Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4985 besök totalt |
Re:
Helt klart rätt strategi ![]() ![]() |
||||||
Börjar med att konstatera att något hängande på grinden blev det inte, var lite för trött! Kom dit runt 12:30 och köade uppför backen mot rondellen och skulle precis svänga in mot påfarten när högtalaren förkunnade att banan var avstängd, doh! Ägnade istället några timmar åt mer carspotting och shopping av t-shirts, böcker och dvd:s uppe vid GP-området.
När jag blev mätt på det mötte jag upp Peter D som dagen till ära åkt upp från München för att besöka Ringen. Tog med honom på ett varv som gick makligt pga trafik, situationen var ännu värre än i lördags... Lekte åskådare i Pflanzgarten ett tag istället och brist på underhållning rådde definitivt inte, ingen väntetid alls mellan bilarna och motorcyklarna. Spottade en svenskreggad röd A4 Avant, var det månne Fredrik här på forumet? En hoj höll på att lyckas med konststycket att välta framlänges, var säkert uppe i 50-60 graders vinkel över knäppen och vobblade till rejält vid "landningen" men klarade sig turligt nog! Trafiken lättade upp rejält framåt kvällen, men var fortfarande tät med normala mått mätt. Blev till slut 8 varv, men en sådan här dag blev det inga BTG-tider utan man fick snarare ägna sig åt att studera andras spårval alt. leta omkörningsluckor... Lite bilder från rundvandringen i området: Inte var dag man ser en Lotus Eclat (dessutom i nyskick)! ![]() och inte en 550 Superamerica heller... ![]() Härlig Fulvia Rally! ![]() Min barndomsdröm, en BB 512!!! ![]() ![]() En underbar Aston DB4! ![]() ![]() Maffig skönsång från denna feta Commodore! ![]() En i raden av jättefina 3.0 CSL:er, fanns t.o.m. Alpina-exemplar!!! ![]() F50 ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Re:
Ser mycket fram emot det, Fredrik! ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Härliga bilder Christian
![]() ![]() Verkar varit otroligt många gamla fina räserbilar där just idag ![]() Kul med lite variation från de tråkiga GT3/M3:orna ![]() ![]() ![]() |
||||||
Precis hemkommen till Holland efter en dag på ringen.
Kom dit starx före 12 och konstaterada att det var SJUKT mycket folk, körde ett varv å blev tokirreterad ![]() ![]() Jaja tänkte jag, jag åker å äter ist. å det gjorde jag, en cürrywurst mit pommen und mayo, näringsriktigt sa Bill, smalmat sa Bull. Efter maten tog jag mig en prommenad från Breidschid upp till Kallenhard å tittade på "staun" var många fina M3 E30 där idag å en riktigt sexig MB 190 Evo 1, hursom blev iaf sugen på att köra lite själv igen så jag åkte upp till insläppet, kl var nu 15:00. Konstaterade att det fortfarande var för myckert folk för min smak så jag väntade en timme till ..... .... men nu så kl 16:00 började det tunna ut rejält, å efter kl 17:00 var det riktigt drägligt fick en 8 riktigt bra varv .... nu var man så där lycksalig igen, å tänkte fan va de här e kul måste tillbaka snart osv. ![]() Känndes som det var bra "nivå" på förarna där idag (efter kl16), nästan inga avstäningingar å bara ett par mindre incidenter som man såg, förutom en GT3 som gjorde klassiker att klota en halvtimme innan stängning, lider med stackarn Avslutade besöket med en rejält nyttig Jägarschnitzel nere i Adenau Allt som allt en kanon dag ska se om jag kan få upp lite bilder imorn |
||||||
Re:
Det ser man fram emot ![]() ![]() |
||||||
Jag med sambo var förbi 6-9:e. Hade varit på bilsemester genom stora delar av Italien i 3 veckor och avslutade på ringen.
Swedenkreuz på fullgas i 150 var inte speciellt eggande. Däremot var det så mycket roligare i de långsammare kurvorna. ![]() Såg en del svenskreggade bilar och pratade en del med Svenskar! ![]() _________________ Per Liljeqvist Alfa Romeo 147 2,0 selespeed Mini Cooper -93 Aprilia RSV R Factory -05 |
||||||
Lite bilder ifrån söndags, kavaliten e inte den bästa, svårt med min lilla Casio kompaktkamera
Suddigt men det skall iaf vara ett par M3 e30, 2 av många denna dag ![]() å en till ![]() mera ![]() ![]() ![]() fil/kö-körning ![]() ![]() Bästa stället på Jorden...mmm ja kanske ![]() Lite Porschar ![]() ![]() mera BMW ![]() Denna lät så skönt... ![]() Porrig ![]() ![]() Ännu porrigare... ![]() ![]() |
||||||
Efter att torsdagen regnat bort blev det istället endast söndagen på Nordschleife. Kom dit lagom till första spärrningen, vilket resulterade i långa köer upp till startområdet både utanför och på banan. Blev till att glida runt och kolla in alla trevliga bilar istället. Och som sagt, det fullkomligen vimlade av trevliga bilar, inklusive Ferrari F50 och Porsche Carrera GT. Märkligt nog såg jag inte många svenska bilar, endast en blå BMW Z3 M Coupé...
När det sedan släpptes på igen blev det en runda i ett sannerligen makligt tempo (tredje varvet i mitt liv... ;-) för att känna på banan. För att få en referens för hur man ska köra liftade jag därefter ett varv med Christian. Stort tack för din "sightseeing-runda", Christian! ![]() Som avslutning blev det ett par varv till innan jag var tvungen att bege mig hemåt München. Jag ser redan fram emot nästa tillfälle, och då ska jag definitivt försöka stanna en hel helg för att få mer tid på banan. _________________ P e t e r D e g e r m a n |
||||||
Re:
Ja jag rullade ut direkt när de öppnade. De första varven var inte helt torra men det torkade upp efter en stund. Fick några hyffsat fria varv men som du säger var det en hel del trafik. Söndag eftermiddag var det riktigt lugnt, tyvärr körde jag slut mina bromsar så jag fick sluta köra vid halv 6 typ. ![]() Blev 11 varv innan jag fick avbryta. Måndagen var oxå ganska vältrafikerad. Med nymonterade bromsklossar fick jag iaf. ytterligare 10 varv(10,5 egentligen för jag körde på i Adenau ett varv=) Tyvärr stängde de redan halv 18:30 p.g.a. en olycka med en bil och en motorcykel ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Re:
Var det du som körde den mörkblå M Coupén med TUW som regnr? I så fall såg jag dig vid den mobila påfartsbommen på Döttinger Höhe ett varv när jag skulle svänga av banan. Det såg ut som en motorcyklist kom fram och ville "tala allvar" med dig, vad hade hänt där egentligen? (om du inte vill berätta respekteras det naturligtvis! ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Körde mitt första varv i måndags eftermiddag. Hade sådär tur med trafiken, mellersta tredjedelen var rätt hektisk med några snabba bilar som skulle om och en Miata som visade sig vara snabb på precis de ställena där jag inte var det (vilken överraskning...). Men det redde ut sig och både jag och bilen hade nog pallat ett varv till. Tyvärr hade sista smällen hunnit hända när jag kom tillbaka efter tankning och biljettköp, så det fick bli lite snack med Fredrik och sedan färd till Blau Ecke för middag.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
Jepps det var jag... ![]() Hmmm... ja det var en engelsman som inte var så nöjd. Jag kom ikapp två motorcyklar vid steilstrecke kurvan, låg bakom dem till Eschbach då uppfattade jag att de gick undan båda två men tydligen hade inte den främre hojen sett mig och skar in i min innerkurva när jag passerat den bakre. Blev lite tight men som tur var ingen incident. ![]() Jag bad om ursäkt för missuppfattningen men har var hyffsat uppkörd. _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Re:
Dom tittade väl inte bakåt som vanligt ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Tyvärr inga fler bilder, men om du PM'ar din mailaddress kan du få en högupplöst version av bilden ovan om du vill. |
||||||
Re:
Ja det var jag som körde den.... Du verkade ha bra fart på din bil ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4985 besök totalt |