag på den kanalen?

#52 Modsport II
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004

Jag missade loppet när det gick på TV, men någon vänlig själv hade lagt upp hela loppet + 1h försnack på piratbukten.

HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Re:

Daniel Ahlin skrev:
Jag missade loppet när det gick på TV, men någon vänlig själv hade lagt upp hela loppet + 1h försnack på piratbukten.

vad sökte du på då

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

HTR skrev:
Daniel Ahlin skrev:

vad sökte du på då

Den här förmodar jag...
http://thepiratebay.org/tor/3749548/F1_European_Grand_Prix_2007_Race_% . . . .

C

Här sen Feb 2003

en titt på bilhögen i kurva 1. (sålänge den rullen får vara kvar innan fom hittar den.)

http://www.youtube.com/watch?v=yg6Mshfl1MU&NR=1

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

Cyberoid skrev:
Daniel Ahlin skrev:
Kristian Larsson skrev:

Ser du på ITV inom Sveriges gränser? Jag har länge klurat på hur jag ska kunna få tag på den kanalen?

Har man bara en tillräckligt stor tallrik inställd på 28,2 grader öst så går det. Jag har en 120 cm här uppe och det går för det mesta bra, lite bildstörningar får man räkna med. Dessutom får man in alla BBC-kanaler så att man kan se Top Gear...

Frekvenser hittas här:

http://www.lyngsat.com/

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Som om inte loppet var nog dramatiskt, handgemäng i depån var det också:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61125

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Man kan undra lite hur det ser ut för Alx nu när två förare till bytas ut i F1.
Har varit ganska många nykomlingar nu som fått chansen så förhoppningsvis kan han hänga på det tåget.

Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Var det ingen mer än mig som tyckta att det dröjde alldeles för lång tid innan funktionärer och framför allt
sjukvårdare nådde Hamilton efter kraschen?

Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

Sörpan skrev:
Cyberoid skrev:

Har man bara en tillräckligt stor tallrik inställd på 28,2 grader öst så går det. Jag har en 120 cm här uppe och det går för det mesta bra, lite bildstörningar får man räkna med. Dessutom får man in alla BBC-kanaler så att man kan se Top Gear...

Frekvenser hittas här:

http://www.lyngsat.com/

thumbs up Kalas! Det ska undersökas vidare. Alla BBC:s kanaler vore ju helt otroligt trevligt att ha...

#52 Modsport II
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Europas GP 2007
<<   1, 2, 3
5088 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande