Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (6098 totalt) |
Re:
[quote="P.P."] Tack för alla actionbilder!!! ![]() ![]() ![]() ![]() Själv har jag bara några "stillbilder" från depån... ![]() ![]() ![]() Skall försöka att ladda upp dessa under den kommande veckan. ![]() Det är verkligen kul att se Lådbilen "in action" från sidan av banan!!! ![]() ![]() ![]() Det känns inte lika dramatiskt från sittbrunnen som det ser ut på bilderna! ![]() ![]() ![]() Men det ser tack och lov, i alla fall ut som att jag "tar i" lite grann!!! ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
En liten fråga.
körde ni med stillastående start precis som vi gjorde på speedster SS i lördags? Enligt bilsport ska alla klubb körningar göra det fom nu. Endast deras biltester ska köras med rullande start. ![]() _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||
Re:
Uhm, varför skall alla klubbkörningar ha stående start nu? Är det för att Bilsport skall hitta något som skiljer våra körningar mot Gullabos nu när alla klubbar börjar köra så fort? ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Re:
![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
Re:
Vi körde med rullande start med 40 km/h över startlinjen. ![]() Jag tycker att hela grejen med Emmabodas Superstage, är att man då kan jmf tider mot Bilsports lista! ![]() om de misstänker fusk(?), dvs för hög ingångsfart, så borde dom väl i så fall utöka med ytterligare en fotocell i starten, så att man kan mäta hastigheten och stryka alla tider där ingångshastigheten överskrider 40 km/h. ![]() Stående start ger bara onödig påfrestning på bilen! ![]() ![]() ![]() Det var ett mycket löjligt påfund!!! ![]() ![]() ![]() ![]() Är det någon som vet hur de motiverar detta? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Re:
just pga många kommer med alldeles för höghastighet förbi fotocellerna. (och då säkerheten för dom som sitter vid fotocellsutrustningen, även om dom står en bit ifrån) fast jag märkte att jag redan var uppe i 40kmh på mätarn när jag startade från stillastående. (man startar ca 5-10 meter innan fotocellerna) _________________ Mathias Lövdblad |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (6098 totalt) |