Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 6065 besök totalt |
Re:
Sen går det att köra fort på många konstiga vis på Anderstorp, men att nån gång klippa Apex är ingen nackdel. Per hade lite problem med grepp lite här och var, själv hade jag fått till en bra balans så det var oftast bara att lyfta gasen lite så pekade nosen in mot apex så man kunde stå på fullt från innan apex. |
||||
Re: Anderstorp film
![]() Sen verkar blöta träningspass passa mig kanon, man lär sig banans/bilens gränser från rätt håll sas. |
||||
Re:
Yep förstår det, men när det gäler acc verkar din bil segare.... Eller är det inbillning? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Re:
Luftmotståndet skiljer en del (hardtop mot öppen bil med vindruta och bur) vilket märks på slutet av rakan. Men det som ger störst skillnad är hur man kommer ur kurvorna. Det går aldrig att kompensera ett dåligt spårval med motorn när man kör med lite effekt. Det är kanske därför alla är så ivriga på att trimma ![]() ![]() |
||||
Re: Film
Kameran (liknande iaf) kostar numera 700kr och spelar in på Minneskort (alla körning på Anderstorp fick gott och väl plats på 1GB minne, billigt mao). Exempel http://se.pricerunner.com/pl/8-89213 Upplösningen är minimala 320x240 och i ett lite dumt filformat (ASF som måste konverteras till AVI innan man kan leka med det). Fördelen är att filmerna blir lagom omfattande från början (flera versioner mm tar inte så stor plats). I dagen läge är väl en kamera som spelar in på minne i formatet MPEG-2 (dvs DVDkvalité) ett bättre val. Panasonic SDR-S10 är den som jag tycker verka lovande (väder/stöt-skyddad tex) för tillfället. Då behöver man ca 4GB minne för att få plats med en racehelg utan problem. Jag kör även med en spänningsomformare 12V-3V så jag slipper få slut på batterier. Tyvärr har jag ingen fjärrknapp så jag slår på inspelningen i lineup innan jag spänner fast mig, det är ju bara att klippa bort sen. |
||||
Re:
![]() |
||||
_________________ Henrik Hansson |
||||
Hej Niklas,
Visst fanns det plats, man får tacka. Jag fick en pefekt utgång ut på rakan och hade betydligt mycket bättre fart än Jesper. Planen var att gå om på hans vänstra sida men han drev ut lite sådär lagom mycket till vänster vilket gjorde att jag helt klart hade fått problem att komma in på asfaltssnutten på slutet av rakan. Fick därför sätta allt på ett kort och byta till högersidan. Lite läskigt då bilen är ganska lättstyrd i den farten. Men som sagt plats fanns det och bromsarna fungerade. Vi syns på Falkenberg. ![]() _________________ Lars Macklin |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 6065 besök totalt |