Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 17304 besök totalt |
Hejsan Micke!
När jag läser i dina trådar ser jag att det är fler än jag som får lite extra äventyr när man ska till ringen. Men som tur är så löser sig det mesta med goda vänner kloka huvuden och öl. På sista resan lyckades jag tex. med 3 punkteringar var av 2 på Nordslingan...... har man åkt så långt så ger man inte upp så lätt! eller hur? Det kanske är melodin att göra som ni att lämna kvar bilen mellan besöken..... gäller bara att den håller sig frisk. Hur kändes chassiet annars nu när du fått lite mer ordning på det? Hårt ? / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Re:
Tjena, Japp, det går inte för sig att ge upp när man åkt så långt! ![]() ![]()
Nja, jag vet inte vad vinsten egentligen var? ![]() ![]()
Nja, inte alls för hårt eller så vilket jag faktiskt befarade. Det är nog ganska bra faktiskt. Bilen är luftburen, inte bara i FP utan även i SX samt studsar lite hårt här och där på ojämnheterna, men samtidigt följsam på många ställen där den måste vara det. Lite närmare intrimning av hämmarna så blir det nog bra. En sådan intrimning måste dock göras på ringen, hemma ger inte rätt feedback. Det märktes när jag kom ner med mina 18cms fjädrar fram som jag tyckte fungerade ok hemma i Svedala. Nere på ringen där allt är multiplicerat med 3 eller så var känslan oacceptabel. Med 16 cm fram var det riktigt riktigt bra. Det var oerhört synd att jag inte kunde få ett enda fritt varv för det hade varit kul med en "ren" BTG, som måttstock liksom. ![]() Var din bil kvar nere hos oliver lr? Vad hände? Hämmarna bak eller vad var det? Du kommer till Knutan nu till helgen iaf va? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Som vanligt en supertrevlig resa till
![]() Fyller på med lite bilder ![]() Lagom när vi kom in i Tyskland började det givetvis regna ![]() ![]() Vilket ledde till att det blev STAU!! Visade sig senare vara två personbilar som krockat med en polis! ![]() Parkeringen utanför huset där vi bodde ![]() ![]() Så här glad blev Jocke efter sitt första varv på Ringen ![]() ![]() En alltför vanlig syn när Micke är på Ringen ![]() ![]() Men som tur var så löste sig problemet ![]() ![]() Den obligatoriska "Alla skålar bilden" ![]() ![]() STAU även här > ![]() ![]() Så det blev till att glo på bilar vid påfarten ![]() ![]() ![]() ![]() Säg "Hej till publiken" ![]() ![]() _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||
Fyller på med en bild till på en Gayman som vägrade flytta på sig under ett helt varv.
![]() Jag var på innern några gånger men det såg inte han. Några inbromsningar gav jag mig på men eftersom han hade mer hk/kg drog han ifrån ute på nästa del... ![]() När vi kommit runt hela varvet körde jag upp längs med, tutade och pekade på backspegeln. På vad jag anser ganska tyskt manér exploderade karl och började preja och hålla på. Så jag lät honom få komma före fram till bommen ute på banan. Väl igenom den såg jag hur han stod och väntade på mig vid kedjorna. Jaja, tänkte jag. Antingen så släpper han eller så kommer han få betala armco. ![]() ![]() Under det tidigare varvet då han blockat mig runt hela banan valde jag att vid alla publikställen köra med vänsterblinkersen på förutom att jag i inbromsningarna och kurvorna jagade lite på innern. Allt för att han i vart fall under detta varv inte skulle få några flashiga bilder utan en nästan 17 år gammal E30 med omkörningsblinkers på i backspegeln. ![]() (Som man också kan ana hade han sin unge son i barnstol i bilen) ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Vad säger du!? Porsche förarna, vi som är såna gentlemen!! ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Ja.... ![]() ![]() Ärligt talat tycker jag att det är mycket schysstare nu än det var för drygt 4 år sedan. 98% av alla släpper ju förbi skitbra. Kanske är det närvaron på banan av streckendienst? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Dom där killarna tar man på höger sida Micke, dom hinner inte ens fatta vad som hände så är man långt förbi(jo jag vet att man inte får ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
Jag skulle nog dra mig för att ta med min lille pöjk ut i Porschen, tycker det är för riskabelt. ![]() Säger jag som lät min grabb åka med Espen från Norge i sin M3:a och A Jonsson i sin GT3:a en påskhelg för några år sedan. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Re:
Njo, hade jag bara haft lite mer mos så hade nog även jag övervägt att synda. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Min 3,5 åring vill åka med redan!! Pappa, kör stoll!! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
|
||||||
Re:
Gratulerar ![]() ![]() ![]() Det är nog mest upp till ditt samvete ![]() |
||||||
Båda mina döttrar har åkt med, 3 och 5 år, dock så tog jag det rejält lungt i inbromsningarna för deras nackars skull och åkte då det var lite trafik på banan
Kommentar som: det pirrar i magen pappa Sväng fortare pappa m.m får man dock räkna med ...tyvärr tycker de att man skall köra så överallt nu, stopljus e numer det värsa de vet ![]() |
||||||
Re:
Precis, det är där det blir problematiskt. Jag har haft min 4,5 åring med på flygplatsträff men huvudets tyngd är för stor. Om jag minns rätt så utgör huvudet en 1/4-del av kroppen på en nyfödd medan det är en 1/6-del? (eller en 1/8-del?) av en vuxens. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Nja, då bränner man ju iaf inte ansiktet... ![]() Det är nog vanans makt. Jocke övervägde att köra med hela stället, dvs underställ och overall. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 17304 besök totalt |