Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 327 TURBO Touring -89 (Nu med bilder)
<<   1, 2
13027 besök totalt
Christopher Thunman
Trosa
Här sen Apr 2004
Inlägg: 81


Trådstartare
Re:

ManonWheels skrev:
Blev det mycket skador efter Sviestad? Såg bilen efter kontakten med "banmarkeringen" och det såg inte helt kul ut...

Jäkla schysst åk är det i alla fall!


Bilen klarade sig väldigt bra. Ett par timmars plåtjobb, nya fälgar och en framvagnsinställning så var bilen klar igen.

Helt otroligt med tanke på att det gick en 70 km/h in i räcket.

Ang. effekten så ska det utan problem gå att få fram en 70-80 hk till med en snålare mapp. Mappningen av denna sköttes på gatan och vart lite för fet men i dagsläget ligger jag hellre på den säkra sidan med soppan.

_________________


Nuvarande:
Volvo S60R (370 hk)
Tidigare:
327 -89 TURBO (750 hk)
M3 -88 TURBO (450 hk)
Citera
Christopher Thunman
Trosa
Här sen Apr 2004
Inlägg: 81


Trådstartare
En mindre turbo för aningen snabbare laddtryck vore toppen





_________________


Nuvarande:
Volvo S60R (370 hk)
Tidigare:
327 -89 TURBO (750 hk)
M3 -88 TURBO (450 hk)
Citera
S 500 R
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 816



Turbon kommer skapligt sent...

_________________
Stefan Berander
Citera
Christopher Thunman
Trosa
Här sen Apr 2004
Inlägg: 81


Trådstartare
Re:

S 500 R skrev:
Turbon kommer skapligt sent...


Turbon är alldeles för stor men har inte tid i år att ordna med ny turb så det får bli till nästa år. Går ända relativt bra att köra med på bana.

_________________


Nuvarande:
Volvo S60R (370 hk)
Tidigare:
327 -89 TURBO (750 hk)
M3 -88 TURBO (450 hk)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 327 TURBO Touring -89 (Nu med bilder)
<<   1, 2
13027 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande