Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1676 totalt) |
Var köpa begagnade racevingar?
Vi ska skaffa en ny vinge bak till ITSFUN3 911 Porschen. Var man hittar nya - och DYRA - är inga problem. Men var hittar man begagnade någonstans? Kravet är att den inte får vara bredare än bilen, ca 2 meter, och inte får sitta högre monterad än taket. Den ska sitta på en elr flera stöttor. Var letar vi? _________________ Joachim Qvarnström |
||
Re: Var köpa begagnade racevingar?
Ring Hubbe..... har du inte nr så har Krigsman det..... |
||
Nån av räserbilskrotarna i England? Ex: http://www.touringcarspares.com/
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||
Re:
Bryter av lite: finns det fler som den där - som faktiskt har nåt att sälja menar jag. _________________ Daniel Steiner |
||
Re:
Det där var ju nice men mera inriktat på touringcars BTCC typ. Har du koll på mera renodlade GT grejor? _________________ Joachim Qvarnström |
||
Jag hade länkar till fler ställen förut, men vet inte vart dom tagit vägen. Dock finns det ganska många ställen av den typen i England. Peter Schmidt (heter han väl med Arrows F1-replikan?) bör väl ha koll på formelbilsskrotar? Han kanske känner till flera?
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||
kanske går att kolla med team direkt, om de har nån gammal vinge liggandes
Googla på: joest motorsport konrad motorsport ... t.ex. å det finns väl tusen team till som kört GT vagnar |
||
Re:
För att det är smidigare, billigare och mera effektivt att köpa något begagnat utprovat än att snickra ihop något eget. Det var det vi gjorde sist - snickrade alltså - och det blev ganska bra men inte jättebra. _________________ Joachim Qvarnström |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1676 totalt) |