Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1667 besök totalt |
RE070 finns i 215/40R17& 255/40R17 också, finner du någon i Sverige som säljer dessa får du gärna berätta detta.
Kuhmo MX kan vara ett däck att titta på också, tål värme bra. I min mening betydligt bättre däck än PS2 för aktiv körning när det är torrt. _________________ /Klas Pihl |
||||
Re:
www.dackonline.se har Kumho MX ![]() |
||||
Tror jag kan ordna det
Jag fixade det åt en annan för en tid sedan. Maila eller ing mig på jobbet 08-337017 info@vanadisgummi.se Anders Elf _________________ Anders Elf |
||||
Re:
De hade i alla fall för 2 månader sedan då jag hjälpte en kompis att kolla pris på däcken där, vilken dimension kollar du på? ![]() |
||||
Jag skall ha 225/40 18.
Hittade en recension av Car&Driver där de inte var speciellt imponerade av Kumho MX däcket dock. Hyfsad känsla på torrt, men enligt deras test inte snabbt: http://www.caranddriver.com/features |
||||
Re:
Intressant test ![]() "BFGoodrich g-Force T/A KD Here's a tire that trades off its weaknesses on wet surfaces for outstanding performance on dry ones. The BFGoodrich g-Force gripped so ferociously in the dry that it felt almost like a race tire. It posted the highest lateral acceleration (0.95 g) on the dry skidpad, and it never placed lower than third best in the other dry tests. The g-Force rewarded aggressive driving because its grip level didn't fall off precipitously once it started sliding, as some tires do." Det där däcket lät ju intressant, om det finns att få tag på! ![]() |
||||
Re:
Fråga din närmaste Michelinhandlare, BF Goodrich ägs väl av Michelin? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jag mailade Yokohama Sverige och frågade om Advan Neova AD07, detta var vad jag fick som svar:
"Jag tror inte att Yokohama säljer däcket över huvudtaget i Europa tyvärr. Det finns kanske att köpa över nätet från USA, men det är inget jag känner till." |
||||
Re:
Men det är ju inte många bilar som levereras med däck som man vill ha nya av när de är slut. Det är alltid nån kompromiss som inte passar. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1667 besök totalt |