Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Dubbelpipigt: 070614-19 och 070712-15
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17304 besök totalt
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003

Hejsan Micke!

När jag läser i dina trådar ser jag att det är fler än jag som får lite extra äventyr när man ska till ringen. Men som tur är så löser sig det mesta med goda vänner kloka huvuden och öl. På sista resan lyckades jag tex. med 3 punkteringar var av 2 på Nordslingan...... har man åkt så långt så ger man inte upp så lätt! eller hur?

Det kanske är melodin att göra som ni att lämna kvar bilen mellan besöken..... gäller bara att den håller sig frisk.

Hur kändes chassiet annars nu när du fått lite mer ordning på det? Hårt ?

/ John

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

John Kjellsson skrev:
Hejsan Micke!
När jag läser i dina trådar ser jag att det är fler än jag som får lite extra äventyr när man ska till ringen. Men som tur är så löser sig det mesta med goda vänner kloka huvuden och öl. På sista resan lyckades jag tex. med 3 punkteringar var av 2 på Nordslingan...... har man åkt så långt så ger man inte upp så lätt! eller hur?

Tjena,
Japp, det går inte för sig att ge upp när man åkt så långt! Men det är ju tur att det är lite tufft, annars skulle ju vem som helst klara det, eller hur?

John Kjellsson skrev:
Det kanske är melodin att göra som ni att lämna kvar bilen mellan besöken..... gäller bara att den håller sig frisk.

Nja, jag vet inte vad vinsten egentligen var? Det är klart att man det alltid är trevligt att vara på ringen men i övrigt vet jag inte vad det egentligen gav? om man ställer bilen där i april och sedan hämtar den i september kanske saken blir annorlunda. Risken för dåligt väder "eliminerar" man ju iofs på det här viset. Annars tror jag på att åka ner en helg med hela efterpåföljande vecka. Vardagskörning med kanske helt rena varv?

John Kjellsson skrev:
Hur kändes chassiet annars nu när du fått lite mer ordning på det? Hårt ?

Nja, inte alls för hårt eller så vilket jag faktiskt befarade. Det är nog ganska bra faktiskt. Bilen är luftburen, inte bara i FP utan även i SX samt studsar lite hårt här och där på ojämnheterna, men samtidigt följsam på många ställen där den måste vara det. Lite närmare intrimning av hämmarna så blir det nog bra. En sådan intrimning måste dock göras på ringen, hemma ger inte rätt feedback. Det märktes när jag kom ner med mina 18cms fjädrar fram som jag tyckte fungerade ok hemma i Svedala. Nere på ringen där allt är multiplicerat med 3 eller så var känslan oacceptabel. Med 16 cm fram var det riktigt riktigt bra. Det var oerhört synd att jag inte kunde få ett enda fritt varv för det hade varit kul med en "ren" BTG, som måttstock liksom.

Var din bil kvar nere hos oliver lr? Vad hände? Hämmarna bak eller vad var det? Du kommer till Knutan nu till helgen iaf va?

Ekerö
Här sen Jul 2004

Som vanligt en supertrevlig resa till Men som Micke skrev så får vi nog hitta någon vecka med bra öppettider på vardagarna nästa år.

Fyller på med lite bilder

Lagom när vi kom in i Tyskland började det givetvis regna

Vilket ledde till att det blev STAU!!
Visade sig senare vara två personbilar som krockat med en polis!

Parkeringen utanför huset där vi bodde thumbs up

Så här glad blev Jocke efter sitt första varv på Ringen

En alltför vanlig syn när Micke är på Ringen
Men som tur var så löste sig problemet thumbs up

Den obligatoriska "Alla skålar bilden"

STAU även här >

Så det blev till att glo på bilar vid påfarten

Säg "Hej till publiken"

BMW 540i xDrive -21
Mini Clubman Cooper S -19
BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen)
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Fyller på med en bild till på en Gayman som vägrade flytta på sig under ett helt varv.
Jag var på innern några gånger men det såg inte han. Några inbromsningar gav jag mig på men eftersom han hade mer hk/kg drog han ifrån ute på nästa del...

När vi kommit runt hela varvet körde jag upp längs med, tutade och pekade på backspegeln. På vad jag anser ganska tyskt manér exploderade karl och började preja och hålla på. Så jag lät honom få komma före fram till bommen ute på banan. Väl igenom den såg jag hur han stod och väntade på mig vid kedjorna. Jaja, tänkte jag. Antingen så släpper han eller så kommer han få betala armco. Det blev det förstnämnda, han var inte ens med till inbromsningen vid Hohnenrain.

Under det tidigare varvet då han blockat mig runt hela banan valde jag att vid alla publikställen köra med vänsterblinkersen på förutom att jag i inbromsningarna och kurvorna jagade lite på innern. Allt för att han i vart fall under detta varv inte skulle få några flashiga bilder utan en nästan 17 år gammal E30 med omkörningsblinkers på i backspegeln.

(Som man också kan ana hade han sin unge son i barnstol i bilen)

Slåtte
Här sen Nov 2002

Jamen Micke, inte kan väl en Porscheförare släppa förbi en galning i en risig BMW...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Sörpan skrev:
Jamen Micke, inte kan väl en Porscheförare släppa förbi en galning i en risig BMW...

Vad säger du!?
Porsche förarna, vi som är såna gentlemen!!

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Qvisfr skrev:
Sörpan skrev:

Vad säger du!?

Ja....

Ärligt talat tycker jag att det är mycket schysstare nu än det var för drygt 4 år sedan. 98% av alla släpper ju förbi skitbra. Kanske är det närvaron på banan av streckendienst?

stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

BTG skrev:
Qvisfr skrev:
Sörpan skrev:

Vad säger du!?

Ja....

Ärligt talat tycker jag att det är mycket schysstare nu än det var för drygt 4 år sedan. 98% av alla släpper ju förbi skitbra. Kanske är det närvaron på banan av streckendienst?

Dom där killarna tar man på höger sida Micke, dom hinner inte ens fatta vad som hände så är man långt förbi(jo jag vet att man inte får )

Motala
Här sen Dec 2002

Re:

BTG skrev:

Jag skulle nog dra mig för att ta med min lille pöjk ut i Porschen, tycker det är för riskabelt.

Säger jag som lät min grabb åka med Espen från Norge i sin M3:a och A Jonsson i sin GT3:a en påskhelg för några år sedan.

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Dom där killarna tar man på höger sida Micke, dom hinner inte ens fatta vad som hände så är man långt förbi(jo jag vet att man inte får )

Njo, hade jag bara haft lite mer mos så hade nog även jag övervägt att synda.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Lennart Jarmyr skrev:
BTG skrev:

Jag skulle nog dra mig för att ta med min lille pöjk ut i Porschen, tycker det är för riskabelt.

Säger jag som lät min grabb åka med Espen från Norge i sin M3:a och A Jonsson i sin GT3:a en påskhelg för några år sedan.

Min 3,5 åring vill åka med redan!! Pappa, kör stoll!!

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Qvisfr skrev:
Min 3,5 åring vill åka med redan!! Pappa, kör stoll!!

Min äldste son vill också åka med.

Täby
Här sen Apr 2006

Det är väl lika bra att börja i tid! thumbs up

HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Vid vilken ålder kan man ta ut barnet med bilen? Jag väntar barn...

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

HTR skrev:

Gratulerar thumbs up thumbs up

Det är nog mest upp till ditt samvete

HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Re:

bmw130 skrev:
HTR skrev:

Gratulerar thumbs up thumbs up

Det är nog mest upp till ditt samvete

tackar

Sant... Får nog vänta nåt år.....

eller två...

Göteborg
Här sen Nov 2002

Båda mina döttrar har åkt med, 3 och 5 år, dock så tog jag det rejält lungt i inbromsningarna för deras nackars skull och åkte då det var lite trafik på banan

Kommentar som:

det pirrar i magen pappa

Sväng fortare pappa m.m får man dock räkna med

...tyvärr tycker de att man skall köra så överallt nu, stopljus e numer det värsa de vet

Shoppingclion
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Racingstol med HANS borde ju finnas till 2-3åringar...

Kanske går att klämma in två stolar på pasagerarsidan...hehe

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Fredrik L skrev:
dock så tog jag det rejält lungt i inbromsningarna för deras nackars skull

Precis, det är där det blir problematiskt. Jag har haft min 4,5 åring med på flygplatsträff men huvudets tyngd är för stor. Om jag minns rätt så utgör huvudet en 1/4-del av kroppen på en nyfödd medan det är en 1/6-del? (eller en 1/8-del?) av en vuxens.

Skåne
Här sen Mar 2004

Re:

[quote="BMWRickard"]

Så här glad blev Jocke efter sitt första varv på Ringen

Hur lönt är det att ha huva när man ändå sitter med kortärmad och shorts...?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

RS Patrik skrev:
Hur lönt är det att ha huva när man ändå sitter med kortärmad och shorts...?

Nja, då bränner man ju iaf inte ansiktet...
Det är nog vanans makt. Jocke övervägde att köra med hela stället, dvs underställ och overall.

Dubbelpipigt: 070614-19 och 070712-15
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17304 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande