Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 ... 10, 11, 12 >> 37311 besök totalt |
Banbil för ca 500k
Nu lär jag väl få hur många förslag som möjligt, man jag chansar. Jag har tänkt mig att köpa mig något roligt att köra med på trackdays, men vet inte riktigt vad man skall ha. Ett krav jag har, det är att den skall vara godkänd för gata. Jag vill helst inte heller hålla på ett bygga om något befintligt, utan vill köpa något färdigt och klart. En annan viktig sak också är ju också att den skall vara skapligt potent på banan och i slalombanan. Rolig att köra är ju ett plus också, men om den är snabb så blir den kanske rolig samtidigt. _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||||
Re: Banbil för ca 500k
Ariel Atom ?? |
||||||
Hör med Jonas på Driving Event, de har ev. en röd 245hkr demo till salu. _________________ Johan Bergin |
||||||
GT3 och M3CSL är väl standardsvaren (även om det finns fler 911-kloner och "vanliga" M3an också)... Viper eller Ferrari 360 är väl alternativen som inte är lika kvicka i konbanan men mer udda och därför "ballare"?
En vass Lotus hade du väl nyligen så det är väl inte att tänka på igen? Sen finns det väl några japanska rallyjärn som är både kvicka och hållbara för den pengen? Audi S5 är ruskigt snygg men går väl bort för att den aldrig kommer att vara vassast? Audis RS-modeller kanske kan kvala in om japanarna gör det, men inte mot bansmiskare som GT3? _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Re:
Visa mig en 360 för 500' så ska jag köpa den Audi RS bilarna kommer aldrig att bli snabbast i konbanan eller i vanliga banan i hyffsat orginalskick, då måste man bygga om mycket... / Fd RS2 och RS4 ägare ![]() _________________ Henrik Troeng |
||||||
För de pengarna hade jag köpt denna osså haft lite pengar över till däck.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Yep, jag var där idag och körde den på Sviestad. ![]() Men jag vill nog ha kompressor varianten och förövrigt så är denna 245:a i princip redan såld till någon som var ivrig och få sitt ex redan nu och inte vänta nio månader på en ny Atom. _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||||
Re:
En Corvette Z06 vore absolut ett alternativ, men då räcker väl inte 500k _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||||
Re:
Detta är nog inget alternativ, då jag precis sålde min Exige för något annat. Min var i princip likadan som Patrik _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||||
Att det inte är någon som har föreslagit en Seven.....
![]() Nackdelen med en seven är väl utseendet och även aerodynamiken. En Atom har väl inte heller den bästa aerodynamiken kanske. _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||||
Re:
Kolla upp C5ans Z06, visst är den klenare (och med lite längre häck) men bananpassad från början. Men det finns inte så många till salu på studs. tex http://www.blocket.se/vi/12215761.ht exempel på andra sidan pölen: http://forums.corvetteforum.com/show |
||||||
Re:
Tackar, men om en Corvette skulle vara ett alternativ, så är det nog tyvärr bara Z06:an som jag kan tänka mig och den är naturligtvis alldeles för dyr. _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||||
Re:
Plus att alla olyckor resulterat i allvarlig skada (invaliditet) eller död. Inte speciellt bra. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
om du nu inte vill ha GT3 eller M3 CSL, hur man nu kan resonera så ![]() ![]() Så är väl en 996 Turbo mycket bang for the buck ![]() ![]() Annars slår ju en Radical allt som finns ![]() ![]() |
||||||
Hrm sålt en exige?
Quote"" Jag har tänkt mig att köpa mig något roligt att köra med på trackdays, men vet inte riktigt vad man skall ha. Ett krav jag har, det är att den skall vara godkänd för gata. Jag vill helst inte heller hålla på ett bygga om något befintligt, utan vill köpa något färdigt och klart. En annan viktig sak också är ju också att den skall vara snabb på banan och i slalombanan, gärna snabbast. Rolig att köra är ju ett plus också, men om den är snabb så blir den kanske rolig samtidigt."" Var det inte Exige den bilen? Då blir ju frågan extra intressant!! ![]() Vad saknade du med Exigen? Alltså prio Rolig/snabbast // slalombana/bana Själv hade jag lagt pengarna på körlektioner men då är jag också i behov avatt lära mig köra ![]() Skall bli intressanrt att se vad det blir(Kanske flera bilar) ![]() ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 ... 10, 11, 12 >> 37311 besök totalt |