Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-07-27-29 WTCC Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
10773 besök totalt
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005

Det blev tillslut en rolig dag, ibörjan va vi så griniga pga. det jävla vädret, men 2a WTCC racet blev riktigt spännande, såg itne denna tråden här innan, så jag har lagt några av mina bilder på bilder/filmer forumet, här är en länk tid. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=39305

MVH
István

Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Såg precis Motorsports Weekend och WTCC Race2 på Eurosport, det såg ju kanon ut

Jämfört med Zandwoort (ett formellopp därifrån fanns med i sammandrag) så skiljer det bara lite i stoleken på byggnaderna och framförallt i jämnheten vid sidan av banan.

Mossen kanske skulle krattas till lite (det är rätt mycket hjulspår i den nu) så den blev jämnare och en accessväg på utsidan av rakan hade gjort räddningar/service/support(funktionärsmat tex) mycket enklare (då kan servicefordon köra runt anläggningen utan att köra på banan).
Men vi får väl se hur det går nästa år, det var iaf tillräckligt med publik till TVkuliss och alla WTCCteam verkade nöjda (de fick ju plats med sina trailers och "tält").

Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Har vi några kommentarer från de utländska teamen? Vill hellre ha det än svenska "De verkade nöjda"

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

Roger Gustafsson skrev:
Har vi några kommentarer från de utländska teamen? Vill hellre ha det än svenska "De verkade nöjda"
Larini verkade missnöjd förresten

Frågar du så kan allt vara bättre:
*Inget hotell på scooteravstånd
*Ingen taxiservice efter att man planterat bilen i mossen (de kom inte in till depå förrän passet var slut).
*För få sopmaskiner (inte lätt att sopa när man bärgar formelbilar i depån)

Men det kommunicerades inget som jag hörde om tydligt missnöjje med nåt specifikt. Naturligtvis så blev de andra klasserna (förutom WTCC och Formula Masters) lite åsidosatta. Krutet lades naturligtvis på allt som kunde ses i TV eller ses av WTCCorganisationen.

De kunde iaf inte klaga på tävlingsmomentet och möjligheten till spektakulära bilder.

Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

Niklas Falk skrev:
Roger Gustafsson skrev:
Larini verkade missnöjd förresten

Frågar du så kan allt vara bättre:
*Inget hotell på scooteravstånd
*Ingen taxiservice efter att man planterat bilen i mossen (de kom inte in till depå förrän passet var slut).
*För få sopmaskiner (inte lätt att sopa när man bärgar formelbilar i depån)

Men det kommunicerades inget som jag hörde om tydligt missnöjje med nåt specifikt. Naturligtvis så blev de andra klasserna (förutom WTCC och Formula Masters) lite åsidosatta. Krutet lades naturligtvis på allt som kunde ses i TV eller ses av WTCCorganisationen.

De kunde iaf inte klaga på tävlingsmomentet och möjligheten till spektakulära bilder.

thumbs up

Känns ändå som att jag gjorde det rätta att åka till Raceweek på Kinnekulle. Bodde på fin stuga, hemlagad frukost och cykelavstånd till banan. Dessutom slapp man mestadels regn. Kollade på Eurosport från Anderstorp. Pontoner hade varit att rekommendera de som åkte av. Fast roligt och spektakulärt. Vi är ju inte ensamma i europa om att ha massa regn. Bara runt banan det är lite sunkigt. Men det kommer kanske hoppas vi på!

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Humpe
Kalmar
Här sen Nov 2005

Phu, då har man torka efter en blöt gårdag på Andertorp och hunnit gå igenom bilderna.

Förutom vädret var det ett kalasevenemang och jag hoppas verkligen WTCC kommer tillbaka till Andertorp.

Lite bonusbilder ifrån de andra klasserna:

Resten av bilderna hittas HÄR

/H

Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Re:

Niklas Falk skrev:

Det är ju tur att de tackade nej till DTM, 50000 Tyskar hade varit jobbigare än de svenskar som dök upp på söndagen.

Då hade nog alla läktare pajat.

Modig
Anderstorp
Här sen Jul 2006

Enligt lokaltidningen så började planeringen för nästa års wtcc evenemang på A-torps banan idag

Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

Modig skrev:
Enligt lokaltidningen så började planeringen för nästa års wtcc evenemang på A-torps banan idag

Det låter ju självklart, det gäller att smida medan järnet är glödhett (och innan organisationen går ner i varv). Nästa år blir ju STCC bara ett genrep (det är väl lite udda för STCC att inte vara största fisken i dammen längre...)

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Modig skrev:

Som jag förstod det var det ett treårsavtal man skrivit thumbs up

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Kristian Larsson skrev:

Japp men det är väl iochförsig ingen garanti, lär finnas massvis med klausuler om WTCC vill dra sig ur.

Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

Re:

obizzz skrev:
Kristian Larsson skrev:

Japp men det är väl iochförsig ingen garanti, lär finnas massvis med klausuler om WTCC vill dra sig ur.

Nej men chansen är större om man har ett (iofs luddigt) avtal och en lyckad tävling i ryggen thumbs up

Värnamo
Här sen Mar 2005

Re:

Kristian Larsson skrev:
Modig skrev:

Så ha jag också förstått det hela. thumbs up
Bygger man upp en hel organisation på fyra månader och lyckats göra ett sådant stort evenemang anser inte jag man ska klaga över vissa saker.

Egen kommentar till gnällspikar!
De ha byggts en stor bro över depån till huvudläktaren, murarna i gamla start och mål området målats, gislavedsbron rivits. depå muren är ändrad bland annat. Lägg då till att banan varit uthyrd på dagtid och ALLT arbete ha fått göras på kvällar och nätter. Så sluta gnäll över att de såg lite sunkigt ut runt om.

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

Re:

Superkart skrev:

gislavedsbron rivits.

Inte rivits, bara flyttats. Ska bli museiföremål thumbs up

Värnamo
Här sen Mar 2005

Re:

Kristian Larsson skrev:
Superkart skrev:

gislavedsbron rivits.

Jo, men den är ändå borta från banan. Att den va borta orsakade ju allt vatten inne i karusellen. thumbs down

Magnus Jonasson #81
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

Superkart skrev:
Kristian Larsson skrev:
Superkart skrev:

gislavedsbron rivits.

Jo, men den är ändå borta från banan. Att den va borta orsakade ju allt vatten inne i karusellen. thumbs down
Karusellen tömdes ju varje natt (vattnet flyttades till depån istället ) Det mesta leran i ytterkant var ju för att ytterräcket flyttats ett antal meter. det rann en del från ytterkant ner också, förutom bäcken från Hansen.

Det tempo som hållits de senaste månaderna orkar de inte hålla de kommande 12, hoppas att de har möjligheter att fixa ungefär lika många saker tills nästa gång, då kommer det bli jättetrevligt.

Problemet är ju att göra det lagomt kostsamt eftersom man inte vill att banan skall vara så dyr att använda att det endast är WTCC och möjligen STCC som använder den.
Svensk motorsportpublik är ju inte större än att det räcker med naturläktare (mindre underhåll än plankor, men det kostar att tranportera massorna). Huvudläktare för betalande behövs naturligtvis, med tak och glassidor kanske?

En liten investering till nästa gång är tydligen digitala radioapparater till funktionärerna, kostnad 300+kkr. En gissning är att teamen inte skall kunna lyssna av funktionärstrafiken.

Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

Re:

Niklas Falk skrev:
Superkart skrev:
Kristian Larsson skrev:
Superkart skrev:

gislavedsbron rivits.

Karusellen tömdes ju varje natt (vattnet flyttades till depån istället ) Det mesta leran i ytterkant var ju för att ytterräcket flyttats ett antal meter. det rann en del från ytterkant ner också, förutom bäcken från Hansen.

Det tempo som hållits de senaste månaderna orkar de inte hålla de kommande 12, hoppas att de har möjligheter att fixa ungefär lika många saker tills nästa gång, då kommer det bli jättetrevligt.

Problemet är ju att göra det lagomt kostsamt eftersom man inte vill att banan skall vara så dyr att använda att det endast är WTCC och möjligen STCC som använder den.
Svensk motorsportpublik är ju inte större än att det räcker med naturläktare (mindre underhåll än plankor, men det kostar att tranportera massorna). Huvudläktare för betalande behövs naturligtvis, med tak och glassidor kanske?

En liten investering till nästa gång är tydligen digitala radioapparater till funktionärerna, kostnad 300+kkr. En gissning är att teamen inte skall kunna lyssna av funktionärstrafiken.

Visst ha du rätt att han ha en bra bit kvar. Men när man stod i depå området så kändes de inte som en svensk motorbana. När man däremot gick banan och kom till gamla start och mål området så va ju känslan en annan. Men jag är helt övertygad om att dom är på rätt väg och att läktarolyckan inte kommer inträffa igen. Läktaren va ju besiktad och godkänd i våras.

Att de va vatten i depån fick jag bittet veta själv. Blev väckt kvart över fem i lördags morgon om att de va fullt med vatten i mitt depåtält. Mindre trevligt. Tack och lov inget förstört.

Magnus Jonasson #81
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Jag är nöjd med dagen, sällan har jag hört så mycket vrål på en svensk motortävling som när Rydell tog Larini!

Var där med fru och son, vi höll oss vid gamla star och mål och har inget att klaga på.
Toaletter fanns och funkade, dom verkade ha goda hamburgare eftersom många gick och tuggade på sånna.
Läktaren funkade även bra som regnskydd!

// magnus

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

En riktigt välskriven artikel i Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1129616,00.html

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Nu har jag gått igenom bilderna ordentligt, av 517 bilder blev 165 utvalda, alla bilder hittas här: http://www.martinoberg.se/foto/wtccand/

Nedanför kommer ett urval

Blött var det...

Racesimcentral-grundaren Mikkel.

Sjöstrand här på forumet, också känd som Yodaz.

Såhär bra väder var det inte riktigt hela tiden.

Mark Reynolds testar fysik inför framtida SimBin-titlar

Privatföraren Stefano D'Aste laddar på ut på start/mål

Tarquini i en växling.

Segraren i lopp 1 och en av dem som verkar trivas bra i en virtuell bil också.

Kluriga väderförhållanden.

Såhär glad blir man i Force Dynamicsen, Tielemans var en flitig besökare i vårt tält. Imponerade i andra loppet med en uppkörning i andra loppet från 20:e till 13:e plats där han bland annat passerade Priaulx på vägen.

Kaspar Andersen, vinnare i första F Masters-loppet och duktig simrejsare, kör enligt Mikkel med Danish Simracers.

Undrar om inte Jörg Müller är av banan vid det här tillfället

Fokuserad herre.

Mattias Andersson, STCC-förare och bisittare på svenska Eurosport.

Huffy ser glad ut.

Mannen till höger behöver förhoppningsvis ingen presentation.

Mark visar Jörg hur man ska köra.

Hela förargänget som var och körde.

Priaulx på väg ut med VIP-gäster i en BMW M5. Själv fick jag nöja mig med att åka Seat med Monteiro.

Rosenblads team tränade depåstopp på lördagskvällen. Runt 19s tog det att byta hjulen.

Tom Coronel, en av de snabbare utanför fabriksteamen.

Virtuellt snabb finländare vid namn Marko Hartikainen.

Tielemans på besök igen, nu i sin egen bil.

Såhär sent var vi fortfarande på plats.

Tätt mellan bilarna var det ibland.

Slicks vs regndäck.

Alx var på husbilssemester men tittade ändå förbi på Anderstorp.

Mektiden innan lopp 2.

Alfa-teamet redo för depåstopp om det skulle krävas under andra racet.

Vi följde lopp två från N-Technologies pitbox.

Jay har besökt nästan alla WTCC-lopp de senaste två åren, då blir man såhär uttråkad...

Coronel var strålande glad över en 4:e-plats.

Ceresoli körde bredast av alla på banan.. tror det var lite problem med fästet där.

En åttondeplats i lopp 2 för Dahlgren, inte dåligt för ett STCC-team.

Menu sprutade gärna champagne men Larini stod mest och tjurade över att Rydell inte offrade sig för teamet.

Ingen krossad flaska idag.

Alx kunde, trots flickvännens bedjande om att åka, inte låta bli att prova F3000 i Force Dynamicsen.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

obizzz skrev:
Nu har jag gått igenom bilderna ordentligt, av 517 bilder blev 165 utvalda, alla bilder hittas här: http://www.martinoberg.se/foto/wtccand/

Nedanför kommer ett urval
Vackra bilder och bilder från ett lite annat perspektiv thumbs up

Improvisation

Lånade in en vacker bild på en typisk händelse på lördag morgon.

Eftersnack
2007-07-27-29 WTCC Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
10773 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande