Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4474 besök totalt |
Maz, du vet att jag vet...men det var liksom överkurs.
Nog är 323-motorn strypt jämfört med 325...men skillnaden mot 328 som har 2,8 l motor är lite större än insug och program. Det är svårt att "chippa" dit 3 dl motorvolym. ![]() ![]() Men som sagt, 323-motorerna som sägs vara på 170hk original verkar vara vassare i verkligheten. ![]() Anders C: Minns min vinter med min 2002 -73a och fina Gislaved Nordfrost...roligare har jag aldrig haft på snö. ![]() Så de som skriver att det är förenat med livsfara att åka semitrailarms på vintern rekomenderar jag att prova med friska dubbdäck av kvalitetsmärke, en förarkurs eller köp av en Saab OG 900...då besparas man "hemska bakvagnssläpp" utan får "trygga framvagnskas". Jag blir varje gång lika livrädd när detta händer i en FWD bil på vintern och man kan inte göra ett skit åt saken. ![]() EDIT: Lite sen på motordatan ser jag. Bra att ni kan er motorskola pojkar. ![]() |
||||
Re:
oki möjligen annan topp och kringutrustnng syftade mest på blocket mm. ![]() 328an har väl annan vev? Mycket snarlika motorer hursom iaf ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Som norrlänning och BMW nörd , så fungerar BMW ypperligt på vintern ,har provat 02 E21 E30 E36 compact och inga problem , numera kör jag compact med odubbat , funkar det me .
_________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
Re:
Intressant. Det är väl så att utvecklingen går "framåt", vilket innebär att bilarna skall rädda så mycket av förarens misstag som möjligt. Svårt att slå hål på, även om det oftast ger "tråkigare" bilar. Mina första bil-år tillbringades i en 1600-2, och eftersom det blev vinter strax efter körkort så blev det liksom en forserad utbildning i hur man kan styra en bil. De "bakhjulsdrivna" reflexerna ligger mig fortfarande närmast hjärtat, trots tiotusentals mil i saabar, cittror och annat "modert" sedan dess. För att göra mig själv glad (och retas lite med präktiga gänget) köpte jag dubbdäck till Carrera 4:an i höstas - och det var lika kul som min första vinter i -02:an! _________________ Björn Hoffmann, Stockholm (PCS #9240) |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4474 besök totalt |