Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 3 besök senaste veckan (46424 totalt) |
Ha, nu har jag hittat din tråd Mackan!
Försökt läsa igenom allt trots att sonen gör allt för att mula min dator! Det mesta har jag ju hört på jobbet men det va kul att se lite bilder. Måste försöka åka med och kika nån gång. Vi syns väl i morron. // Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Tvättade av garagedammet och tog en repa idag, funkade bra
![]() ![]() ![]() ![]() I övrigt väntar man på stötdämpare från Sellholm. Med dom kommer de nya topplagringarna och ledlager i bärarmar monteras. Och en riktig hjulinställning står på önskelistan. ![]() Av estetiska skäl monterades bakre stötfångaren tillbaka. När det gäller lättningen har det strandat på 85 kg utav 100 för närvarande, elaka tungor menar att det går ta de resterande 15 kg på föraren! ??? ![]() ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Premiären- 07 är avklarad i och med Bmw sportclubs vårträff på Mantorp i Lördags
Skojigt värre. Bilen funkade fint och inte allt för mkt på "att göra listan" till nästa gång. Hittade väl inget jätteflyt i körningen men det kan ju bara bli bättre.. ![]() Uppmärksammade att det var 5 startande E21or i Bmw cup men bara en (undertecknad) vad jag kunde se på gatbilskörningen. Detta måste ju innebära att E21 är en ren raceprodukt ![]() Hoppas att Anders L kan bidraga med bildbevis,såg att han var framme med kameran. ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Här kommer bild bevisen
![]() ![]() ![]() Nästa bild ..... hmmm hur kan man orsaka gul flagg redan i depån ![]() ![]() ![]() Här ser vi E21 an i hög ! hastighet ![]() ![]() Sen vill vi se ett start nummer på sidan BMWCUP ! _________________ ///Anders Linder BMW M3 -03 E46 BMW 323ci -00 E46 BMW M535i -86 E28 BMW M535D -08 LCI 380Hk E60 BMWSC #430 |
||||
Re:
Javisst är det konstigt...Här hemma på gården har vi ju gul och blå flagga. Tror du den här unge mannen med den gula flaggan kommer från ett annat land kanske?? ![]() ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Bara att kika förbi. Du har utökat vagnsparken med en wankel till förstår jag... ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Tjena Ludde , har visst inte bevakat min biltråd på ett tag...
Inga nya skandaler i JKPG i alla fall. Ingen racebil på gång ännu?? Ska försöka mig på ett besök till I-Ö så småningom. Har kört på Sviestadbanan Linköping ikväll, riktigt trevligt ![]() Bara lite strul med 2ans växel men jag har ju fyra till att välja på ![]() ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Tackar för lån av dragskaft och trevlig pratstund
![]() Vi körde i olika pass i slutet så då kunde man följa framfarten från sidan ett tag. Bilen ser ut att trivas på banan och riktigt skönt sound! _________________ /Kristian Elisson |
||||
Där är ju denhär bilen också.
![]() ![]() Står min gamle is kvar ute hos dig eller har den hittat ny ägare redan? Vore kul att titta ut och hälsa på bilarna någon dag. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Kristian: alltid kul att sparka lite däck och prata bilar
![]() Claes: Den röde var med och tampades på Sviestad igår,dock går vita bilar fortare har det visat sig... ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Undantaget som bekräftar regeln? ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Re:
Bengt har fortfarande kvar bilen men han blir ju lite deppig förstås av att hamna på efterkälken ![]() Bara att komma förbi garaget,som gästmek eller bara snacka Bmw ![]() ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Låter kanon det! Vi får styra upp något via PM. ![]() ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Från trailerqueen till pallbockskung. Växellådsbyte står på tur.
![]() ![]() Den här ska bort och lämnas in för reparation och översyn. ![]() och den här ska monteras. En likadan sportlåda , 5vxl tätstegad, 1:1 på 5an och har ettans vxl neråt. Bra att man har mkt reservdelar ![]() ![]() Men först en vecka fylld av riktigt arbete på jobbet, sen hoppas jag på byte i kommande helg, bra funktion på den nya lådan och körning på Sviestad 13 / 8 ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Beklagar att jag inte ringde i helgen. Det blev helt enkelt lite mycket. Råkade dock springa på Bengt uppe vid Västersjön lite otippat.
![]() Hör av mig så fort det kommer en lucka. ![]() ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Här har inte hänt så mkt med bilen just.. Växellådan jag bytte till var inte helt frisk,
så det blev ett tidigare slut på säsongen än önskat tyvärr. Nu har jag två sportlådor som behöver kollas över av Mobimech i vinter. Kanske sätter jag i 4 vxl låda istället, den som lever får se. Funderar lite på att göra mig av med denna bil till förmån för något mer användarvänligt, något för både bana och söndagstur. En glassätarbil helt enkelt. Kan inte riktigt bestämma mig. Har ju lagt några timmar på denna. Det ena kanske inte behöver utesluta det andra.. och så har jag skaffat lyft till garaget för att underlätta mekandet, kul kul ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 3 besök senaste veckan (46424 totalt) |