Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2836 totalt) |
Diskussion för SC-medlemmar enbart: Tidtagning gatbilar
Fråga: Är det av intresse att erbjuda ett körpass under sista timmen av banträffen för medlemmar med gatbilar som önskar tidtagning ? Inget tävlingssyfte. Transponder hyrs genom klubben. Enbart gatbilar med transponder ute under körpasset. Räkna med att gatbilen kommer att vara oförsäkrad om inte medlemmens försäkringsbolag säger annat. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re: Diskussion för SC-medlemmar enbart: Tidtagning gatbilar
I princip skulle iaf jag vara absolut intresserad av det. ![]() ![]() Frågan är dock om det är värt det? För vi kommer då sannolikt att smula sönder den förtroendegrund vi trots allt har hos försäkringsbolagen och är det värt priset? (NOT!) ![]() Jag tänker tex på den, ur ett försäkringsperspektiv, lyckosamma utgången av incidenten på Mantorp -06. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Håller med fullt ut. Vore jättekul men är det värt det? Själv kör jag bara halvförs så för mig kvittar det. Sen är ju frågan om vitsen. Är ju iofs kul att jämföra sig med andra men sin egen tid kan man ju ta själv redan nu utan att ngn märker... ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Efter helgens kanonträff på knutstorp blev man ju rätt sugen på att ha haft en transponder i bilen. Jag har ju iofs en driftbox, men den lämnade jag i depån hela dagen pga respekt för de regler som finns. Men nu sitter man här ändå önskar att man fått någon tid på sig. Mest för att se hur bilen och jag som förare utvecklas. Så jag skulle också kunna tänka mig att hyra en transponder sista passet om det blir aktuellt.
|
||||
Re:
Instämmer med Samuel...vore kul för sin egen del att se så att man inte tacklar av utan går åt rätt håll. _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||
Re:
På mantorp träffen va det ju iallafall en bmw som hade driftboxen i om det är en "krunka" som sitter fast i vindrutan typ som en gps _________________ Jani Tauriainen Bmwsc#476 Bmw 330 M e36:a |
||||
Nej det är inte värt priset _________________ Stefan Larsson |
||||
Re:
Japp såg den med....men inte om den var på! ![]() |
||||
Man kan ju alltid sitta å räkna sekunderna själv i bilen
![]() ![]() _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||
Efter att ha lagt en hel del tid på att undersöka möjligheterna att få gatbilen försäkrad vid bankörning, så är min erfarenhet att det avtal BMWCS/SC har för täckning vid bankörning så pass unikt att man bör vara rädd om det förtroendekapital man bygger upp. Nu vet jag inte hur många bilar som har originalförsäkring, men om man från arrangörshåll vill fortsätta erbjuda träffar där ägare till nyare gat-BMW kan testa sin bil på bana utan att riskera att bli ruinerade om ngt (mot förmodan) går snett, så bör man nog undvika tidtagning på gatbilar överhuvud taget. Jag talar väl i egen sak här, men då jag gärna vill våga köra bana med min bil i fortsättningen också lägger jag min röst på att klubben fortsätter att endast ta tid under BMW-Cup. _________________ ![]() |
||||
Jag håller med Höfläkt det är inte värt priset,jag vet pga att jag kvaddade min bil på gotland Ring och fick då mitt försäkringsbolag att betala skadan.
Deras fråga var om det var tävlingskörning med tidtagning och mitt svar var att tidtagning inte existerade så då var det inget snack om att stå för skadan från bolaget och jag har ej Bmw orginalförsäkring. Jag anser att vi ej ska äventyra det förtroende vi har byggt upp med försäkringsbolaget för kostnaden är för stor i förhållade till vad vi får. om vi vill prova tidtagning så är det bättre att hyra bana i egen regi och själv st för risken Richard _________________ Richard Teern |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2836 totalt) |