Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (34415 totalt) |
Re:
He he...joo, men i stort sätt så fungerade bromseriet annars väldigt bra faktiskt, inga problem med överhettning eller vibrationer etc !! ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Kolla precis filmerna och tror aldrig jag hört så sjukt ljud ur en m20
![]() Vad har du varvstoppet på? Någon aning om hur mycket pollar den klämer ur sig? Snyggt bygge hela vägen igenom ![]() |
||
Re:
Tjena...varvstoppet ligger idag på 7500 rpm, och det handlar nog om ungefär 250 hk ! Den låter gott, och går också fort på bana vet jag nu, när allt är i sin ordning, hoppas jag den kan gå riktigt fort.... ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Körde lite på Sviestad idag, hmm, skule nog vilja höra bilen, alla tjatar om att den låter så gott...
![]() Gjorde lite halvtråkiga konstateranden idag. 1. Utväxlingen funkade inte för 5 öre på Sviestad, bla var jag tvungen att gå ner på 2:an efter start och mål, och lagom ur esset var jag tvungen att dunka i 3:an mitt i utgången..... Kunde inte åka genom högfartsböjen på 3:an, så jag fick lägga i 4:an ca 1000 rpm för tidigt, och då drog det istället dåligt genom böjen, ur torparn gick jag på 2:an, emn varvade i toppen alldeles för tidigt innan jag styrt upp bilen, men 3:an var inget alternativ....även lite problem vid chikanen och efter rondellen....svårt att hitta rätt växel, eller tom omöjligt !!! 2. Diffen spärrar inte tillräckligt, har aldrig varit med om det tidigare, men jag kände hur det vill sladda och spinna ur kurvorna, och att det inte sköt på så mycket som det kan.... Konstigt att dessa problem i princip inte alls visade sig på Knutan, skiljer det alltså så mycket mellan olika banor...!? Växellådan är en Dogleg från M3 E30, coh diffen är en standard från Z3 M Coupé, 3.15 !! Har någon lite konstruktiva tips på dessa två problemen !? I övrigt går bilen rätt hyffsat nu....men finns en del att slipa på alltså..... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Re:
Det är bara att be någon. ![]() På väg ner till ringen bytte jag och Nicklas bilar så att han fick höra sin ettrigt skjutande kolfiberförsedda maskin från utsidan genom en tunnel i DK. Det var tydligen till belåtenhet. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
3.15...där är ditt problem.
Du borde ha en toppfart som är "på tok" för hög för vad du nyttjar på de Svenska banorna. Vet att Jevlar söker en 3.15 så ni kanske kan komma på en lösning där en av er skruvar och båda får en mer önskad utväxling. Ska du transportköra med bilen vill man kanske ha lite lägre varv på den men ska du åka enbart bana eller det är full prio så skulle jag satsa på en 4.10. Du varvar så pass mkt (7500-8000?) så det kommer gå drygt 200km/h på 5:an...mer behöver du inte. Vill du åka lite mer gatanpassat så har 3.73 (original på 325) visat sig funka fint ihop med den lådan och dina varvtal om man kör både bana och lite gata. Ev. har jag en 3.73 utväxling över. ![]() |
||
Re:
Det var synd att du inte var på Sviestad, hade tänkte du skulle köra bilen lite..... ![]() Transporter kommer ske på släp !! Lådan då, ska jag behålla den, eller sälja den, och ha råd med 6 orginal-lådor för pengarna....!? Har den också på något sätt med utväxlingen att göra...!? ![]() EDIT: Kommer en 4.10 utväxling sannolikt innebära att jag inte behöver växla ner till 2:an någonstans typ !? ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
|
||
|
||
Egentligen Miss3...
...men kan svara Martin. Var meningen att jag skulle åkt ut en runda... ![]() Men det blir fler gånger. ![]() Lådan skulle jag behålla då den är väldigt stabil samt att den har tätare utväxling, mao det man söker och vill ha. ![]() Dock dyr...men sitter den där så är det bara att tacka å ta emot. Sen är det knepigt detta med relativt standard lådor. Kan vara svårt att hitta växlar som passar överallt. Inte sällan man vill ha en 2,5:a...men med en tät låda minskar man detta problem. Dock kan man inte ha hur fel slutväxel som helst. |
||
He he....verkar vara lite knas med forumet idag, blir många dubbel och trippelposter ![]() Kanske ska vi försöka byta lite grejer fraöver då eventuellt på något sätt !? Vad har din diff för utväxling och diffverkan ? ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Re:
![]() Det blev ngt vajj med inlägget... Jaja, nu får ni lösa detta er emellan. om det behövs kanske jag har en 3,73 jag inte behöver...måste bestämma mig först bara hur jag ska göra men tror jag väljer min 4.10. |
||
Jobbar på lite då och då..idag fick jag ut det mesta av asfaltsmattora, det är nog minst 10 kg faktiskt !!
Kunde också konstatera att jag behöver en svets ännu mer nu, än vad jag trodde innan.... ![]() Men kanske ska jag tillsvidare använda den riktiga proffssvetsen som finns på jobbet.... Blev ett hål i golvet också, missa inte den nyttiga silvertejpen !! ![]() Rengjort: ![]() Nya fälgar: ![]() ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Re:
Vad är det för muttrar som sitter på vänstra sidan av bilden? Sådana hade inte vi! De ser ganska custom ut ![]() _________________ Linus Frantzich - Olsson Saab 900t -95 (Bruksbil) Bmw 318is 16v -90 (Projektbil/Blivande banbil) |
||
Re:
Jag förstod nästan att någon skulle undra ![]() När bakvagnen förstärktes kom ett stag lite nära bränsleslangen, så den hålls uppe lite extra med ett fäste, därav bultarna ! ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Re:
Inte fel.... ![]() Har inte hunnit med allt för mycket, har liksom försökt hinna med en ny dumhet också....nämligen Golf, som jag alltid tidigare bra totalratat....inte så tråkigt som jag trodde... ![]() Fick tag på ett två år gammalt släp, det var bra, med tipp dessutom, 1500 kärra. Köpte til slut en vettig domkraft också, från ToOLS. Har fått tag på lite motordelar till vinterns ombyggnad också, block och oljetråg mm, skaffade en extra växellåda också, i bra skick ![]() ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (34415 totalt) |