Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10773 besök totalt |
Re:
Tack, inspirerad av Magnus Glantz försöker jag fånga lite av stämningen runt omkring banan också och inte bara bilarna. De bara stod och skrattade åt röran i sitt tält i det där F Masters-teamet ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Snyggt obizzz!
![]() Förresten jag hörde på presskonferensen att det var nån ordväxling Larini-Rydell på själva prisutdelningen, åtminstone fattade jag det så. Var det nåt uppseendeväckande? _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Re:
Larini tyckte att det var dumt av Rydell att ta poäng från honom och Menu på sista varvet. Det kan man väl tycka men hans efterkonstruktion att Rydells omkörning var riskfylld vill jag inte hålla med om. Rydell var ju på yttern in i Hansen när Larini försökte bromsa sig tillbaka i ledning. Rydell avvaktade ju bara att Larini skulle bromsa på sig och toig sen racinglinjen förbi. Passeringen var ju som ett möte ![]() Lite filmer att glutta på: http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/istan Filmen från kvalet har de missat länken på, jag hittade den igår men orkar inte leta fram den idag. |
||||
Re:
Man kan själv höra på tv-sändningen hur Larini går fram till Rydell när han kliver ur bilen och frågar irriterat "are you happy now?" Larini tyckte inte att Rydell skulle köra om Menu och Larini på sista varvet eftersom Rydell inte tävlar i hela mästerskapet. Rydell struntade i teamorder och körde för att vinna på sin hemmabana och det blev som jag förstod en del sura miner i teamet, främst då från just Larini. Rydell själv tyckte det räckte med att han släppte 8:e-platsen och Pole till Larini i första loppet, något som han säger sig inte behöva gjort. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Hittade kvalfilmen också:
http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/istan |
||||
Jo, jag har koll på hela händelseförloppet utom just prisutdelningen. Intervjuaren frågade Larini något om prisutdelningen: "...and we saw the scene with you and Rickard Rydell on the podium, what did you tell him?"
http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/istan _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Team order är väl förbjudet?
om rydell hade stannat bakom så hade dom väl fått straff för det.... fick inte Seat det nån gång? Med det tempot som han hade vore det ju helfel att inte köra om! //Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Re:
Japp. Kom du till banan runt 9.30 på söndagmorgonen? Tyckte jag såg din bil ett par bilar fram i kön när jag körde dit. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
![]() |
||||
Re:
Det kan nog stämma. Jag minns inte exakt men det var någon gång mellan 9.30 och 10.00 iaf. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Re:
Har ju inte full koll på vad klockan var heller men det lär inte funnits så många röda miator med såna fälgar på inom det tidsspannet ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Var nog då en annan dök upp med, körde ju om P.P. på vägen upp när han såg ut och sitta och sova i passagerar stolen.. ![]() |
||||
Re:
Det var bara därför du kom om... Jag har missat rätt mycket av wtcc i år så jag måste fråga: Brukar det vara så här tätt ner igenom fältet? Vad var differansen mellan Dahlgren och Tarquini i andra racet? 2/100 eller något sånt... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Nu har jag tittat på racet från Anderstorp. Skit va sur Larini blev. Men såklart borde han förstå varför Rydell körde om. Han var mycket snabbare, hemmabana också. Larinis försök att behålla ledningen var löjlig. Han var ju nära att åka av och dessutom ta med sig Rickard i fallet. Surgubbe...
![]() |
||||
Re:
Ja, det var tätt mellan dem! och det var väl Dahlgren som var på väg att ta 7:e platsen, va? ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Re:
Loppet före Anderstorp (Porto) var ännu tätare. Där körde alla i en lång kö från start till mål ![]() På så sätt måste Anderstorp varit en befrielse, det går ju att köra om! På mer än ett ställe dessutom... _________________ /Kristian Elisson |
||||
Re:
Japp det brukar vara så tätt fast som KL påpekar så var det mer omkörningar än vanligt på Anderstorp. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Han fegade dock för mycket för min smak ![]() Sen är kanske inte gat-versionen av Seaten det roligaste, var väl inte ens FR-versionen eller vad den heter. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
![]() ojdå, notera flygturen... ![]() Vi reagerade på att många av formelbilsförarna började lååååångt ute i doseringen. För långt i vissa fall. ![]() ![]() ![]() ![]() Jag blev, milt uttryckt, idiotförklarad av kompisarna när jag började fora en 944 turbo utanför depån. Men aluminiumburen och dekalerna på den sa en sak: Turbo Cup! STORT HABEGÄR för mig. ![]() Manligt låg. ![]() Men jag saknar plasthuven... Ett svagt minne påminner mig om en Leif A som tog hem en sån här för några år sen, är det denna? ![]() ![]() ![]() Formationsvarvet till heat 1. Förhoppningsvis hinner jag få upp lite racebilder imorgon. Hade varit lagom kul att vara publik här om någon kasat av. Liiiiite lerigt eller så. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10773 besök totalt |