Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Någon härifrån som är på Ringen mellan 9-12 augusti 2007
<<   1, 2, 3   >>
4985 besök totalt
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Christian Eick skrev:

Precis så är det! Den här helgen blev det mest sight-seeing och varv med 80-90% attack. Folktomma vardagskvällar, gärna framåt hösten, kan man lägga de där riktigt givande varven med 95% attack!

Helt klart rätt strategi thumbs up

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Börjar med att konstatera att något hängande på grinden blev det inte, var lite för trött! Kom dit runt 12:30 och köade uppför backen mot rondellen och skulle precis svänga in mot påfarten när högtalaren förkunnade att banan var avstängd, doh! Ägnade istället några timmar åt mer carspotting och shopping av t-shirts, böcker och dvd:s uppe vid GP-området.

När jag blev mätt på det mötte jag upp Peter D som dagen till ära åkt upp från München för att besöka Ringen. Tog med honom på ett varv som gick makligt pga trafik, situationen var ännu värre än i lördags... Lekte åskådare i Pflanzgarten ett tag istället och brist på underhållning rådde definitivt inte, ingen väntetid alls mellan bilarna och motorcyklarna. Spottade en svenskreggad röd A4 Avant, var det månne Fredrik här på forumet? En hoj höll på att lyckas med konststycket att välta framlänges, var säkert uppe i 50-60 graders vinkel över knäppen och vobblade till rejält vid "landningen" men klarade sig turligt nog!

Trafiken lättade upp rejält framåt kvällen, men var fortfarande tät med normala mått mätt. Blev till slut 8 varv, men en sådan här dag blev det inga BTG-tider utan man fick snarare ägna sig åt att studera andras spårval alt. leta omkörningsluckor...

Lite bilder från rundvandringen i området:

Inte var dag man ser en Lotus Eclat (dessutom i nyskick)!

och inte en 550 Superamerica heller...

Härlig Fulvia Rally!

Min barndomsdröm, en BB 512!!!

En underbar Aston DB4!

Maffig skönsång från denna feta Commodore!

En i raden av jättefina 3.0 CSL:er, fanns t.o.m. Alpina-exemplar!!!

F50

Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Qvisfr skrev:
Christian Eick skrev:
bmw130 skrev:
Christian du som bor där nere, gör väl egentligen bäst att köra på vardagskvällar och bara turista på helgerna om man tänker på att man vill köra så mycket fria varv som möjligt thumbs up

Precis så är det! Den här helgen blev det mest sight-seeing och varv med 80-90% attack. Folktomma vardagskvällar, gärna framåt hösten, kan man lägga de där riktigt givande varven med 95% attack!

Hoppas kunna rejsa med dig då, Tysken!

.
.
.
med nånting på 4 hjul.....

Ser mycket fram emot det, Fredrik!

Täby
Här sen Apr 2006

Härliga bilder Christian thumbs up
Verkar varit otroligt många gamla fina räserbilar där just idag
Kul med lite variation från de tråkiga GT3/M3:orna

Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Precis hemkommen till Holland efter en dag på ringen.

Kom dit starx före 12 och konstaterada att det var SJUKT mycket folk, körde ett varv å blev tokirreterad på att det var så mycket folk på banan. Var helt omöjligt att få nåt flyt i körningen då man antingen fick släppa om någon eller köra om, men "bara" 2 incidenter på varvet varav en som såg allvarlig ut å resulterade i ambulansfärd, hoppas allt gick väl .

Jaja tänkte jag, jag åker å äter ist. å det gjorde jag, en cürrywurst mit pommen und mayo, näringsriktigt sa Bill, smalmat sa Bull. Efter maten tog jag mig en prommenad från Breidschid upp till Kallenhard å tittade på "staun" var många fina M3 E30 där idag å en riktigt sexig MB 190 Evo 1, hursom blev iaf sugen på att köra lite själv igen så jag åkte upp till insläppet, kl var nu 15:00. Konstaterade att det fortfarande var för myckert folk för min smak så jag väntade en timme till .....

.... men nu så kl 16:00 började det tunna ut rejält, å efter kl 17:00 var det riktigt drägligt fick en 8 riktigt bra varv .... nu var man så där lycksalig igen, å tänkte fan va de här e kul måste tillbaka snart osv.

Känndes som det var bra "nivå" på förarna där idag (efter kl16), nästan inga avstäningingar å bara ett par mindre incidenter som man såg, förutom en GT3 som gjorde klassiker att klota en halvtimme innan stängning, lider med stackarn

Avslutade besöket med en rejält nyttig Jägarschnitzel nere i Adenau

Allt som allt en kanon dag ska se om jag kan få upp lite bilder imorn

Shoppingclion
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Fredrik L skrev:

Allt som allt en kanon dag ska se om jag kan få upp lite bilder imorn

Det ser man fram emot thumbs up

Liljeqvist
Helsingborg
Här sen Maj 2006

Dubbelpost...

Alfa Romeo 147 2,0 selespeed
Mini Cooper -93
Aprilia RSV R Factory -05
Citera
Liljeqvist
Helsingborg
Här sen Maj 2006

Dubbelpost borttagen...

Mini Cooper -93
Citera
Liljeqvist
Helsingborg
Här sen Maj 2006

Jag med sambo var förbi 6-9:e. Hade varit på bilsemester genom stora delar av Italien i 3 veckor och avslutade på ringen.
Swedenkreuz på fullgas i 150 var inte speciellt eggande. Däremot var det så mycket roligare i de långsammare kurvorna.

Såg en del svenskreggade bilar och pratade en del med Svenskar!

Mini Cooper -93
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Lite bilder ifrån söndags, kavaliten e inte den bästa, svårt med min lilla Casio kompaktkamera

Suddigt men det skall iaf vara ett par M3 e30, 2 av många denna dag

å en till

mera

fil/kö-körning

Bästa stället på Jorden...mmm ja kanske

Lite Porschar

mera BMW

Denna lät så skönt...

Porrig

Ännu porrigare...

Shoppingclion
Citera
Peter D
München
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Efter att torsdagen regnat bort blev det istället endast söndagen på Nordschleife. Kom dit lagom till första spärrningen, vilket resulterade i långa köer upp till startområdet både utanför och på banan. Blev till att glida runt och kolla in alla trevliga bilar istället. Och som sagt, det fullkomligen vimlade av trevliga bilar, inklusive Ferrari F50 och Porsche Carrera GT. Märkligt nog såg jag inte många svenska bilar, endast en blå BMW Z3 M Coupé...

När det sedan släpptes på igen blev det en runda i ett sannerligen makligt tempo (tredje varvet i mitt liv... ;-) för att känna på banan. För att få en referens för hur man ska köra liftade jag därefter ett varv med Christian. Stort tack för din "sightseeing-runda", Christian!

Som avslutning blev det ett par varv till innan jag var tvungen att bege mig hemåt München. Jag ser redan fram emot nästa tillfälle, och då ska jag definitivt försöka stanna en hel helg för att få mer tid på banan.

Lund
Här sen Maj 2005

Re:

Christian Eick skrev:
Fredrik Larsson skrev:
Idag har det varit strålande solsken och jag har fått kört 19 varv
Hoppas på en lika trevlig dag imorgon.....

Då började du tidigt antar jag? Själv konstaterade jag efter ett inledningsvarv kl 13 att det var väääldigt mycket trafik och valde istället att strosa runt och avnjuta det rullande museum området kring Nürburg utgör denna helg. Helt sanslöst vilka maskiner som rullar omkring, allt från Porsche 959 till Ferrari 275 GTB/4!

Tänkte köra lite fler varv framåt sena eftermiddagen, men hann bara 2 varv på 50 min pga kö in på banan, kö av banan, 4-5 "Ölspur"-skyltar runt varvet och därtill 5-6 gulflagg/varv med mc och bilar i gräset och räckena mest överallt. Ska hänga på grinden när de öppnar imorgon så får vi se om det kan bli mer åkande av då!

Ja jag rullade ut direkt när de öppnade.
De första varven var inte helt torra men det torkade upp efter en stund.
Fick några hyffsat fria varv men som du säger var det en hel del trafik.

Söndag eftermiddag var det riktigt lugnt, tyvärr körde jag slut mina bromsar så jag fick sluta köra vid halv 6 typ.
Blev 11 varv innan jag fick avbryta.

Måndagen var oxå ganska vältrafikerad. Med nymonterade bromsklossar fick jag iaf. ytterligare 10 varv(10,5 egentligen för jag körde på i Adenau ett varv=)
Tyvärr stängde de redan halv 18:30 p.g.a. en olycka med en bil och en motorcykel

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Fredrik Larsson skrev:
Söndag eftermiddag var det riktigt lugnt, tyvärr körde jag slut mina bromsar så jag fick sluta köra vid halv 6 typ.

Var det du som körde den mörkblå M Coupén med TUW som regnr? I så fall såg jag dig vid den mobila påfartsbommen på Döttinger Höhe ett varv när jag skulle svänga av banan. Det såg ut som en motorcyklist kom fram och ville "tala allvar" med dig, vad hade hänt där egentligen? (om du inte vill berätta respekteras det naturligtvis! )

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Körde mitt första varv i måndags eftermiddag. Hade sådär tur med trafiken, mellersta tredjedelen var rätt hektisk med några snabba bilar som skulle om och en Miata som visade sig vara snabb på precis de ställena där jag inte var det (vilken överraskning...). Men det redde ut sig och både jag och bilen hade nog pallat ett varv till. Tyvärr hade sista smällen hunnit hända när jag kom tillbaka efter tankning och biljettköp, så det fick bli lite snack med Fredrik och sedan färd till Blau Ecke för middag.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Re:

Christian Eick skrev:
Fredrik Larsson skrev:

Var det du som körde den mörkblå M Coupén med TUW som regnr? I så fall såg jag dig vid den mobila påfartsbommen på Döttinger Höhe ett varv när jag skulle svänga av banan. Det såg ut som en motorcyklist kom fram och ville "tala allvar" med dig, vad hade hänt där egentligen? (om du inte vill berätta respekteras det naturligtvis! )

Jepps det var jag...

Hmmm... ja det var en engelsman som inte var så nöjd.

Jag kom ikapp två motorcyklar vid steilstrecke kurvan, låg bakom dem till Eschbach då uppfattade jag att de gick undan båda två men tydligen hade inte den främre hojen sett mig och skar in i min innerkurva när jag passerat den bakre.
Blev lite tight men som tur var ingen incident.

Jag bad om ursäkt för missuppfattningen men har var hyffsat uppkörd.

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Fredrik Larsson skrev:
Christian Eick skrev:
Fredrik Larsson skrev:

Jepps det var jag...

Hmmm... ja det var en engelsman som inte var så nöjd.

Jag kom ikapp två motorcyklar vid steilstrecke kurvan, låg bakom dem till Eschbach då uppfattade jag att de gick undan båda två men tydligen hade inte den främre hojen sett mig och skar in i min innerkurva när jag passerat den bakre.
Blev lite tight men som tur var ingen incident.

Jag bad om ursäkt för missuppfattningen men har var hyffsat uppkörd.

Dom tittade väl inte bakåt som vanligt

Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005

Fredrik L: Ni har fotat min gula E36 ser jag. Har ni flera bilder av mig och min bil?

Fredrik Larsson: Var det ni som körde den blå ZMcoupe`n?

Göteborg
Här sen Nov 2002

Re:

R Andersen skrev:
Fredrik L: Ni har fotat min gula E36 ser jag. Har ni flera bilder av mig och min bil?

Tyvärr inga fler bilder, men om du PM'ar din mailaddress kan du få en högupplöst version av bilden ovan om du vill.

Shoppingclion
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Re:

R Andersen skrev:

Fredrik Larsson: Var det ni som körde den blå ZMcoupe`n?

Ja det var jag som körde den....

Du verkade ha bra fart på din bil

GT3 CS
Skanör
Här sen Jun 2004

Farsan och jag var där 12-14/8.

Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005

En bild av min gamla BMW på Ringen:

Någon härifrån som är på Ringen mellan 9-12 augusti 2007