Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3953 besök totalt |
Kanske ;-)
Vi har ännu inget egentligt bra prejudikat på hur mycket man måste ändra/byta i karossen om man behåller "strukturen" (dvs stolpar, trösklar etc. intakt). I definitionen nämns "större del av stomme eller karosseri" och visst, alla fyra skärmar, huv, kanske dörrar och baklucka kan närma sig definitionen. Men det är inget som går att lova, även om SFRo skulle godta det som ombyggt fordon finns risken att Bilprovningen sätter stopp. Därför vill jag inte rekommendera den vägen eftersom jag tror det är rätt stor risk att du ändå inte kommer igenom. Då får du ändå bygga om mer, bättre att göra det från början då kanske. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
Ja det borde ju räcka .
Finns en version av subarus impreza som heter 22b . Finns kit så man kan bygga om standardbilen till en sån , med andra skärmar både fram o bak+att jag måste foga igen bakdörrarna. Sen har jag ju redan grejer på bilen som inte borde gå igenom en besikting , kolfiberhuv av annan form ,den nyare fronten 99:ans , samt lysen från denna årsmodell, frontmonterad intercooler , wrc-vinge och andra stolar . Kan det inte gå med den lösningen då? Varför ska besiktningen klanka ner på det om ni godkänner den som ombyggt fordon? http://www.htautos.co.uk/10.html ( länk till karosserisats) _________________ Andreas Zetterström |
Tja...kanske men jag skulle ju helst se andra tekniska ändringar också som "spär på", typ andra bromsar eller så.
Det är Bilprovningen som har rätt att tolka Vägverkets regler, och det händer att de har andra uppfattningar än SFRo. Inte speciellt konstigt även om det kan vara lite obekvämt ibland. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3953 besök totalt |